Doe jij dingen die je eigenlijk ongelukkig maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    #1 sidmick, 3 mei 2021
    Laatst bewerkt: 3 mei 2021
    Ik vroeg me af hoe jullie sommige situaties aanpakken.
    Zijn jullie pleasers en doen jullie dingen die je eigenlijk heel ongelukkig maken om andere blij te maken.
    Onze vriendengroep heeft voorgesteld te gaan kajakken met zijn allen. Met elkaar een activiteit maar toch per gezin apart. Iedereen is helemaal enthousiast en vind het een goed idee. En ik heb eigenlijk al buikpijn van het idee. Ik ben nu eenmaal echt niet sportief en al helemaal niet stoer als het gaat om water en hoogtes. Ik ben meer het type van wandelingen, terrasjes , eten etc.
    Maar ik vind dat zo moeilijk om te zeggen dan op zo een moment omdat ik geen spelbreker wil zijn. En ook voor mijn kids natuurlijk niet leuk als alleen hun mama niet meegaat. Terwijl ik weet al ik wel ga heb ik er buikpijn van en ga ik het vreselijk vinden.
    Welke keus maken jullie op zo een moment? Durf je dan voor jezelf te kiezen? Durf je uberhaupt altijd voor je eigen geluk te kiezen?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Als jij dit echt niet ziet zitten en je ook denkt er achteraf niet met plezier op terug te kijken dan zou ik het niet doen. Dat is voor je kinderen namelijk ook niet leuk als jij er helemaal geen plezier in hebt.

Ik zou zo’n uitstapje niet snel vanuit mijzelf initiëren en ik zou het ook best spannend vinden maar ik zou wel meegaan. Niet om anderen te pleasen maar ik weet van mezelf dat ik even over dat randje moet en dat ik het dan echt fantastisch vind om mee te maken.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou niet meegaan. Maar ik kan ook niet zwemmen, dus hell no dat ik in een kajak ga

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ik snap dat je het lastig vindt, maar ik zou echt niet gaan. Als je er nu al zo tegenop ziet. En ik denk dat je vrienden dat wel begrijpen, daar zijn ze vrienden voor, toch?

En om op je vraag uit het onderwerp te antwoorden: nee (maar dat heb ik wel moeten leren) :)

5. Cobon

Cobon Niet meer actief

"Haha jullie zijn niet goed snik. Ik zie jullie op het terras als jullie klaar zijn!"

Glitterhartje, Seffie, Zoe123 en 19 anderen vinden dit leuk.
  6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wil jij mijn vriendin worden? Haha....

Syane, NiVa0230, Oilell en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    #7 Adje, 3 mei 2021
    Ik kan best dingen doen waar ik niet zo heel veel zin in heb, voor anderen. Maar als me iets echt zou tegen staan, of ik zou het eng vinden oid, dan zou ik daar zeker nee tegen zeggen.

Zo opperde een vriendin (voor corona toen het nog allemaal kon) om naar een jaren 90 feest te gaan. Haar jaren 90 waren anders dan de mijne, om het maar even zo uit te drukken. Dus waar ik naar Pearl Jam, Nirvana, e.d. luisterde, was zij een gabber, en vond Mental Theo en consorten tof.
    Ik heb heel eerlijk gezegd dat ik daar nog niet naar toe zou gaan als ik ervoor betaald zou worden omdat ik waarschijnlijk stik chagrijnig en helemaal gek zou worden van die klere herrie.

En nu wil ze naar de bioscoop (zodra het weer kan) om naar de Luizenmoeder te gaan. Ik hou echt niet van Nederlandse films en vind daar niet zo veel aan. Maar dit overleef ik dan wel weer en dan ga ik wel mee. Als we daarna of ervoor nog gezellig een terrasje pakken oid, ben ik allang blij.

Dus het gaat er bij mij een beetje om waar mijn grens ligt. Jouw grens ligt zeer duidelijk bij dit voorstel van je vrienden. Dus daar zou ik zeker nee tegen zeggen

Zoe123, Syane, NiVa0230 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dit herken ik wel. Ik kan best wel iets doen wat ik eigenlijk niet zo heel erg leuk vind, omdat een ander dat wel erg leuk vind. Maar dit is echt te ver uit mijn comfort zone merk ik. Tegelijkertijd vind ik het lastig voor de kids en mijn man (die allen wel hartstikke sportief zijn boehoe.... ) dat iedereen dan mee gaat behalve ik. Merk dat ik het dan toch moeilijk vind om voor mezelf te kiezen. Ik ben dan ook absoluut wel een pleaser hoor

9. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik ben van nature ook een pleaser en ben door de jaren heen heel wat wijzer geworden en durf nu voor mezelf op te komen. Om die reden zou ik dus nee zeggen. Ik ga niet iets doen als ik het niet leuk vindt en al helemaal niet als ik niet zo heldhaftig zou zijn! Mensen begrijpen het echt wel en wie weet zit er nog wel iemand in jullie vriendenclub die er ook net als jij niet echt behoefte aan heeft....

dreumesje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    #10 Dubbelgeluk, 3 mei 2021
    Ik zou dit ook wel als een grens zien, maar ik ben van mijzelf wel teveel een pleaser. Lastig, en je man met kinderen laten gaan en aansluiten bij het drankje achteraf?

Elsss vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja, dat snap ik best. Dat is soms ook lastig en vervelend. Misschien kan je dan na het kajakken en dan nog gaan picknicken of een terrasje pakken oid.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Zal afhangen van de situatie. In mijn geval zou ik wel mee gaan kajakken dat lijkt me wel leuk namelijk. Maar als je hier buikpijn van krijgt zou ik het echt niet doen. Zo ga ik echt no way mee zo’n boomklim parcours.Is voor mij gewoon echt niet leuk, ik sta te trillen en te janken al bij het idee. Dus dan kan ik beter gewoon niet mee.

als het iets is wat ik niet zo leuk zou vinden, maar de rest van de groep wel, en ik heb verder geen doodsangst ervoor (Zoals bij hoogtes). Dan ga ik wel mee hoor. Uiteindelijk is het dan vast wel gezellig. En ben ik ook iemand die er liever bij is geweest dan achteraf de verhalen hoor.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Ik doe vaak eens iets tegen mijn zin om andere tevreden te houden of blij te maken maar dat is wel binnen mijn normen en grenzen.
    Ik ga dus niet parachutespringen of hoogte parcours en toestanden doen om anderen te plezieren.
    Dan ben ik maar de "spelbreker" want daar begin ik niet eens aan.

Paardenbloem, Syane, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    In jouw situatie zou ik zeker nee zeggen, wat dat betreft doe ik absoluut niet iets wat ik niet wil.

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ook team pleaser hier. Ik ga soms naar familie op bezoek omdat dat hoort, ga naar dingen als MonkeyTown voor de kids en doe dingen met vrienden die ik mwah vind maar wel gezellig omdat we dan toch samen zijn.

Er zijn wel grenzen natuurlijk, als ik echt buikpijn zou krijgen van het idee, het doodeng vind of buiten mijn normen en waarden vind vallen zou ik het niet doen en durf ik dat ook gewoon te zeggen. Man zou met kids alleen mogen gaan, ik zou dan wel rijden met de tassen droge kleren en vast op t eindpunt met een boek gaan zitten genieten van de rust!

Seffie, Syane, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik wilde eerst heel hard nee zeggen, maar ook ik ben wel een pleaser. Kajakken of gewoon een beetje peddelen? Daar zou voor mij al een groot verschil in zitten. Ik zou wel voor een beetje peddelen gaan, maar fanatiek kajakken ehhh nee doei!

Ik zou wel mee gaan en uitzwaaien en ik denk dat jij dat ook moet doen. Soms zijn er gewoon momenten die de kinderen moeten delen met hun vader (zeg maar...)

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit... een saai dagje overleef je wel ;) en laat hun dan maar gaan en dan kan jij meegenieten van de verhalen. Zonder dat je helemaal hoeft te weigeren.

Mapje vindt dit leuk.
  18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja, ik doe ook regelmatig iets tegen mijn zin. Maar ook voor mij geldt: binnen mijn grenzen. Ik ga zeker niet naar een festival van Hollandse Levensliederen bijvoorbeeld, parachutespringen en dergelijke dingen ook niet, maar ik ga bijvoorbeeld wel eens mee naar een cafeetje, terwijl ik weet dat ik daar doodmoe en chagrijnig van wordt of mijn werk. Ik vind het leuk, maar wordt er ook doodmoe van. Teveel prikkels bedenk ik me nu, maar een drukke braderie vind ik dan weer reuze leuk en gezellig, net als een middagje op het terras.
    Het is een beetje geven en nemen, maar dingen waar ik buikpijn van krijg zou ik echt niet zo snel doen.

19. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Kan je partner met de kinderen gaan kajakken en dat jij iedereen dan weer ziet als ze klaar zijn? Kan jij tussendoor rustig een boekje lezen of zo en op de waardevolle spullen van iedereen letten.

Ik doe geen dingen die ik echt niet wil, ik doe soms wel eens dingen die ik iets minder leuk vind. Ik heb drie jongens die dol zijn op dino's en zo, ik heb het na een stuk of 4 musea hierover wel gezien, maar zij blijven het geweldig vinden, dus dan ga ik toch maar mee naar museum nr5. Maar ik ga niet survivallen of raften of zo.

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    'Man en kinderen gaan heel graag mee! Ik zorg voor een picknick na afloop'. Zoiets? Dan komt het niet zo hard over als dat je 'nee' moet zeggen ;)

Seffie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina