Bloedverlies met stolseltjes, nog wel zwangerschaps symptomen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sunshine1985, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sunshine1985, 6 jun 2012
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
    Hallo Dames,

Hopelijk is er iemand die mij een beetje kan gerust stellen met de vraag wat ik heb.
    Ik heb nu sinds een dag 0f 5 bloed verlies, in het begin licht roze, een keer bruin maar ook helderrood en zelfs stolsels.
    Nu ben ik gisteren bij de vk geweest voor een inwendige echo, alles zag er uit zoals een baarmoeder eruit hoort te zienn tijdens een zwangerschap, ook het vruchtzakje was te zien, was kleine 7 mm maar het was te vroeg om te kunnen zien of er wat in het vruchtje zit. Volgens de vk ben ik nu 6 weken en 5 dagen zwanger. Nu moet ik 15 juni terug komen voor nog een echo. omdat de vk nu nog niks kon zeggen over een mk of dat er toch een embryo in het vruchtzakje zit. Ik heb nog steeds hele erge gevoelige borsten en s'ochtends kan ik me erg misselijk voelen. Dat afwachten vind ik zo moeilijk, had graag gisteren al antwoord gehad. Is er iemand die dit ook herkend? Of iemand die denkt wat het zou kunnen zijn, misschien dat ik dan wat meer rust kan vinden, verlies nu trouwens ook nog bloed, de ene keer meer dan de andere keer, en soms nog met kleine stolsels.
    Hopelijk kan iemand mij raad geven.

Groetjes Sunshine

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het in dit geval nog alle kanten op kan gaan. Bij het verliezen van stolseltjes gaat het meestal niet goed, maar aangezien je bij de vk bent geweest en het er vooralsnog goed uitzag zegt dat dus ook niks.

Heel veel sterkte...vind wel dat de vk je lang laat wachten, op jouw termijn zou ze denk ik wel een vruchtje moeten kunnen zien, ik had op die termijn al een kloppend hartje. Waarom niet over een paar dagen weer terug??

3. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel voor je reactie.
    Dat vind ik juist ook erg frustrerend omdat ik niet weet welke kant het op gaat, ik ga wel van het ergste uit maar dat hoop ik niet.
    Het is zo vervelend dat afwachten, de vk zei tegen mij dat het beter was om naar ongeveer 1 a 2 weken weer een echo te maken dan moest sowieso iets te zien zijn, of er dan een kloppend hartje is of toch een mk is geweest. Dus nog gewoon bijna 1,5 week wachten en dat is erg zwaar.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat klopt wel, als ze dan niks ziet is het sowieso niet goed. Maar idd het afwachten is het ergste..

Ik weet ook niet of elke mk hetzelfde is, maar bij mij werd het bloed wel erger, tis niet tussendoor minder geworden ofzo. Ik heb op zich niet zo heel veel bloed verloren, maar er zat duidelijk een verschil in de 1e en de 4e (laatste dag).

5. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 Sunshine1985, 6 jun 2012
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
    Mag ik jou deze vtagen stellen?
    Met hoeveel weken heb jij een mk gehad?
    Daarna al weer snel zwanger? Of al zwanger geweest? Na de mk.
    Als dit een mk is is dat mijn eerste, dus weet ook helemaal niet wat ik kan verwachten enz, hoelang het bloeden aanhoud, ik verlies af en toe wel erg veel helderrood bloed, kan me er zelfs erg slapjes door voelen en zie witjes in mijn gezicht volgens mensen om mij heen ( die weten trouwens niks van mijn zwangerschap/mk af)
    Kan je na een mk ook weer snel zwanger raken?

6. Ik heb een MK gehad met 7 weken, alleen helderrood bloedverlies gehad. Maar miskramen verlopen bij iedereen weer anders. Dat je je nu nog zwanger voelt zegt ook niks, bij een miskraam kán het nog even duren voor het HCG uit je lichaam is, in die tijd heb je dan nog je zwangerschapssymptomen. Ik vind wel dat je lang moet wachten op een vervolgecho. Waarom kunnen ze dat niet aankomende week al doen? Als het dan goed zit zie je een kloppend hartje (die moet er dan echt wel zitten nl), als je die niet ziet is de kans groot dat het niet goed zit als je de termijn zeker weet.

Deze zwangerschap heb ik veel bloed verloren maar kwam door een groot haematoom, een bloeduitstorting in de baarmoeder. Dus een heel ander verhaal waarbij bloedverlies niet op een miskraam duidt. Dit bloedverlies is dan weer wat meer, dan weer wat minder.

Als je je zorgen maakt om de hoeveelheid bloedverlies en er last van hebt doordat je je slap voelt, zou ik ff de vk bellen en anders de HA als de vk niks wilt doen. Om je HB te bepalen. Misschien kan je dan ijzertabletten krijgen.

Ik was 5 maanden na mijn MK weer zwanger trouwens, meeste vrouwen die ik hier tegenkom zijn wel vrij snel na hun miskraam weer zwanger.

7. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Bij mij duurde het ook vijf maanden. Ik vond dat mijn geduld best op de proef werd gesteld want de eerste keer werd ik 'onverwachts' zwanger toen we er nog helemaal niet serieus mee bezig waren. Ik had dus ingezet op de eerste ronde, maar mijn lichaam vond dat ik maar even geduld met hebben.

Hoe dan ook, veel sterkte. Dit afwachten is vreselijk. Maar ik ben het met de andere dames eens, als je zeker weet dat je al 6,5 bent zou ik zeker proberen weer eerder langs te gaan. Desnoods betaal je de echo zelf. Is iets van 35 euro...

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeetje wat spannend zeg!!

Ik zou inderdaad een echo aanvragen hoor meis! Ik weet zelf op dit moment hoe killing de onzekerheid is en daar word je echt niet vrolijk van!

Succes en sterkte meid!

9. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

sorry voor mijn late reactie en bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb best veel op bed gelegen omdat ik erg slap en me niet lekker voelde door al het bloedverlies, gebruik nu floradix om me wat beter te voelen, gisteren ben ik bij de vk geweest voor een echo helaas was het niet positief, heb een mk gehad, ergens ging ik er vanuit, mijn gevoel zei al dat het mis was, maar stiekem blijf je toch hoop houden, maar het had helaas niet zo mogen zijn.
    Dit is mijn eerste mk, weet nu ook niet precies hoe het verder gaat qua cyclus, vruchtbare periodes enz, hoe lang duurt t gemiddeld dat een vrouw weer zwanger word na een mk? Moet je echt je ongesteldheid weer afwachten of kan je daarvoor ook al zwanger raken weer?
    Het is best vervelend, ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus voor mij best onduidelijk hoe t nu verder gaat, ik verlies nog steeds bloed, al bijna 2 weken en volgens de vk kon het nog wel een week tot 1,5 week duren..
    Kan iemand mij helpen om mijn vragen te beantwoorden?

10. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ik heb ook in totaal 3,5 week bloedverlies gehad.
    het bloeden is nu net gestopt en wacht nu op mijn maandstonden heb me voorgenomen te luisteren naar de gyn. en mijn maandstonden af te wachten ook al is het moeilijk.
    ik heb ergens gelezen dat als je u maandstonden niet afwacht je nog net iets meer kans hebt om terug een mk te hebben, en dit wil ik liever niet meer meemaken dus wordt ons geduld op de proef gesteld.
    ik moet maandag terug voor bloedonderzoek want vorige week stond het nog aan 50 dus hoop ik dat het gedaald of weg is.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte!!

12. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel voor je reactie,
    ik hoor veel verschillende meningen over dat je meteen weer zwanger kan/mag worden en dat de ander zegt dat het beter is om eerst een menstruatie af te wachten, ik weet niet of ik zo lang kan wachten en mijn vriend en ik klussen ook gewoon door en we zien wel. Ik hoop voor je dat het bij jou snel raak is naar je menstruatie en dat je van een goeie, fijne zwangerschap mag genieten.
    Lijkt me leuk om berichtjes naar elkaar te blijven sturen, en hopen dat we snel elkaar goed nieuws kunnen geven.
    Succes en sterkte meis

13. Sunshine1985

6 jun 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Melanie,

dankje wel. Het wachten weer op een menstruatie en of een nieuwe zwangerschap is erg frustrerend, ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn maar bewust/onbewust doe je t toch wel.
    Ik zie dat jij nu zwanger bent, gefeliciteerd! mag ik aan jou vragen hoe snel je na je mk weer zwanger bent geworden.

14. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    Hey Sunshine,

je kan na een miskraam zwanger raken...ik had een mk en daarna werdt ik Gelijk weer zwanger..helaas ook geeindigd in een mk..er werdt mij vandaag uitgelegd dat je na een mk (vroege mk zoals ik) ongeveer na 35 dagen je menstruatie weer krijgt..maar ja elk lichaam is anders..

15. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had een vroege miskraam, en meteen de daarop volgende maand was ik al weer zwanger, maar dat werd helaas ook een miskraam (na 10 weken). Nu aan het afwachten tot ik weer ongesteld wordt. Mij was verteld dat je een ietsje grotere kans hebt op weer een miskraam als je niet 1 ongesteldheid afwacht.

Toch dacht ik dat ik misschien al weer zwanger was (slechts 1 keer geklust, en nog te laat ook), want had alle symptomen. Maar net vandaag ontdekt dat dat dus vrij vaak voorkomt. Dat je na je miskraam nog een tijdje zwangerschapssymptomen houdt, dat wist ik wel. Maar ik wist dus niet dat die zwangerschapsymptomen kunnen zijn verdwenen, en je een negatieve ovulatietest kunt hebben, en dan daarna toch nog weer sterke zwangerschapssymptomen kunt krijgen als gevolg van je eerdere miskraam.

Balen. Ik wacht nu al 7 weken op mijn ongesteldheid, hoop dat die gauw komt en dan meer duidelijkheid zal geven over de situatie. Wat is dat afwachten inderdaad moeilijk he?

En ook heb ik mezelf al heel vaak toegesproken dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, maar ik vind het gewoon weg onmogelijk om het uit mijn hoofd te zetten. Bij elk pijntje of krampje of wc bezoek denk je er toch weer aan he?

Sterkte aan iedereen die hetzelfde doormaakt.

Weet iemand ook of je altijd, sowieso, twee weken na een ovulatie weer ongesteld moet worden? Of kan je ook een ovulatie hebben en dan nog steeds niet ongesteld worden?

16. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi allemaal,

Balen voor iedereen van de mk! Ook ik heb er helaas 1 gehad. Ik had al een hele tijd bloedverlies, met 8,5 wk echo die goed was. Met 9,5 wk werd het bloedverlies erger, met 10,5 wk weer een echo en bleek een MA te zijn.... Toen afwachten op een mk of curretage, gelukkig een mk spontaan gehad. Daarna mag je nl. meteen weer beginnen met zwanger raken. Wel is het advies om toch 1 cyclus te wachten, dan is je lijf echt schoon en weer op orde. Ik heb dit ook gedaan, vond ik wel lastig om te wachten (zonde van m'n tijd) maar ook wel goed voor het vertrouwen in mijn lijf terug te krijgen. Daarna weer begonnen en meteen raak (ondanks dat ik bij de 1e x 1,5 jaar heeft geduurd). Wel heel eng nu hoor, of het nu wel goed zal gaan.

Na een ovulatie komt je menstruatie in principe altijd tussen de 12-16 dagen. De periode ervoor kan wel heel wisselend zijn. Bij mij klopte dit ook ( heb veel getemperatuurd).

Deel Deze Pagina