Spoedvraagje verzekering! Koemelkallergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 31 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goedenmorgen,

Even een spoedvraagje mbt mijn verzekering. Anderhalve maand terug heb ik met Irem in het ziekenhuis gezeten vanwege een anafylactische shock op een flesje Nutrilon. Nadien bij de arts geweest en inderdaad allergisch voor de koemelk. Nu duurde het wat lang met de verklaring voor de verzekering, maar heb die gister binnengekregen. Nu belde ik vandaag naar Menzis om te vragen waar ik deze naar toe moest sturen en vroeg nog eens of het wel gewoon nog vergoed werd in 2009 (ging er gewoon vanuit eigenlijk, omdat dit in 2008 ook zo was, misschien heel dom). Nu zegt mevrouw aan de tel dus van niet! :confused: .
    Ik geef dan nog over het algemeen borstvoeding maar moet Friso Allergycare bijvoeren. Zat te rekenen dat wanneer je echt elke week een pak zou moeten kopen (ik dus niet), je op bijna 1900 euro per jaar uit komt!

Is dit bekend bij de Menzis-verzekerden? Anders stap ik vandaag nog over op een andere verzekering aangezien het 31 december is!

Alvast bedankt!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat apart, vergoeding van voedingsmiddelen is uit de basisverzekering en ik kan bij vws niet terugvinden dat dat veranderd is. Ik zoek nog even voor je verder.

Als het in de basisverzekering gewijzigd is, heeft het trouwens geen zin om over te stappen. Dat is dan overal gelijk.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    dank je wel.. heb al wat gevonden.

http://www.menzis.nl/web/show/id=356596

Waar moet ik op letten?
    U krijgt een vergoeding als er sprake is van ernstige ondervoeding of ernstig ondergewicht.
    U krijgt geen vergoeding voor babyvoeding of aangepast voedsel, zoals glutenvrij voedsel.

En na 20 minuten in de wacht te staan te hebben zal dat mieppie het ook wel geweten hebben van Menzis.

grrrr.. kan ik zo pissig om worden. Ik zit nu op de site van Trias te kijken, maar kan er niet wijs uit worden. En zullen ze me uberhaupt wel aannemen vanwege haar allergie of gelden zulke dingen niet meer? (verklaring van gezondheid-achtig iets).

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat is zo ja..

Heb de apotheek al even gebeld maar die wisten van niks.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor de basisverzekering wordt iedereen overal aangenomen. Voor de aanvullende verzekering geldt soms een aanname beleid. Dat verschilt per verzekeraar.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wel raar dat de apotheek van niets weet, die zijn meestal wel op de hoogte van veranderingen in de vergoedingen....

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    pfff kom er gewoon niet uit..

Heb Trias gebeld, ook lang in de wacht gestaan. Ze moest het overleggen met collega's.

Volgens hun word het wel gewoon vergoed, denken ze!, uit de basisverzekering na het opsturen van een verklaring van een arts/dieetist etc. en die heb ik dus gewoon.

Kan er op de site van Menzis niet uitkomen of ze het mbt die babyvoeding nou hebben over de basisverzekering of de aanvullende verzekering.

Zal ze nog eens bellen. Heb ook een telefoonnummer gekregen van een leverancier voor voedingssuplementen en dieetvoeding die er waarschijnlijk ook wel wat over weet. Dus hun ga ik ook nog bellen.

Vind het zo irritant dat die mensen bij de verzekering zelf niet eens zeker weten of het wel vergoed word. Hoe moet een 'normaal' mens daar dan achter komen? :rolleyes:

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Heb nu ook Friso gebeld en ze gaan het uitzoeken. Ze bellen me straks terug.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey zit bij Agis met zijn vader en kreeg Nutramigen gewoon vergoed.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

kan idd niks vinden bij Menzis over die vergoeding

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb Agis ook gebeld, en volgens hun kijken ze (ook in 2009) gewoon individueel naar de aanvraag en bepalen ze hierna of het vergoed wordt of niet. Dit komt gewoon uit de basisverzekering.

Begrijp dan niet of het wettelijk is toegestaan dat Menzis op haar site zet dat speciale babyvoeding gewoon niet vergoed gaat worden in 2009 en ze mij dit ook vertellen aan de telefoon. Zoals gezegd, de basisverzekering moet toch over hetzelfde zijn?

Ik ga zo nog maar eens bellen.

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ohh,
    Ik weet niet beter dan dat t gewoon vergoedt blijft vanuit de basisverzekering...
    Zal eens bellen met IZZ.

Mijn machtiging is trouwens ingevuld door de apotheek en die hebben t geregeld met de verzekeraar. Ik hoefde zelf niks te regelen, ja alleen een provocatie en toen de machtiging aangevraagd bij t CB.

Als ik wat meer weet zal ik t ff laten weten..

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb net op de site gekeken en volgens mij wordt t gewoon vergoedt, maar is de machtiging verplicht.
    Uit t basispakket..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou he he.. Weer paniek om niks.

De mevrouw bij Menzis die ik het eerst gesproken had, had het dus gewoon fout. En het stukje wat ik boven heb gequote gaat over de aanvullende vezekering: Babyvoeding wordt niet uit de aanvullende verzekering vergoed, maar wel gewoon uit de basisverzekering.

Gelukkig!

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik krijg het altijd gewoon vergoed van VGZ.

Deel Deze Pagina