Zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shweta, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shweta

Shweta Lid

12 feb 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Me zoontje van 4 maanden wilt alleen
    zitten. Mag dat?
    Als hij ligt tilt hij zijn hoofd op om te gaan
    zitten en dat blijft hij doen totdat we
    hem laten zitten. Zo niet, dan huilt hij.

Mag hij zitten? En zo ja hoelang?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb het niet gedaan. Thomas heeft dat ook gedaan maar ik vond dat hij maar zelf lekker moest gaan draaien enzo. Zitten met voedingskussen achter hem heb ik pas rond de 7,5 maand gedaan. Toen zat hij ook echt goed en stabiel. Met 8 maanden precies ging hij zelf zitten en vanaf toen kon het kussen ook weg (als viel hij de eerste dagen nog wel eens om maar hij moet het ook leren...).

Ik heb trouwens wel vanaf de 5,5 maand ongeveer hem in de kinderstoel gehad. Eerst met een dekentje omdat zitje nog wat groot was en later zonder. En dit alleen maar steeds kort met de hapjes bijvoeding gedaan (was in de wipstoel echt niet te doen en rechtop ging het eten beter).

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Kan hij zitten? Want in principe kan je hem best bij je op schoot nemen en daar even ondersteund laten zitten, is ook logisch, hij wil de wereld zien :). Maar zolang hij nog niet, uit zichzelf, kan gaan zitten is het niet goed om hem neer te zetten.

4. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Wij hebben het hier toevallig onlangs nog over gehad met de fysiotherapeut en zij zegt absoluut niet doen! Onze zoon doet dit ook, maar hij moet dus eerst leren rollen. Volgens de fysiotherapeut belemmer je het rollen juist als je je kind nu neer gaat zetten als hij dat doet. Eerst leren rollen en dan leren zitten.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt. Wij hebben fysio omdat we Caitlyn vanwege de reflux wel omhoog moeten houden, dus zijn met fysio bezig om alles zo te ondersteunen dat ze alle dingen wel gaat leren en haar spieren sterk genoeg worden om alle dingen te gaan doen die een kind normaal doet.
    Maar als het niet hoeft vanwege gezondheid, zo weinig mogelijk laten zitten. Wil hij de wereld zien, dan kun je hem op de buik leggen: dan kan hij wel rondkijken en ontwikkelt zo tegelijkertijd zijn rugspieren, die hij ook weer nodig heeft om uiteindelijk zelf te gaan en blijven zitten.
    Dat omhoogwerken, die sit-ups, daarmee ontwikkelt hij zijn buikspieren, en ook dat is dus weer nodig om uiteindelijk zelf te kunnen zitten: als je hem steeds rechtop zet, ontneem je hem de kans om die spieren goed te ontwikkelen en zit hij uiteindelijk later dan hij eigenlijk zou kunnen... en juist bij een kind dat zo graag wil kijken, wil je dat dus juist niet ;)

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    niet doen. leg hem dna op de buik dan kan hij ook alles zien

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vanuit een sit-up zitten is ook onnatuurlijk want een kind gaat nooit vanuit die houding zelf zitten. Het echte zitten gebeurd vanuit kruiphouding en later ook op andere manieren. Op de buik leggen stimuleer je beter het zitten en rollen enzo mee.

8. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hihi niet helemaal waar ;) Mijn zoontje deed zijn voetjes onder de box of tafel o.i.d. en kwam dan met z'n bovenlijf omhoog... Maar dat was wel een beetje aparte manier ;) Hij is nu 2 en is ook goed gekomen, hij kan prima zitten :p...

Haha, ging ff kijken heb er nog een foto van...

Bijgevoegde bestanden:

• 0082.jpg
      0082.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,8 KB
      Weergaven:
      19
  9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk! Het blijven kinderen :D. Maar normaal gesproken doen ze het niet via die weg.

Grappige foto :D

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    geweldig, waar sommige al niet toe in staat zijn zeg! De slimmerd!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kids gaan niet middels een sit-up zitten, maar sit-ups doen is wel de manier om de buikspieren zo te ontwikkelen dat die ook sterk genoeg zijn op een gegeven moment te kunnen zitten. Dat bedoelde ik, heb niet gezegd dat een kind vanuit sit-up gaat zitten he?

Deel Deze Pagina