Samengestelde gezinnen...

Discussie in 'De lounge' gestart door , 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    In navolging van topic je man/vriend via internet ontmoet, wil ik graag weten van jullie hoe het bij jullie gaat met een samengesteld gezin.(ik zag er een aantal voorbij komen, vandaar)

    Ik heb een dochter uit een eerdere relatie, nu een nieuwe vriend (heeft geen kids) en die 2 zijn ontzettend gek met mekaar! Daar ben ik erg blij mee, want dat had ook anders kunnen lopen.

    Wij wonen niet samen, we zien mekaar iig elk weekend en soms tussendoor ook nog (wonen helaas een uur van mekaar vandaan).

    Hij helpt me iig wel om haar in het gareel te houden, maar vind dat best moeilijk aangezien zij zijn dochter niet is. Hij heeft moeite met haar terecht wijzen en boos doen op haar....

    Hoe gaat/ging dat bij jullie? Helpt je nieuwe vriend mee met de opvoeding etc en/of help jij hem met de opvoeding van zijn kids? Zijn jullie tegen bepaalde dingen aangelopen, problemen? Tips?
     
  2. randi

    randi Niet meer actief

    ik heb 2 kids ( 11 en 13) uit mijn vorig huwelijk en woon nu samen met mijn nieuwe vriend. moet zeggen dat dit van in het begin vlot gegaan is zelfs als we gingen samenwonen. mijn vriend zegt hun ook wat kan of niet en leg hun evengoed straf op als ze iets fout doen. maar hij zal altijd het eerst met mij bespreken voor te zien of het goed is want zelf heeft hij nog geen kids van hemzelf dus is het ook voor hem allemaal vreemd en nieuw. en zelfs het feit dat ze nu 2 half broertjes of zusjes krijgen vinden ze helemaal de max, hoop dat dit ook zo blijft als ze der eenmaal zijn. maar voor zoiets te laten slagen moet je vooral als koppel heel goede afspraken maken op voorhand en de kids ook laten merken dat de dingen die je doet in samenspraak doet met beide personen zodat ze ook minder van de situatie kunnen profiteren
     
  3. Niet meer actief

    Gelijk heb je, je moet samen op 1 lijn zitten.
    En daar verschilt het bij ons nogal wel eens.
    Ik ben streng, maar dat is ook wel nodig bij mijn dochter, die moet je kort houden om maar ff zo te zeggen en hij heeft daar moeite mee en maakt graag geintjes....dan geef je haar daarmee weer de vrije hand.
    Mja, maar eens een keer goed over hebben ;)
    Tis voor hem idd ook allemaal nieuw en vreemd.
    Zo ben je vrijgezel en zo heb je een vriendin en een "stiefdochter".
     
  4. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Mijn vriend heeft een zoon van 9 uit een eerder huwelijk. Hij komt 1x in de 3 weken een weekend. Ik hou me niet echt bezig met zijn opvoeding. Maar als er echt iets niet door de beugel kan zeg ik het wel. Ik vind het altijd wel erg moeilijk. Mijn vriend ziet vaak veel door de vinger omdat hij de vrede wil bewaren omdat hij hem al zo weinig ziet.
     
  5. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    goh deeltjuh,

    lijkt wel of ik over mezelf lees,ben ook streng en hij maakt overal een geintje van.

    ik had ook al een zoontje van 8 maanden toen ik in deze relatie stapte.

    hij is nu 8 en samen hebben we nog een zoontje van 6 en een derde kindje op komst.

    hij behandelt de oudste of het zijn eigen kind is,heeft hem ook erkend trouwens.
     
  6. Niet meer actief

    @ Toys: das denk ik een probleem bij de papa's die hun kroost maar 1x in de 2 of 3 weken zien; dan willen ze het leuk houden. heb ik vaker gehoord ja!
     
  7. Niet meer actief

    @Ruby Wat goed dat hij je zoontje erkend heeft! Super!
    Dat zal hier nooit gaan aangezien dr vader HELAAS nog in dr leven is...

    Hebben jullie nu goeie afspraken gemaakt?
     
  8. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    idd! Vaak tot 10 tellen dus ;)
     
  9. Niet meer actief

    whahahaha ;)
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    de vader van mijn zoontje is nooit in zijn leven geweest,dus dat maakt het natuurlijk wat makkelijker.
    hij weet wel dat papa eigenlijk niet zijn papa is.maar hij beschouwd hem als zijn eigen vader.

    tja afspraken gemaakt,

    ik stuur de kids soms met straf naar boven,en hij haalt ze na 5 minuten weer naar beneden.
    en als ze iets willen hebben weten ze hem ook altijd te vinden ;)
     
  11. Niet meer actief

    haha ja zo slim zijn ze wel ja ;)

    Nou ik wou dat mijn ex uit het leven van mijn dochter was, dat zou voor haar veel beter zijn!
     
  12. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik heb 1 dochter uit een vorige relatie en mijn vriend heeft een dochter uit een vorige relatie.
    Ze zitten qua leeffijd heel dicht bijelkaar en het gaat hartstikke goed.
    Soms is het wel een geregel als je op vakantie wil omdat je dan met 2 exen hebt te maken die ook op vakantie gaan..
    Voor de rest gaat het prima.
     
  13. Niet meer actief

    Dat lijkt me idd lastig met 2 exen...
     
  14. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Mijn vriend heeft ook een dochter, hij vraagt mij heel veel advies en vind het ook fijn om nu een stukje verantwoordelijkheid te mogen delen, of af en toe te vragen of hij het wel goed doet. Ik heb geen moeite met het terechtwijzen maar soms wordt ik enorm uitgeprobeerd, dan wijst mijn vriend haar weer terecht waar ik ook bij zit. Wij doen het samen, en als ik twijfel vraag ik vriend of mijn moeder of ik het wel goed doe of heb gedaan. Eigenlijk hebben wij het doorgaans heel gezellig met z'n drietjes.
     
  15. randi

    randi Niet meer actief

    praten met elkaar en afspraken maken en houden is inderdaad het beste maar snap dat dit soms moeilijk is. zit hier ook met een puber en die zijn verdomd slim hoor :D een tijdje terug had ik enorme ruzie met haar en zei van : k ga bij papa wonen. ik naar mijn ex gebeld en gelukkig op vlak van de kids hebben we een goede verstandhouding dus zei hij haar van dit spelletje gaat niet door. zij teleurgesteld naar mijn vriend van mama snap mij niet en kan je niet met haar praten en natuurlijk mijn lieverd trapt erin met als gevolg een flinke ruzie tussen ons. nuja uit fouten leer je gelukkig ;)
     
  16. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Mijn man heeft een zoontje uit een eerder huwelijk dat nu 11 is! Hij heeft bijna 2 jaar bij ons gewoond totdat zijn moeder zich bedacht. Ze was jalours op de relatie die ik had met de kleine. De 2 jaar dat hij bij ons woonde heb ik de volledige opvoeding op mij genomen omdat mijn man toen 6,5 dagen werkte en ik maar 6 en later 5! Zijn moeder woont in een ander land, dus geen bemoeienis van haar! Na 2 jaar heeft ze hem illegaal teruggehaald naar haar land van herkomst en helaas konden wij niets doen. Tevens heeft ze al zijn ouderlijke rechten ook ontnomen! Wij hebben hem dus nu 4 jaar niet gezien! Gelukkig door de komst van onze kleine mag hij nu zijn zusje komen bezoeken. Hij komt volgende week voor 8 dagen! Ik vind van kinderen uit een vorige relatie het contact met de exen het moeilijkst! Niet de opvoeding.
     
  17. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo


    Ik heb een dochter uit een eerder relaties
    hij heeft geen voogdij over haar maar door dat ik en hij niet door onze echte vader zijn op gevoed hebben wij er eigen samen voor gekozen dat Dyantha 1x in de twee weken bij haar echt vader komt

    Ze was een half jaar toen ik mijn huidige man tegen kwam.
    ik oktober 2004 hebben wij ons eerste dochtertje samen gekregenZei heet Semantha. En in Februari 2006 onze tweede dochter gekregen

    we zijn in juli 2004 getrouwd en toen hete dyantha
    ook veldhuizen


    Ja ik vind wel dat wij het goed hebben geregeld
     
  18. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gaat het prima! Oudste dochter is niet van mijn man, maar ze zijn 2 handen op 1 buik en er is geen onderscheid tussen haar en de andere 2 kids :) Hij heeft wel in het begin erg moeten wennen met terechtwijzen enzo.
     
  19. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn man heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk, inmiddels grote meiden. Ze hebben jaren in co-ouderschap voor 50% bij ons gewoond.
    Lange tijd is dat goed gegaan, ergens onderweg niet meer (ook met hun vader).
     
  20. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik heb een dochter uit een vorige relatie.

    Heel lang co ouderschap gehad ( we zijn al tien jaar uitelkaar) de laatste twee jaar vanwege de afstand is ze alleen in het weekend en vakanteis bij hem.
    Mijn huidige vriend kan het gelukig goed met mijn ex vinden.

    Hij is niet haar vader, en probeerd dat gelukkig ook niet te zijn ( ze heeft een vader). Maar hij is wel echt haar opvoeder, en ze kunnen ook prima met elkaar opschieten.
     

Deel Deze Pagina