Spontaan gebroken vliezen zonder weeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door jetje7891, 21 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

    jetje7891 Actief lid

    19 sep 2014
    142
    1
    18
    Gister zijn mijn vliezen spontaan gebroken, maar geen wee te bekennen... nu afwachten of de weeën komen. In t verleden een keizersnede gehad, opwekken wachten ze zo lang mogelijk mee zei de gyn.. ik mag vanavond kiezen, na 24u toch opwekken of wachten tot 48u. Wie ervaring en tips? Vind t echt spannend nu!
     
  2. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Mijn eerste is geboren door spontaan gebroken vliezen. Wel al met 36+3 weken.
    Dit was een heftige stortbevalling. Vanaf het moment dat de weeën kwamen hielden ze niet op (weeenstorm) en duurde het maar anderhalf uur tot mevrouw er was.
    Deze zwangerschap mag ik me laten inleiden, maar heb met de vk wel gehad over mijn eerste bevalling. Zij vertelde mij dat inleiden ook de kans vergroot op een stortbevalling, en dat maakt me een beetje bang, waardoor ik zelf mijn smurf zolang mogelijk laat zitten. Ook mochten de vliezen breken.
    Mijn verhaal is 1 uit duizenden, en over het algemeen gaat het gewoon goed, dus wordt vooral niet bang ervan. Over 2 dagen lig jij lekker je kleintje te knuffelen!!! Welke keuze je ook neemt. Succes en alvast gefeliciteerd & geniet ervan
     
    jetje7891 vindt dit leuk.
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ervaring! Bij mij is na 72h de bevalling opgewekt. Hierna een soepele bevalling gehad, zonder stortbevalling. Zeven uur na start medicatie is onze dochter geboren.
    Vond het ook wel fijn, zo kon ik nog even het huis opruimen, laatste wasjes doen en boodschappen laten doen :)
     
    jetje7891 en Xivanka vinden dit leuk.
  4. Curitiba

    Curitiba Fanatiek lid

    21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Hier ervaring!
    Eerste kerstdag 2016 om 7 uur in de ochtend braken mijn vliezen en tweede kerstdag om 17 uur kreeg ik pas mijn eerste wee.
    Heb eerste kerstdag zelfs nog een huis vol visite gehad!
    Toen na de eerste wee was onze kleine man er na 3 uurtjes. Weeën storm....
     
  5. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier braken mijn vliezen rond 1 uur in de nacht, hele dag nergens last van gehad... volgende dag in de morgen begonnen de eerste weeen maar was allemaal nog prima te doen ondanks dat ze de hele tijd om de 5 min kwamen. Rond 4 uur in de middag toch maar aangesloten aan de weeopwekkers omdat ik nog maar op 3 cm zat, weeenstorm en om 7 uur was ie er... prima bevalling vond ik het, al was de weeenstorm natuurlijk wel even pittig...
     
  6. boerderijmama

    boerderijmama Bekend lid

    6 jun 2011
    926
    45
    28
    NULL
    België
    Wow? Met gebroken vliezen?? :eek: met een handdoek tussen de benen ;)?

    Hier 2x gebroken vliezen en dan is de policy dat de geboorte binnen de 24h moet volgen, omdat je kindje dan niet meer 'steriel' zit. Eerste keer volgden de weeën onmiddellijk na het breken vd vliezen, de ander keer niet, is er infuus gegeven om de weeën op te wekken, 20h op en af.
     
  7. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Haha , zo erg was het niet, maar had wel kraamverband nodig :D
    Bij ons leiden ze ook in na 48h, maar er was wat verwarring.
    Het begon met een klein vliesscheurtje, in de nacht, wakker van geworden met plasje vruchtwater. Rest van de nacht en ochtend nog vruchtwater verlies gehad. Omdat ik geen weeën had, die wel verwachtte, en het een feestdag was, niet de verloskundige gebeld. Vanaf toen steeds minimaal vochtverlies en ik begon er aan te twijfelen:oops: dag erna pufclub, waarbij werd gezegd dat het vochtverlies na scheurtje best weinig kon zijn/tijdelijk niet was. Maar toen was het 21:30 s Avonds, en heb ik vanwege het tijdstip de verloskundige niet gebeld. Die nacht braken m'n vliezen "opnieuw", met plens vruchtwater in bed, en beginnende weeen daarna. In ochtend verloskundige gebeld, die vaststelde dat het inderdaad vruchtwater was, maar die zagen de tweede keer als moment van vliezen breken. De dag daarna naar ziekenhuis, daar vonden ze de eerste keer tellen, en dus een indicatie om in te leiden. En aangezien ik het zwanger zijn spuugzat was, ben ik daar graag om mee gegaan ;)
     
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ben benieuwd hoe het gelopen is, misschien zelfs al gefeliciteerd!
     
  9. jetje7891

    jetje7891 Actief lid

    19 sep 2014
    142
    1
    18
    Ja! 21 april bevallen van een gezonde dochter!
     
  10. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Gefeliciteerd!!
     

Deel Deze Pagina