mijn partner weet niet wanneer mijn eisprong is. ik probeer ook zoveel mogelijk afwisseling te houden in de dagen. hij heeft dan minder het idee dat we alleen sexen rond de periode dat ik mijn eisprong zou hebben. en dat is natuurlijk niet zo maar hij geeft wel een aan dat hij dat gevoel wel eens krijgt. liefs
Hai Koosje, Ik herken je verhaal heel erg. Mijn vriend heeft helemaal geen moeite met klaarkomen maar juist wel op de belangrijke dagen omdat hij dan weet dat het DE BELANGRIJKE dagen zijn. Ook wij sexen meestal in het weekend dus als ik hem verleid door de week dan weet hij meteen dat HET MOET. Vervolgens is het dus wel eens een lijdensweg geweest om klaar te komen wat dus ook wel eens NIET is gelukt. Ik weet ook niet hoe ik dit moet veranderen, ben wel gestopt met ovulatietesten en we doen het nu voor het eerst sinds 5 maanden in mijn klusweek om de dag. Tot op heden gaat dit prima (hebben 2 keer achter de rug en nog 2 of 3 keer te gaan) omdat wij allebei nu dus niet precies weten wanneer mijn ei zal springen. Geeft toch iets minder druk vind ik. Maar het blijft een lastig probleem vooral als je al wat langer bezig ben, in ons geval 14 maanden. Veel liefs Nataly
Echt heel fijn te horen dat veel meer meiden hiermee zitten....als ik soms lees dat mensen in de vruchtbare week elke dag klussen denk ik vaak: dat zou ik ook wel willen maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken omdat mijn vriend dus niet op commando kan sexen...ik probeer maar te relaxen en meer te denken 'als er sex komt dan leuk, als niet geen ramp..'...vanavond maar een avondje sauna om te ontspannen...vinden we allebei erg lekker, dan rozig bij het thuis komen in elkaars armen en zien wat er van komt... Lfs, Koosje
Ha Nataly, wat fijn dat het deze week zo lukt bij jullie...ik hoop dat het iets moois oplevert! Jouw verhaal is voor mij erg invoelbaar...wij zijn 6 rondes bezig en sexen op commando begint dus nu meer en meer op te spelen. Veel succes! Lfs, Koosje
Het blijft eenlastige. Wiij vrijen vanaf week 2 van mijn cyclus tot mijn eisprong om de dag. Mijn weet dat en vindt dta ook niet vervelend. Wil niet zeggen dat we soms enorm moe zijn en dat we het dan nog even vlug doen, maar merk dat mijn man dan wel een smoeite hefet om helemaal hard te worden zeg mar. Klaarkomen is in ieder geval geen probleem. weet dat toen ik zwanger was ik mijn man gekscherend tegen een hele goede vriendin van ons hoorde zeggen dat hij wel blij was dat dat "verplichte" er nu af was. Des te vervelender voor ons dat ik toen een mk kreeg na 9 weken enhet circus weer van voor af aan is begonnen en tot op heden zonder resultaat....
Het klinkt allemaal bekend in de oren. Wij vrijen eigenlijk gemiddeld 1 keer per 1 of 2 weken. Dus dan wordt het nog lastiger mikken (zoals wij dat noemen). Mijn vriend heeft er ook moeite mee dat er een druk op ligt, voor vrouwen blijkbaaar toch heel anders. Een nieuw bijkomend probleem voor mij is dat ik net een miskraam heb gehad waar ik nog herstellende van ben (bijna 3 weken ongesteld :x!). Wij hebben het er allebij heel moeilijk mee, maar ik wil toch wel graag zsm beginnen met klussen. Maar mijn vriend heeft nog helemaal geen zin om te vrijen. Daar moet hij echt nog niet aan denken. Hij vind het het hele gebeuren zo erg dat hij tijd nodig heeft om weer de knop weer om te zetten. Ik ga er natuurlijk geen druk op leggen, maar ik voel mijn biologische klok wel doortikken.
dit is de reden dat ik ovulatie testen gebruik. Op gewoon normaal programma doen we het niet genoeg om een goede kans oip zwangerschap te hebben. met de testen zijn het maar 2 dagen waarop het 'moet'. dan heb ik voor mijn idee al mijn kansen benut en kunnen we de rest van de maand gewoon weer aan de gang als we zin hebben
Bij mij werkt de temperatuur methode ook heel goed. Uiteraard is het te laat als die omlaag gaat, maar toch een goede leidraad.
ik heb deze keer niets laten merken, niets gezegd wanneer vruchtbare periode, gewoon lekker knuffelen op de zetel en van het een komt het andere. wij vrijen spontaan zo veel mogelijk, nu we met een kleintje terug bezig zijn is alles terug opgekrikt, vind het geweldig zo
Ik ken dit ook zo. Mijn man, nooit problemen gehad, maar sinds er een moeten achter zit werkt het ook helemaal averechts. Helaas voor mij want ik kan die knop zo omzetten met dat eene belangrijke doel voor ogen maar voor een man ligt dat toch blijkbaar anders. Wij werken allebei wisseldiensten en dan is het helemaal zo moeilijk, je ziet elkaar soms twee dagen niet, en het zullen maar net die twee dagen zijn he. Mijn man heeft zoiets van we zien wel , geen haast, maar voor mij duren de maaden zo lang !
Wij vrijen ook in het weekend, te moe doordeweeks. Heb nog geen idee hoe we dit moeten oplossen wanneer ik stop met de pil....
hihihihi die verhalen over kinderen hebben we hier ook , onze zoon kwam een tijdje geleden af, zeg moeke, als jullie een babytje willen krijgen moeten jullie toch sexen? Ik zei, wat denk je? hij trok zo'n gezicht en ik vroeg hoe worden kindjes gemaakt, dus dan weet je toch dat we dat moeten doen, hij verteldde toen snel dat we maar vlug moesten beginnen dan want anders komen het er helemaal niet. we hebben een zoon van 11 en een dochter van 10. maar we vrijen spontaan om de dag , de beste ontspanning en medicatie die er is en natuurlijk. Niet vet.... wat wil je nog meer?
Soms lees je inderdaad hier dat sommigen het in de klusweek het elke dag doen, ik weet niet hoe ze dit voor elkaar krijgen, ons lukt het in ieder geval niet. 1 maand is het gelukt en daarna niet meer, zelfs om de dag geeft wel eens problemen en alleen maar omdat er zo'n druk op komt te liggen. Toen ik nog ovulatietesten gebruikte keek mijn vriend altijd of die test postitief was of niet. Als hij positief was kon hij alleen maar denken, ik moet, ik moet, ik moet................en dan ging het dus niet. Nu gebruik ik ze dus niet meer en hij dus niet precies wanneer mijn ei is en nu gaat het beter, meer ontspannen. Het is nu al 3 keer om de dag gelukt en we gaan nog voor 2 keer dan weten we zeker dat het helemaal goed zit. Lukt het niet dan is dat ook geen ramp. Ben blij dat er meer zijn met hetzelfde probleem want je leest vaak alleen maar over die situaties waar het juist goed gaat en men het zelfs wel vaker dan 1 keer per dag wil doen Veel liefs Nataly
Uit mijn ervaringen kan ik je zeggen dat ELKE dag vrijen zeker elke man niet lukt. Na een zaadlozing komen ze terecht in de zogenaamde refractaire periode, en dan is echt alle zin weg. Het duurt weer even eer ze op het punt zijn dat ze écht "moeten". Mijn man kan het wel sneller, maar staat pas na 1 week weer te trappelen van ongeduld... ik denk dat je het dus ook daarvan moet laten afhangen. Als je weet dat je eisprong ergens in het midden van de week is, dan moet je het bijvoorbeeld niet in het weekend ervoor gaan doen. Neen, laat 'm maar lekker wachten, dan komt de opwinding vanzelf op het goede moment.
Mijn man "gek maken" door plots geen zin meer te hebben wil ook wel 'ns werken. Een aantal dagen voor de eisprong staak ik dan alle vrijactiviteiten. Gegaradeerd dat ie op springen staat op het juiste moment... (mannen zijn zoooo voorspelbaar als het om seks gaat!).
De mijne heeft er nooit problemen mee, maar dat komt natuurlijk ook dat hij vaak in het buitenland is en als hij thuis is dan hebben we heel wat in te halen.
Hmm...heb gisteren en vandaag met ovutests een redelijk vette streep gemeten...ga er maar even vanuit dat 1 dezer dagen mijn ei er is (volgens mijn banner en alle ovulatieverschijnselen vandaag zo'n beetje). We hebben eergister-en gisteravond goed geklust, ging goed na een leuke avond sauna, ook al waren we ons erg bewust van dat het 'moest'. Dat is al prima! Nu denk ik dat het veiliger zou zijn vanavond nog even te klussen, vooral omdat als mijn ei vandaag komt of morgenochtend het zaad dan al wat ouder is en wellicht toch al wat langzamer omdat mijn vriend rookt.....Nu heb ik gehint en hem voorgesteld bij mij te slapen en vanavond een biertje te drinken (in zijn favoriete kroeg, met een gezamenlijke vriendin, iets dat hij zeker leuk vindt) zodat hij bij mij zal slapen en we nog even kunnen seksen...normaal slaapt hij donderdagavond namelijk niet bij mij, we wonen nog niet samen. Hij heeft mij laten weten erg moe te zijn en even een avondje niets te willen en te hangen op de bank....nu is het zo moeilijk niet te zeggen dat het mij even om dat seksje gaat en daarmee de druk op te voeren: ik weet dat ik hem moet laten, maar het is zo moeilijk om die controle los te laten! Voelt als een kans voorbij laten gaan .....kennen jullie dat? Groet, Koosje
Hoi Koosje, Dat gevoel ken ik zeker. Ongeveer 10 dagen terug had ik mijn ei, een vette streep. Ik helemaal blij, ik dacht we gaan vanavond dan van bil. Hint gegeven aan vriend. Echter die was te moe. Tja, dan moet je dat toch respecteren. Alleen er moet toch wel soms gesekst worden op de vruchtbare dagen, anders komt er geen baby. We hebben ongeveer 1 keer in de week/ 2 weken seks. Niet vaak, maar wel atijd lekker. Caroline
Lukt jou dat dan..dat moe zijn respecteren? Ik verwijt hem dat ongewild dan toch ...wordt er dan ook verdrietig van en dat heeft dan een paar dagen nodig om te zakken. Groet, Koosje
Ik ken mezelf en zou inderdaad geen genoegen kunnen nemen met het moe zijn..... Misschien niet realistisch van me, maar dan denk ik verzet je maar even die 10 minuten hoor...dat doe ik ook wel eens Voor zover ik me kan herinneren heeft m'n lief 1x gez. te moe te zijn toen ik net heeeeeeeeel vruchtbaar was (maar het hem niet verteld had) ik bleef wel een beetje proberen, proberen ....maar nee geen aktie in te krijgen. En had me daar de pest in de rest van de nacht en ochtend. Toen het ter sprake is gekomen later baalde hij net zoveel als ik en riep heel hard "Dat kon ik toch ook niet weten".... Tja dat klopt, maar om geen druk erop te leggen had ik het niet gezegd. Nu hebben we de afspraak gemaakt -indien het zich voordoet- dat hij niet kan, wil etc. dat ik vermeld hoe laat het is en dat hij toch even zich prob te verzetten en in te zetten voor dat wat nodig is om samen ooit mama en papa te mogen spelen. Ik denk dat respecteren van elkaar het belangrijkste is, maar dat de meeste vrouwen onbewust wel heel erg balen omdat je weet dat die kans maar zo weinig per cyclus is. Liefs Mirre