Weet even niet waar ik deze vraag moet stellen, maar wie heeft er er ervaring met een fluxus. 21 april ouders geworden van een gezonde dochter, ik kreeg 2u ja de bevalling een fluxus van 2,5 liter. Dit is gestopt met medicatie gelukkig. Nu snel moe, duizelig en slechte concentratie. Heb ijzertabletten gekregen. Wie ervaring en tips en wie ook ervaring met eerste menstruatie na een fluxus? Zie er erg tegenop.... alvast bedankt!
Ik ben lang niet zoveel bloed verloren door heel snel ingrijpen (slechts 850ml) maar in mijn papieren staat wel fluxus. Daarna ook aan de ijzertabletten. Helaas was mijn eerste menstruatie erg heftig en duurde lang. Alsof ik weer een het vloeien was. Maandverband hield het niet en gelukkig had ik nog kraamverband in huis. De tweede keer was ook een hele zware menstruatie, de derde was al beduidend beter en daarna werd het normaal. Ik hoop voor je dat je eerste menstruatie nog even weg blijft. Bij de 1e werd ik 4 maanden na de bevalling ongesteld. Hopelijk duurt het bij jou ook nog even en ben je dan al een heel eind hersteld. Zorg dat je Roosvicee Ferro (of iets soortgelijks) in huis hebt en doe je kraamverband niet weg.
Bij mij was de eerste menstruatie weinig na een Fluxus. Ik heb wel een operatie gehad om de placenta te verwijderen.
Ik heb een manuele natasting en curretage gehad na mijn fluxus (ivm verdenking achterblijven placentarest), daarna vloeide ik nog maar amper - echt vergelijkbaar met mijn gemiddelde menstruatie. Mijn eerste menstruatie was ongeveer 9 maanden na de bevalling en helaas echt heel heftig, het brak letterlijk door alsof mijn vliezen braken en liep zo langs mijn benen - de eerste twee menstruaties was ik ook echt wel slap en futloos, gelukkig normaliseerde het daarna weer!
Mn eerste drie menstruaties weinig bloedverlies na fluxus. Wel flinke krampen. Ijzertabletten duurde erg lang bij mij om op krachten te komen. Bij de tweede keer fluxus hebben ze me in t ziekenhuis een ijzerinfuus gegeven. Laatste bevalling heb ik tijdens de bevalling medicatie gekregen om fluxus te voorkomen. En als t goed is krijg ik dat nu ook weer. Dus mocht je in de toekomst nog voor een kindje gaan. Onthou dat dan even en bespreek dit dan met je vk.