Voor sommigen klinkt het mss als een 'luxeprobleem', en is voor mij ook een ommekeer nadat ik de eerste 12 weken vaak misselijk was, maar de laatste weken zou ik dus de hele dag door kunnen eten. Als ik thuis ben in het weekend kan ik me nog beheersen doordat ik steeds druk ben, maar ik eet dan wel heel veel bij de hoofdmaaltijden. Hier op het werk eet ik eigenlijk een hele dag door: koekjes, chocola, yoghurt, fruit, ... maar toch voornamelijk ongezonde dingen omdat die 'snel binnengaan'... Ik kom dan ook gauw kilo's bij momenteel. iemand tips om de vreethonger te stillen of in toom te houden? Ik drink ook veel water, af en toe eens thee, maar blijf heel vaak met dat hongegevoel zitten waarvan ik dan ook weer misselijk wordt... tips voor gezonde snacks waarvoor je niet te veel werk hebt om ze klaar te maken?
Heel herkenbaar! Ik heb er maar gewoon aan toegegeven, ik vermoed dat de baby een groeispurt heeft op zulke momenten. Bij mij zijn het vlagen, er zijn ook weken bij dat ik veel minder eet en ook niet aankom. Ik probeer wel voor zoveel mogelijk gezonde opties te gaan: stuk komkommer, magere yoghurt, fruit, veel water etc.
ik heb het ook, maar ik wil er niet teveel aan toegeven, omdat ik ookal 10 kg ben aangekomen en mn vk steeds gaat dreigen met diabetes enzo. Dus eet ik 2 van die grote emmers met snoeptomaatjes leeg doordeweeks. En van die grote bakken doorgeschrapte boswortelen van de AH... Ik kook/bak vaker een eitje en we zijn overgegaan op speltbrood, daar zitten ook meer eiwitten in en het vult beter. Snoep en koek gewoon niet kopen, dan kun je het ook niet opeten!
Het is heel herkenbaar. Ik heb het ook een hele periode gehad. Probeer in ieder geval elke 2/3 uur een boterham te eten en dan daar tussendoor nog wat fruit of extra groenten zoals komkommer. Probeer je koekjes/snoepjes te laten staan. Hierin zit onvoldoende voedingswaarde. Zin in iets zoets? Neem een boterham met jam of chocoladepasta.
Ik heb dat gehad voordat de misselijkheid begon. Frustrerend, want ik wílde gewoon niet meer eten (de hele dag dat kauwen...). Hier gingen die bakken voorgesneden fruit er lekker in. Verder denken in eiwitten, dat vult goed. Dus yoghurt/kwark, noten, kaas, melk... (vooral melk vult goed).
bedankt vr de tips. Vanavond dan maar eens tijd nemen om de supermarkt te gaan plunderen. en idd, geen zoete dingen meer kopen, maar chocola is mijn stiekeme verslaving maar kaas / nootjes / crackers / stukjes wortel - komkommer - meloen zouden volwaardige alternatief moeten zijn
Heeeeel herkenbaar: Ik heb er ook zo'n last van. Ik voel me net als jij niet meer zo misselijk als in het begin, maar af en toe toch nog wel een beetje weeig en eet dan tegen de misselijkheid. Eet nu expres wat chocolade voor een vrolijk kind, hoewel ik daar nu juist niet zo'n zin in heb. (bij mijn 2e had ik een chocolade verslaving en het is echt een klein clowntje; heeft de lach aan haar kont hangen). Ik eet nu enorm veel fruit (5 stuks, maar volgens de VK is dat te veel, kun je weer zwangerschapsdiabetes van ontwikkelen volgens haar) en kan de hele dag wel dooreten. Ook koekjes en nootjes omdat ik dan snel iets in mijn maag heb. Oh ja, heb deze zwangerschap echt een kaasverslaving. Beschuitjes met kaas, extra brood (bruine pistoletjes), noem maar op. Voor mijn gevoel eet ik de hele dag door. En als ik niet eet, dan denk ik aan wat ik zou kunnen eten. (ben al 6 kg aangekomen helaas ) Geen tip dus, alleen herkenning.
Ik had het ook in vlagen. Vaak was het de dag nadat ik erg vermoeid was en de kleine erg rustig. Zag het altijd maar als een groeidag voor de kleine en had de dag erna meer energie nodig. Gelukkig weinig zin in zoets, kreeg ik alleen maar maagzuur. Maar probeer idd de snacks te vervangen voor gezonde dingen. Je hebt waarschijnlijk de energie wel nodig, maar je hoeft niet al het vet en suiker op te zoeken
Nou ik eet niets teveel maar zit nu 9 kilo bij met 26 weken hoor, bij mijn eerste amper gegeten en toch 30 kilo aangekomen, bij mijn tweede alleen maar gevreten (helemaal aan alles toegegeven en kon ook hele dagen eten en voila NIETS aangekomen!) dus vertel mij maar hoe het zit haha Hier controleren ze wel regelmatig mijn suiker maar dat is ivm grote kids.
Ik heb dat ook nu met 21 weken ik denk dat ze nu een groeispurt maken daar krijg je enorme trek van. Ik eet gewoon alles en ben nu 5,4 kg aangekomen.