Stoppen met microgynon30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Inkie27, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wie ook? Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik ben 35 jaar, heb de pil zo'n 20 jaar geslikt, ons gezin is compleet en wil stoppen met al die hormonen. Puur om hormoonvrij te zijn. Ik heb nul klachten van de pil maar vind het welletjes deze na 20 jaar geslikt te hebben. Mijn man gaat zich steriliseren.

Natuurlijk lees je vanalles en positieve verhalen vaak minder dan negatief, maar als ik lees dat er zoveel negatieve bijwerkingen kunnen optreden enzo vind ik dat best een beetje eng. Doe ik er wel goed aan? Nu heb ik nergens last van...

Lotgenoten? Graag een reactie!?
    Liefs Inkie

2. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Iemand?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het verschilt zo per persoon. Hoe was je menstruatie toen je begon met de pil?

Ik kan zelf niet zonder de pil.. Maar dat komt in mijn geval omdat ik een heftige menstruatie heb, en daardoor ook mijn darmen mee gaan doen. natuurlijk heb ik dus 7 dagen flink bloedverlies, daardoor duizelig en daarnaast ook echt een dag of 3-4 krampen waarbij ik dubbel ga..
    Maarja, dat is mijn natuurlijke cyclus..

Ik zou het zeker proberen, als het na een paar maanden toch niet bevalt kun je altijd weer de pil nemen, evt een lichtere variant..

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik was eerst ook aan de Microgynon 30: ik had nooit klachten tot die tijd, maar vanaf het slikken viel ik regelmatig flauw en werd ik enorm humeurig. Er ook nog eens doorheen zwanger geraakt en dus niet meer aan die pil begonnen, maar aan een aanverwante variant. Flauwtes bleven geregeld, maar het was behapbaar. Na de 2e zwangerschap niet meer terug aan de pil gegaan en na de 3e zwangerschap merkte ik dat ik langzaam steeds meer mijn 'eigen' cyclus terugkreeg van dus rond mijn 16e. Wel heb ik er nu een paar dagen voorafgaand en na afloop bruinverlies bij, maar ik ben verder klachtenvrij.

Zelf zou ik het echt een proberen zonder, want als je al die hormonen extra niet nodig hebt, waarom zou je ze dan nemen? Met uitzondering dus van enorm heftige menstruaties en andere daarmee samenhangende kwalen.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik denk dat je gewoon moet proberen, je weet van te voren toch niet hoe je lijf gaat reageren. Als het niet bevalt kun je altijd weer opnieuw beginnen, toch?

Aangezien ik last heb van mijn eigen hormonen (pms) ;), zou ik tekenen voor geen last met de pil, ha ha :D (helaas geen optie voor mij)...

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    nooit last gehad van stoppen met de pil. hooguit dat ik me beter voelde dan ooit

7. Aries

Aries Niet meer actief

Het enige wat ik eraan over heb gehouden is tussentijds bloedverlies, de ene maand meer dan de andere en soms helemaal niet. Had ik voor ik met de pil begon nooit. Ik ben ooit begonnen omdat ik last had van extreme buikpijn tijdens de menstruatie, dat is na het stoppen gelukkig niet terug gekomen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb nooit anders gehad dan de Microgynon30, voor kinderwens, tussendoor en na de kinderen.
    Sinds dik 3 jaar slik ik niets meer, mijn partner heeft zich 2-2,5 jaar geleden laten steriliseren. Eerst gestopt wegens medische redenen, kijken of mijn klachten aanhielden/ophielden of erger werden... daarna dus alsnog de sterilisatie van mijn partner.

Ik ben zeer regelmatig ongesteld (vroeger niet) varieert nu tussen 27 en 31 dagen, ik merk dat mijn menstruaties korter worden tov voorheen. Nu in principe 2 dagen rood vloeien, 1 dag minimaal en dan nog een dag "bruinig". En ik heb eigenlijk geen "pijn" meer van mn ongesteldheid. Minder hoofdpijn ook trouwens

Dus bij mij heeft het alleen maar goed gebracht.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik heb deze pil ook jaren geslikt. Van mijn 15e tot eind 29 jaar. Eigenlijk wist ik helemaal niet meer wat mijn normale cyclus was. Ik ben 5 maanden na het stoppen zwanger geraakt en na mijn zwangerschap niet opnieuw gestart met de pil. Nu is me duidelijk hoe hormonen je lijf op de kop kunnen zetten en ik wil echt geen kunstmatige rotzooi meer slikken.
    Tot 2 jaar naar de bevalling had ik een hele hevige menstruatie. 2 dagen dat ik voor 's nachts kraamverband nodig had. Nu stabiliseert zich dat pas weer. Inmiddels voel ik ook mijn eisprong, kan ik merken wanneer mijn vruchtbare dagen beginnen met bijbehorende stemming/libido :D Handig, maar ook wat meer pieken en dalen in hoe ik mij voel.
    Toch voelt het nog beter dan je eisprong helemaal niet meer hebben middels de pil. Als ik daar over na denk vind ik dat echt heel vreemd. En ongezond denk ik.

10. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    En wat is dan momenteel je voorbehoedsmiddel?
    Mijn man heeft zich nog niet gesteriliseerd. Ik vind alleen het condoom zo eng!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Dat is zeker waar! Maar ik vind alleen condooms ter bescherming zo eng!

12. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wat deed stoppen met de pil met jullie gewicht?

Deel Deze Pagina