Zwanger & meeroken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VroegeLente, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Hallo,

We zij momenteel weekendje aan het doorbrengen bij vrienden en hier word er van alle kanten gerookt. We vertellen nog niet dat we zwanger zijn omdat het nog te vroeg is. Ik word wel knettergek zelfs mijn man rookt gezellig mee. Normaal gesproken doet hij dit thuis nooit binnen roken. Ik wilde even mijn frustraties hier kwijt. Kan het kwaad dat ik 2 dagen af en toe meeroker ben geweest deze dagen? We vertrekken tegen de avond weer naar huis ben blij als ik hier weg ben.

2. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben in de familie ook rokers en toen we het nog niet vertelde deed ik alsof ik erg last had van benauwdheid en ja kheb vroeger ook astma gehad dus vonden ze helemaal niet gek.
    En k werd er ook gewoon heel erg misselijk van.
    Dus toen werd er gelukkig niet meer in mijn buurt gerookt. En ja nu ik zwanger ben moeten ze al helemaal buiten staan.

Ik denk niet dat die 2 dagen echt kwaad kan. Mijn vriendin wist niet dat ze zwanger was en had in het begin ook nog gerookt (omdat ze het dus niet wist).
    Maar wel lullig dat zelfs je man meerookt?! Ik zou er wel echt wat van hebben gezegd of iets hebben gefaked waar vrienden bij zijn dat ik er niet tegen zou kunnen. (misselijk, hoofdpijn, benauwdheid, veeeel hoesten iets in die trant)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Beter is van niet natuurlijk, maar je kan het niet altijd helemaal voorkomen helaas en dan denk ik dat die 2 dagen weinig kwaad kunnen.

Wat je man betreft, ik denk dat het juist heel raar zou zijn dat hij buiten gaat staan roken als er binnen al volop gerookt wordt. Ik zou daar in ieder geval niet boos om worden, tenzij hij er de aanstichter van is dat iedereen binnen rookt, maar dat is niet zo volgens mij!

4. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Ik werd dus in het begin erg boos op mijn man en gaf hem een kwade blik. Achteraf dacht ik dus ook zou vreemd zijn als hij als enige naar balkon gaat. Maar dan nog 3 rokers in kamer is meer dan 2 rokende naast je. Ik maak nu al plannen wat ik allemaal wel niet ga zeggen hem zodra we hier weg zijn Ik ben zwaar gefrustreerd

5. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Er is genoeg te lezen op internet ; roken is schadelijk voor de ongeboren baby, meeroken dus ook. Voorkomen is moeilijk. Maar ik heb toen ik net zwanger was wel mijn familie ingelicht zodat ze niet meer in huis roken, natuurlijk niet bij mij thuis maar ze doen het sindsdien ook niet meer in hun eigen huis als ik op bezoek ben :) dat vind ik wel heel lief. Ik mijd express plaatsen waar ik weet waar mensen roken. In de auto word sinds ik zwanger ben niet meer gerookt en als ik op een verjaardag ofzo ben waar mensen wel roken binnenshuis dan ga ik gewoon buiten zitten. Als iemand vraagt waarom zeg ik gewoon dat ik zwanger ben, en dat ongezond is voor de baby. Toen ik nog niet wou vertellen dat ik zwanger was zei ik gewoon dat ik misselijk werd van de rook en daarom buiten frisse neus ging halen.. dan houden ze vanzelf wel op met roken en zo niet blijf ik lekker buiten zitten :)

6. VSC

VSC Niet meer actief

Ja dat kan kwaad. Zeker binnen zonder ventilatie adem je veel van die troep in. Of je kindje werkelijk schade oploopt nee, dat zal best meevallen. Maar zoveel mogelijk beperken als dat kan! :) ik vond t tijdens mn zwschap zo vies als mensen naast me stonden te roken, laat staan mn eigen man, de gezondheid van t kindje moet toch overal boven staan, ook boven het geheimhouden! Maarja dat vind ik

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ja dat is niet goed van elke 10 sigaretten die gerookt worden rook je er eentje helemaal mee....

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Nee het is niet goed en als je het kan vermijden dan moet je dat proberen maar ik zou me er ook niet super druk over maken. Tijdens mijn zwangerschap met 34 weken ook inde kroeg gezeten waar meerdere mensen rookten en ga dan echt niet de hele tijd buiten staan. Zou wel je man er op aanspreken en verder af en toe naar buiten lopen en verder genieten van je weekend!

9. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik zou kijken of je zoiezo de ramen open kan zetten en niet te dichtbij iemand gaan zitten die op dat moment rookt. En ik las over een balkon, misschien kan je de balkon deur lekker open zetten onder het mom van het is lekker weer! En je zelf wat vaker op t balkon bevinden.

Deel Deze Pagina