Misschien een gekke vraag, er zijn nogal wat vrouwen die toch zwanger raken nadat hun man een vasectomie (sterilisatie) heeft ondergaan. Ik vraag mij af na hoeveel jaar (of maanden) dit na de zaadcontrole is geweest, dat er dus officieel is vastgesteld dat er geen levende zaadcellen in de lozing van de man zitten. Hoeveel jaar heeft het nodig gehad om zich dus te herstellen. Ik ben benieuwd
nee idd, als het goed is nooit. Maar mijn man kwam laatst met een verontrustende mededeling, en ik hoorde het de laatste tijd zoveel dat ik toch benieuwd was wanneer dat dan weer plaats vind. Ik zou namelijk in staat zijn toch nog iets van een anticonceptie te gaan gebruiken.
Op het moment dat na 12 weken na de ingreep zelf het sperma is gecontroleerd en er geen zaadcellen zijn aangetroffen is de kans op een spontaan herstel minder dan 0,01%. Als er namelijk een spontaan herstel optreedt is dit binnen 12 weken na de vasectomie zelf, vaak gaat het dan om een soort fistel vorming waarbij de zaadcellen alsnog hun weg naar buiten kunnen vinden. De zaadleiders zelf kunnen onmogelijk weer aan elkaar groeien omdat er een stuk tussenuit wordt gehaald en beide stukken eerst worden dichtgebrand en vervolgens nog worden dubbel geklapt en op die manier worden vast gehecht.
Hier zijn we nu een jaar verder, maar gelukkig nog niets van een zwangerschap hoor. Dit terwijl wij elkaar daarvoor bij wijze van alleen maar hoefden aan te kijken en al zwanger waren, dus voor alsnog zit het hier goed Heb het trouwens ook wel al een aantal keer gehoord, terwijl volgens mij de kans echt nihil is na een goede controle.
Ja dat weet ik, maar daarom ben ik nou ook zo nieuwsgierig waarom er toch zulke zwangerschappen ontstaan en ook diegene langer dan 12 weken.. snap je?
Volgens mij is het niet 100% dat er niks kan gebeuren. Net als de pil of condoom is er ook nog een heel kleine kans dat je toch zwanger wordt. Volgens mij is de kans wel kleiner als bij pil of condoom.
Vergeet ook niet dat ondanks herhaaldelijk aandringen op een controle na 12 weken, toch een aantal mannen dit niet laten doen.
Dat snap ik dan weer niet. Dan weet je toch niet of het goed is gegaan? Ik zou me er dan nooit veilig over kunnen voelen.
Heb plus zes in gevuld omdat ik wilde weten hoe de poll zou lopen. Ben dus ook de enige die gestemd heeft maar moet je het antwoord als weet ik niet neer zetten. Dus mijn stem is niet ( geldig)
Je kan de uitslag van de poll ook gewoon zien zonder te stemmen. Hier staat bekijk resultaten poll. Zie je dat niet staan?
Dat lijkt me doordat ze of niet hebben laten controleren op of de ingreep gelukt is, of dat de vrouw naast de pot gepiest heeft. Die kansen lijken me groter dan 'spontaan' zwanger worden
Hier op het forum was volgens mij ook iemand waarvan de man gesteriliseerd was en waarbij ze toch zwanger bleek te zijn van een 4e kindje.
Lees hier vasectomie of sterilisatie man ongeveer 1% kans nog op dat de zaadleiders weer aan elkaar gaan groeien.
Misschien bedoel je mij? Maar ik ben door de pil zwanger geraakt van onze vierde. Mijn man is nu gesteriliseerd en ik ben ook gewoon weer trouw aan de pil. nog zo' n verrassing zou een beetje teveel van het goede zijn,haha.
Mijn man is pas geweest. Hij kon kiezen tussen alleen een knoop en knippen of knopen knippen en laseren. Wij zijn voor het laatste gegaan. In tegenstelling tot de andere versie kan dit niet ongedaan worden gemaakt en is de kans op spontaan herstel nog kleiner.