Kraambedden, hoe zien die eruit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Freya09, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Rond 10 september verwacht ik mijn tweede kindje :). Bij de eerste ben ik thuis begonnen, maar moest uiteindelijk toch uitwijken naar het ziekenhuis omdat het te lang duurde. Deze keer heb ik goede hoop om toch thuis te bevallen :). Maar nu vroeg ik me iets af...

Ik wil graag beneden bevallen, en zat eraan te denken om zo'n kraambed te huren via de thuiszorgwinkel. Maar weten jullie hoe zo'n kraambed eruit ziet? Wat ik namelijk in het ziekenhuis heel fijn vond was dat het bevallingsbed van die beugels had waar je je voeten in kon zetten, en 'de rug' rechtop kon zetten zodat je steun in je rug had.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    het lijkt op een normale bed alleen kan deze omlaag en weer omhoog gezet worden en de rugleuning kan omhoog helaas zitten er geen voetbeugels op

3. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dat is jammer :(, maar goed dat ik het nu al weet. Dan kan ik alvast even brainstormen over andere mogelijkheden. Dank je wel!

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    zo ziet het bed er ongeveer uit
    hoofdend kan wel omhoog, verder niks
    ondanks dat manlief hier slaapt, vonden we het bed niet lekker liggen

5. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rare vraag dan, maarreh...hoe doet een verloskundige dat dan bij een thuisbevalling? Op zo'n ziekenhuisbed kunnen ze het onderste deel van het bed eraf halen (het voeteneind) zodat ze er goed bij kunnen tijdens de bevalling. Moet je bij een thuisbevalling op zo'n kraambed dan een kwartslag draaien? Of neemt de verloskundige zelf een geimproviseerde houding aan om er een beetje bij te kunnen?

Pfff, wat een mens zich wel niet kan afvragen heh ;)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier stond de vk of aan de zijkant of aan het voeteneinde. Toen ik in het zh beviel is trouwens ook het voeteneinde niet weggeklapt en zaten ook geen beugels bij het bed haha.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je mag als de situatie goed is, ook gewoon boven op je 2 persoons bed bevallen en daar zitten ook geen beugels aan he?

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hoe komen jullie aan dat kraambed dan? IK heb de thuiszorg gebeld en gevraagd of ik een bed kon huren maar dat kon niet alleen als ik om de een of andere reden de trap niet meer op kon zeiden ze..

9. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, da's waar :), en dan kun je jezelf in elke vreemde bocht vouwen die je maar zelf nodig vind ;)

Ik ben persoonlijk het liefst voorbereid op beneden op de begane grond bevallen. Niet omdat ik verwacht over de 100 kg te worden (wel, mijn snoepgedrag is er wel naar ;)) maar meer omdat mijn dochtertje van 3 op zolder slaapt. Als we dan 's nachts bevallen kan ze met een beetje geluk er gewoon doorheen slapen. Bovendien heb je beneden gewoon meer 'dingen' om je af te leiden tijdens de weeen zoals tv of een muziekje. Of als je een wandelingetje wil gaan maken in de tuin...? Ik ga soms zelf zover in mijn redenaties dat ik dan denk van 'ja maar beneden hebben we laminaat, da's makkelijk schoon te maken'. Hahaha, hebben jullie dat soort gedachte-idioterietjes ook? Zal wel familie zijn van Nestel Drang ;)

Afijn, ik overweeg om een constructie te bedenken met stoelen o.i.d om m'n voeten op te laten steunen. Maar dat laat ik aan mijn vent over, die's daar wat handiger in.

@Sabine, hier ook gewoon bij de thuiszorg hoor. Wat raar, die reactie die je kreeg. Al kreeg je gewoon een logé, dat gaat hun toch niets aan? Volgens mij moet je gewoon zo'n bed kunnen huren zonder opgaaf van reden.

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Volgens hiun heb ik een indicatie nodig.. Ga toch nog is vragen aan de vk of zei niks kan betekenen..

11. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Haha ik lees even mee. Heb er ook een besteld.
    Ik moet beneden bevallen van mijn vlos. Als er compicaties zijn willen ze me niet meer van boven hoeven takelen. Ze hebben dit een paar keer meegemaakt, dat de brandweer er aan te pas moest komen. Dus nu deze regel.

Deel Deze Pagina