Sponsorloop op school

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wie van jullie heeft er ervaring met een sponsorloop (door de kinderen) op school? En vooral..hoeveel sponsor je dan? Ik snap dat iedereen dat voor zich moet weten, maar vroeg me af wat beetje 'normaal' bedrag zou zijn.

Ze gaan vrijdag rondjes om het schoolgebouw rennen, geen idee hoeveel rondjes ze gaan doen, ze hebben een kwartier geloof ik. Maar zal niet heel veel zijn, vooral de kleuters niet natuurlijk.

Doen jullie een bedrag per rondje of een vast bedrag?

Ben benieuwd..

Oja, het goede doel is de Alpe d'HuZes actie

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een vast bedrag doen denk ik. Maar misschien dat je wat oudere kinderen meer stimuleert met een bedrag per rondje.

Een vriendin van mij heeft Alpe d'Huzes gefietst en ik heb haar toen het bedrag van eur 20 gesponsord, ongeacht hoe vaak ze omhoog ging. Mijn vriend heeft een vriend gesponsord voor hetzelfde doel en eur 25 gegeven.

Misschien kun je hier iets mee? Misschien een tientje per kind? Hangt natuurlijk ook van je eigfen budget af.

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Volgens mij kregen wij vroeger (jaaaaarem geleden ;) ) vijf gulden oer rondje of een vast bedrag van vijftien gulden. Ik denk dat je moet denken aan € 2,50 per rondje of € 7,50 als standaard bedrag.

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij schrijven op het formulier altijd 0,10cent per rondje maar vullen dat later altijd aan tot een vast bedrag (meestal 5 euro)....
    mijn oudste is altijd heel erg fanatiek en wil meestal ook niet wachten op het stempeltje dus die rent dan 2 rondjes voor 1 stempeltje...

mijn vader woont hier om de hoek en die doet hetzelfde als ons (plus het bedrag voor zoonlief in zn spaarpot :D)

mijn s-zus laat haar zoontje altijd lopen voor een vast bedrag omdat hij motorisch niet sterk is met rennen (soort van mini-Forrest Gump) en dus niet teleurgesteld hoeft te zijn als hij minder rondjes heeft gerend.....

mijn s-vader woont niet in de buurt en die sponsort ook altijd een vast bedrag....

Tipje: ik weet niet of school voor drinken zorgt na de loop maar ik had vorig jaar een flesje ranja bij me omdat de zon heerlijk scheen maar de kids het superwarm hadden!

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik kreeg vroeger geloof ik een euro per rondje. Vond een bedrag per ronde altijd leuker dan een vast bedrag, ondanks dat een vast bedrag vaak wat hoger lag..

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij doen meestal een euro per rondje ...

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik sponser meestal een vast bedrag bij kinderen uit de buurt.
    Meestal 5 a 10 euro.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Vroeger kregen we een rijksdaalder per rondje..

Maar ik zou ook even kijken hoe groot het rondje is dat er gelopen word..
    even een gek voorbeeld hoor:
    een rondje om een boom zou ik minder geven dan een rondje om de kerk ofzo..
    bij de boom kan je 10 rondjes per minuut rennen en met de kerk 1 per 5 minuten (ligt eraan hoe snel je kindje rent haha)

Weet je dat niet, dan zou ik gewoon een vast bedrag afspreken..

9. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    toevallig had ik vanmiddag mijn zus aan de telefoon, en mijn neefjes moeten zondag een sponsorloop doen. ik maak voor beide 5 euro over. (ze wonen ver weg)

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn kinderen hadden een paar weken geleden een sponsorloop. Ik heb voor beiden een vast bedrag van €5,= ingevuld..

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De meeste ouders bij ons op school sponsoren hun kinderen voor een vast bedrag. En dat varieert dan een beetje van 50 cent tot 2,50.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Hier voor de buurkinderen meestal vast bedrag van 2,00 of 2,50 maar net wat ik in huis heb want geef het ook direct mee met de mededeling dat ze goed hun best moeten doen.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Meesta zet ik een bedrag per rondje met een maximum van.... of een vast bedrag. Ook is het idd handig om te weten hoe groot het rondje is! Werk zelf op een basisschool en wij doen ook weleesn een sponsorloop.
    Heb jaren geleden meegemaakt dat een opa zijn kleinzoon sponsorde voor 1 euro per rondje. Rondje was niet zo groot en de tijd best lang, dus opa kom rond de 60 euro dokken.....oeps!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een meisje bij mij uit de straat heb ik voor 2 euro per rondje gesponsord. Vind dat eigenlijk wel meer als genoeg.

Deel Deze Pagina