Hoi hoi. is er hier iemand met verstand van bovenstaande? ik werk nu als contactverzorgende op contract 24u en neem ouderschapsverlof op a 4u per week. Ik ben dus 20u op de werkvloer. Na sep loopt mijn ouderschapsverlof af (dit heb ik 3 jaar zo gehad en werk dus al 3 jaar 20u op de werkvloer). Nu wil ik mijn contract naar 20u hebben na september maar nu blijk je voor de functie contactverzorgende minimaal 24u te moeten werken. ik kreeg nu een personeelsmutatie waarin staat dat ik een schaal lager ga en minder salaris. ik heb echter altijd begrepen dat salaris nooit naar beneden kan maar wel bevroren kan worden. Ik zit al aan top van schaal 40 dus oversteken naar gelijkwaardig gaat niet. daarnaast voelt het al krom omdat ik de functie al 3 jaar in 20u uitvoer,maar goed die discussie win ik niet op mijn werk. ik heb ook nog niets getekend en heb hrm ook om uitleg gevraagd. maar mocht er iemand met ervaring/kennis hierover zijn hoor ik het graag! Bedankt!
gevoelsmatig denk ik dat het mag je gaat immers een nivo lager werken, daar hoort ook een ander salaris bij. Tevens heb je gewoon recht op je ouderschaps verlof, het is meestal de bedoeling dat je daarna weer terug komt voor je oude uren dus 24, dit wil je niet. op papier werkte je nog 24 uur wat passend is bij de functie. Dat het heel naar voeld oke, maar ik denk dat het wel mag dus.
Volgens mij mag dit inderdaad hoor. Wat dobbel zegt, omdat je ook een niveau lager gaat werken (andere functie ook?) en omdat je zelf al zegt dat je voor die ene functie minimaal 24 uur zou moeten werken.
In mijn oren klinkt dit ook niet vreemd. Als ik het goed begrijp ga je naar een andere functie welke lager is dan je huidige functie? Dan is het logisch dat je ook naar dit niveau uitbetaalt krijgt. Andersom had het ook niet leuk geweest als je promotie had gemaakt maar toch hetzelfde salaris zou houden.