Gewone handgaren van hema, is dat schadelijk voor kinderen als ze het in de mond krijgen? Misschien rare vraag. Ik wil nl voor mijn buurjongen en nichtje een ketting van pepernoten en schuimpjes maken.
ik zou zeggen van niet maar zou je niet meer van dat brei garen pakken? of bedoel je dat! kijk even dat het niet de snel snijd dat garen bedoel ik want dan zouden ze als ze eraan trekken zich pijn kunnen doen ander szou het wel kunnen hoor!
pcies Linda daar zat ik ook net aan te denken ik maakte ook altijd kettings met dropveters maar dat rijgt wel wat moeilijk met de pepernootjes na mijn idee is garen niet schadelijk hoor , alleen kan er wel wat verf vrijkomen misschien dus wit garen zo ik adviseren veel rijg plezier
Bij hobbywinkels kun je ook van dat witte dunne elastiek kopen, waar je ook van die 'echte' snoepkettingen van hebt.
Pak anders rijggaren daarvoor (verkrijgbaar bij textielzaak of op de markt). Das niet zo sterk als gewoon garen (losjes gedraaid) maar wel sterk genoeg voor een ketting met erg veel lekkers eraan. Ik gebruik het zelf ook voor de kerstslingers van snoep die ik met mijn neefjes altijd maak