Ooit eerder eens een topic over geopend maar die kan ik niet meer vinden en is al lang geleden. Maar nu gaan we dan toch echt een andere auto kopen. Alleen we zitten met de zitjes. Het gaat om 1 maxi cosi groep 0 en 2 stoelverhogers zonder rugleuning. Later een groep 1 stoel en 2 verhogers. We rijden meestal niet met zijn 5en maar het moet wel passen. In onze huidige auto zijn 3 zitjes achterin gewoon pertinent onmogelijk. Nou het grootste probleem. Mijn partner is zwaar tegen Franse auto's. We hebben wel wat opties, maar willen ons zoekgebied uitbreiden. Het gaat er om dat het goed past, beetje klungelen met de gordels is niet een probleem als je maar geen acrobatische toeren uit hoeft te halen voor je ze dicht krijgt (voor veiligheid uiteraard een gordelsnijder in de auto). De auto mag max 5000 kosten en niet ouder dan 2003/2004. Liever niet te zwaar. Max 1350kg, maar liever max 1250. Liefst 3 stoelen achterin of een platte bank zodat ze stoeltjes niet scheef staan. Opties zijn o.a.: -Ford focus (maar geen platte achterbank helaas) -Ford mondeo -Chevrolet Tacuma En de welbekende Franse opties die partner niet echt ziet zitten: -Renault Scenic -Citroën Xsara Picasso -Peugeot 307 sw -Citroën C5 station En dan houdt onze kennis wel zo'n beetje op. Welke auto hebben jullie met 3 zitjes?
Wij hebben een opel zafira. We hebben er nu een zitverhoger, mc en een achterwaartse vervolg stoel in staan
Geen 3 zitjes maar ze passen er wel in: Ford focus station! Lekker veel ruimte ook achterin! 😄
Ik heb een renault megane! 1 0-15 maanden zitje in t midden en aan beide kanten een zitverhoger tot 25 kilo en dat past perfect
We hebben nu een opel astra station, maar willen een maatje groter: of de insignia station of een i40 station. Hier komt ook geen Franse auto!
Oh en in het model van voor 2005 staan de stoeltjes niet scheef door de achterbank (bij het nieuwe model wel wat last van).
Dit idd En nog een tip...jouw oudste kindjes zijn van 2009 en 2011. Rij je altijd zonder rugleuning...ik heb er nl 1 van 2008 en een rugleuning geeft wel echt meer stevigheid. Sowieso ging ze pas met 5 jaar daar naar over.
We hebben voor de middelste ook met rugleuning. Maar ik vind het vooralsnog belangrijk dat 2 verhogers zonder leuning passen. Past de verhoger met rugleuning ook dan wordt die gebruikt.
Nissan Almera paste ook 2 stoeltjes met rugleuning en onze achterwaartse stoel in het midden. Dus dan zou 3x voorwaarts ook moeten passen.
Je wilt geen Franse auto, maar in onze Peugeot 308 SW passen 3 zitjes met zij/rugsteun (en het zijn echt grote/brede modellen, van Römer) naast elkaar. Daar kunnen nl. de 3 stoelen van de achterrij ten opzichte van elkaar verschoven worden (plm 10 cm denk ik), waardoor het allemaal prima past. Ook nog eens alle drie de plekken met Isofix, dus wel zo fijn. Edit: er is in de 308 ook mogelijkheid voor het plaatsen van een 6e en 7e stoel op de 3e rij. Wij hebben die er zelf niet bij, maar als je dat wel zou hebben, zou je dus ook nog extra kinderen mee kunnen nemen