Bekijk deze link en reageer... Ik ben zo boos

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linnepin, 28 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He meiden,
    En tijdje geleden is het broertje (20 jaar) van een vriendin van mij overleden..... Daar gaat dus de link hieronder over. Lees het krantenbericht en reageer alsjeblieft als je het met me eens bent, dat dit niet kan. Misschien gaat 'de boosdoener' Dhr. Langbroek dan ook eens nadenken over waar hij mee bezig is.
    Dankje.
    xxx Linda

http://www.bndestem.nl/moerdijk/article2072600.ece

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Erg flauw inderdaad, ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Beetje een zielepiet die meneer de voorzitter. Zal wel zo'n vent zijn die denkt dat hij macht heeft.
    Ik ben het niet met deze voorzitter eens. Hij moet de wensen van de nabestaanden respecteren.

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Het is inderdaad iemand die denkt zo zijn machtspositie te kunnen misbruiken. Ik heb al meer met deze man te maken gehad. Zo hadden wij in onze muziekvereniging (waar hij dus ook lid van was) een dirigent die jaren geleden een meisje had misbruikt. Natuurlijk onacceptabel, maar deze scheinheil bleef achter die viespeuk staan. En hij had zo'n overredingskracht dat meer dan de helft van onze leden weg zijn gelopen bij ons, omdat we de dirigent hadden ontslagen. Had ie toch weer mooi voor elkaar. Smeerlap!

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Een trieste man....

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :evil: echt belachelijk!

Ook enkele reacties bij het artikel zijn belachelijk!

Wens van nabestaanden moeten gevolgd worden, helemaal als de overledene niet een heel duidelijk scenario achter heeft gelaten!
    nabestaanden weten dan toch wat hij of zij gewild zou hebben?

Ohhh kan hier zo kwaad om worden!

7. Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden. Geld zal wel weer eens een rol hebben gespeeld... :(

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Zeker veel gepest geworden vroeger deze meneer ... ik ga niet eens zeggen hoe ik over zo'n mensen denk want dat zou niet netjes zijn , dieptriest ... wij hadden dat hier bij de kerk dat de pastoor vond dat kindertjes die gescheiden ouders hadden niet de communie mochten doen , zo zielig ... en dan vragen ze zich af waarom de kerken leeglopen :rolleyes:

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier in het bisdom 's-Hertogenbosch geldt dat ook in de katholieke kerk. Velen gaan met deze 'regel' wel vrij soepel om, maar sommigen ook niet.

Persoonlijk begrijp ik de redenering van het bisdom wel. Maar goed... ik wil me hier ook geen ellende op de hals halen, want ik weet dat de meesten het toch niet met mij eens zijn.

Ik vind het argument: 'de overledene had het zo gewild' een hele redelijke, maar niet altijd opgaan. Ik wil namelijk graag dat als ik dood ben dat mijn partner nooit meer belasting hoeft te betalen. Helaas wordt daaraan ook geen gehoor gegeven vrees ik...

Ik hoop dat veel kerken toch eerst nadenken voordat ze dingen afwijzen. Ik vraag me af waarom er zoveel strijd over moet zijn. Mensen zijn geëmotioneerd. Maken dingen mee die toch al zoveel gevoel met zich meebrengt. Laat hen dan ook daarbij stilstaan. Ik heb vaak het idee dat hem daar het probleem zit. Er wordt gewoon geroepen: het mag niet. Zo simpel is het niet. Als je dingen goed uitlegt en alternatieven bedenkt (zoals wij hier ook doen in onze eigen kerk) weet ik zeker dat mensen niet direct in alle staten zijn. Terecht dat ze in alle staten als er alleen maar een streep door hun plannen gaat. Denk mee met de mensen en probeer er een schitterend mooie viering van te maken waar iedereen achter staat.

Groetjes,
    Josien

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: Beetje een raar en misplaatst voorbeeld in mijn ogen, want dat heeft niets maar dan ook niets te maken met afscheid nemen en de laatse wensen van de overledene daarin respecteren...maar goed ieder zn mening :rolleyes: :-#

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Jeetje zeg,gewoon belachelijk, volgens mij heeft ie wel iets uit te leggen!

12. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja dat heeft ie ook. Maar of hij dat ook doet. Hem kennende niet dus. De lafbek.....

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Jeetje wat triest

14. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    ik vindt dit echt belachelijk van de kerk,

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Vind ik altijd zo erg he, dan vraag je om uitleg en dan geven mensen niet thuis :evil: om gek van te worden.
    Helemaal in zo'n situatie...echt niet goed zoveel stress erbij als je het al zo moeilijk hebt :rolleyes: :cry: wordt er verdrietig van.

16. sim

sim Niet meer actief

wat flauw zeg! snap dat je daar boos om wordt!

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Tja en het is ook nog eens een familie die al zoveel heeft meegemaakt, dus dan dit ook nog eens erbij. Dat is zo oneerlijk.....

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Mijn mond valt open!

Snap dat je boos bent! Ik zou die vent zelfs voor de hogere kerkraad slepen, haha.....rechtvaardigheid! Waarom het een wel en het ander niet....en dan is Guus toch wat zachter dan U2....

Maar goed, sommige kerkgangers denken dat ze zelf god zijn.....jammer!

19. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    echt een zielige man!

Ik vraag mij af wat hij zou doen als zijn zoon daar lag, en die hield ontzettend van die muziek!

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik snap werkelijk niet waarom men van een dierbare geen afscheid mag nemen met muziek van Guus Meeuwis. Hij is een goed muzikant/zanger en zeker geen schande voor een kerk lijkt mij!

Deel Deze Pagina