na 7 weken ineens minder poepluiers

Discussion in 'Borstvoeding' started by annetje, Jan 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetje

annetje Lid

May 11, 2007
    99
    0
    0
    Mijn zoontje had eigenlijk bij elke verschoning een poepluier. Sinds gisteravond heeft hij alleen nog maar 3 plasluiers gehad.
    Is dit normaal? Volgens mij heeft hij niet minder gedronken dan anders.
    Of zou de samenstelling van de moedermelk veranderen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Hoi

Dat is heel normaal hoor. Het kan nu zelfs wel 1 keer per week zijn. Mijn dochter had met 6 weken opeens een week geen poepluier. Daarna wisselde het van 1 keer per week tot elke dag.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    De tijd van de volle luiers komt wel weer. Met BV is het heel normaal dat ze soms een tijdje niet poepen. Hier was het op een bepaald moment een keer in de week. Sinds een week of drie is het weer elke dag een paar keer raak. En dan van die mooie tot in het nekje.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad heel normaal. Bij voll. bv is 1 poepluier in de week voldoende. (Dit heeft Toon ook enkele maanden gehad) Echter hou er rekening mee dat de luier dan in 1 keer ook van voor tot achter OVERvol overlopen. (Een extra set kleding meesjouwen is dus geen overbodige luxe) Zolang je voldoende plasluiers blijft houden geen zorgen maken!

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hier ook, ook rond de 6 -7 weken. Opeens nog maar 2x per week, soms 1x per week.
    Je kindje haalt alle voedingsstoffen uit de melk, er is dus bijna geen *rest*afval. Daarom wordt er minder gepoept.
    Borstvoeding staat erom bekend dat het veel minder poepluiers geeft, scheelte weer in de luierkosten ;)

Share This Page