Kies/Tandpijn zwangerschapssymptoom?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susan09, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan09

Susan09 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zit in mijn 35ste zwangerschapsweek en heb sinds vanmorgen gigantische kies/tandpijn, eigenlijk doet m'n hele gebit zeer..
    Is dit een zwangerschapsymptoom?

Groetjes Susan

2. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Mijn hele gebit voelt al sinds ik zwanger ben heel anders aan. Is een stuk gevoeliger en voelt zeg maar raar. Was 1 van de eerste verschijnselen die ik bemerkte en heb er nog regelmatig last van. De ene dag meer dan de andere.
    Waarbij mijn tanden/kiezen gevoelig zijn, het is niet zo dat ik hele erge pijn heb. Als je op 1 specifieke plek pijn heb zou ik toch even langs de tandarts gaan!

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Misschien een kaakholte infectie. Mijn tanden en kiezen doen ook zeer. Pas verkouden geweest nog steeds trouwens. Koop een neusspray en stomen helpt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is geen specifiek zwangerschapsymptoom maar je hebt wel een verminderde weerstand en dat kan effect hebben ook op je gebit. Vroeger zeiden ze: per kind, één tand! Dat is gelukkig niet meer het geval maar het is wel belangrijk om tijdens de zwangerschap extra goed op je gebit te letten en als je pijn hebt: bel de tandarts!

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Tijdens je zwangerschap heb je meer bloed en is alles dus beter doorbloed. Voor je gebit betekent dat dat je gaatjes sneller groter worden en je sneller last hebt van pijn aan je kiezen en tanden, en bloedend tandvlees. Voor dat laatste is extra vitamine C goed.

6. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey

ik morgen 15weken zwanger

en heb ook onwijs last van me kies/tand

ene dag meer dan de andere