Goedemorgen dames, Even een vraagje....ik ben deze maand gaan spuiten maar helaas gebeurd er niets. Ik moet dus nu stoppen met spuiten en wachten tot ik ongesteld wordt. Heeft iemand anders dat al een keer gehad? Mijn gyn zei dat ik binnen een week nu wel ongesteld moet worden (bms was ook goed dik , dat hielp zei ze). Iemand ervaringen hoelang het kan duren voordat het doorkomt? ?
Ik heb in september vorig jaar net hetzelfde gehad met Menopur. Na bijna 3 weken spuiten geen reactie. De cyclus is dan ook afgebroken en er is toen voor mij een LEO gepland in december. Ik ben in tussentijd toen wel niet meer ongesteld geworden, ondanks dat mijn bms nochtans ook was aangedikt :x... De cyclus voor die met Menopur had ik ook al een afgebroken cyclus met Clomid. Toen had de gynae me nog even laten wachten op mijn menstruatie omdat zij ook dacht dat die er zaten aan te komen. was echter niet zo en heb dan 7 dagen Provera genomen. Na het stoppen daarmee ben ik dan een paar dagen later ongesteld geworden en kon ik op naar de volgende ronde (die met Menopur die ik hierboven beschreef dus). Ik denk dat je dus even zal moeten een weekje afwachten of je menstruatie er gaat doorkomen, en als ze niet doorkomen denk ik dat je gynae je sowieso iets zal geven om je maandstonden op te wekken. Succes!!
Thanks voor je reactie!! Ik was echt teleurgesteld maar imdat ze zei binnen een week word je ongesteld dacht ik ach dat komt dan wel goed...dan is het maar een week wachten. Maar ja als het niet doorkwam moest ik bellen...tja als ik dan die pillen moet krijgen om het op te wekken ben ik weer 1,5 week verder....hmm dat zou balen zijn . Nou ja ik hoop dat het gewoon snel doorkomt. Even andere vraag....wat is een LEO?? Al eerder gehoord en elke keer denk ik...wat is dat??
Een LEO wordt ook wel een ovariële drilling genoemd. Bij mij werd in april vorig jaar PCO vastgesteld nadat er op de echo duidelijk te zijn was dat ik polycystische eierstokken had. Andere symptomen als overgewicht, overdreven lichaamsbeharing, ... had/heb ik niet. Na een aantal cycli met Clomid ging ik in september over op menopur, als laatste stap voor het overgaan op de operatie. Ik reageerde echter niet op de spuiten en de cyclus moest worden afgebroken. Er werd een LEO gepland op 3 december. Een LEO is een kijkoperatie (3 gaatjes in de buik) waarbij er met een laser gaatjes gebrand worden in de eierstokken en de cystjes worden aangeprikt. Op die manier zou alles dan mogelijk vanzelf terug op gang komen, zij het dan in sommige gevallen maar tijdelijk. Bij mij heeft de operatie tot nu toe wel effect gehad. Eerst had ik zo'n 17 dagen na de operatie een spontane eisprong en nu zit ik in mijn tweede gestimuleerde cyclus. In sommige ziekenhuizen laten ze je eerst zelf wat bezig zijn na de operatie maar mijn gynae was voorstander van onmiddellijk terug stimulatie om de resultaten van de operatie zo goed mogelijk te benutten (aangezien er na enige tijd terug "herstel" kan optreden). Jij zult nu dus een weekje geduld moeten hebben, of misschien zo lang nog niet tot je ongesteld wordt. Indien je je maandstonden niet krijgt zul je idd iets krijgen om ze op te wekken. Ik had toen 7 dagen iets moeten nemen en 2 dagen later werd ik ongesteld (vergelijkbaar met de periode tussen mijn laatste pil en mijn menstruatie toen ik de anticonceptiepil nam), maar sommigen moeten ook maar 5 dagen iets nemen. Komt wel goed meid !
Thx voor je uitgebreide antwoord! Heb al eerder primolut gehad en een keer provera...dus weet hoe t werkt helaas. Meestal moet ik 7 dagen de pillen slikken en dan duurt t nkg 7 dagen voordat ik ongesteld wordt (iig bij die 2x) dus dan ben je vanaf nu 3 weken verder...dat vind ik wel lang. Na ja wat zijn 3 weken op een leven kun je ook denken....
Artsen zeiden dit ALTIJD tegen mij en NOOIT kwam de bloeding. Heeft te maken met dat je lijf door het ontbreken van de eisprong, geen seintje krijgt om het af te voeren. Wacht niet te lang en dan krijg je gewoon provera.
Dank je!! Dat is dus ook mijn angst!! Ik denk dat ik morgen toch maar even ga bellen. Pillen moeten besteld worden dat duurt ook nog paar dagen dus dan zeg ik gewoon bestel ze alvast...