Ik heb de ovutesten gebruikt ivm een onregelmatige cyclus. Deze varieert van 30 tot 42 dagen. Het geeft mij juist rust. We vrijen de hele maand dan gewoon wanneer we zin hebben en met positieve test verleid ik mijn man gewoon wat vaker en weet hij van niks.
Mij gaf het juist wel rust om ovutesten te gebruiken. Mijn cyclus zat tussen de 28 - 34 dagen en rond die tijd deden we het dus veel. Maar het gaf mij rust om te weten dat ik een piek (en dus ws ei) gehad had en ongeveer wist wanneer ik ongi moest worden. Anders zat ik me elke 2e helft van de maand af te vragen of we wel goed geklust hadden. Het spontane is er dan idd een beetje af, maar het voelde ook niet echt als moeten. Wij vreeen ook gewoon vanaf mn ongi als we zin hadden en als ik een positieve test had, gewoon wat vaker. Vriendlief wist van niks maar ik heb hem nooit horen klagen
Wij hadden sowieso gewoon seks wanneer we zin hadden. Maar ondanks dat tempte ik wel en gebruikte ik ook ovu testen. Gewoon om te weten hoe of wat.. Seks werd er niet minder van aangezien we nog steeds niets moesten..
Ovutesten heb ik nooit gebruikt. Wel heb ik twee maanden getempt. Ik ben er mee gesopt omdat ik er onrustig van werd. Net als één van de andere meiden hiervoor al schreef: ik werd steeds vroeger wakker. Maar in die maanden heb ik wel de 'cursus' van fertility friend helemaal doorgespit. Door die informatie, m.n. over vruchtbaar slijm gecombineerd met het "zien" wanneer je ei was, kan ik sindsdien vrij goed inschatten wanneer ik mijn eisprong heb. (Ook wel handig omdat ik dan ongeveer weet wanneer ik ongesteld me worden.) in de vruchtbare dagen zorg ik er altijd wel voor dat er zeker iets gebeurt ook als we anders niet zouden vanwege druk/moe e.d. Dat laat ik mijn man trouwens niet weten. Ik denk dat hij het wel vermoedt, maar hij klaagt niet, haha.
Nou ja, als je cyclus onregelmatig is en de eisprong dus ook is een ovulatietest handig. Bij de eerste hebben we er 15 maanden over gedaan en op een gegeven moment wil je gewoon graag zwanger raken. De seks blijft verder goed hoor en net zo leuk. Alleen willen we ook een kans maken om zwanger te raken. Dus niets moet, maar het helpt ons wel om eerder zwanger te raken. Oh, bij de eerste zwangerschap heb ik ze dus niet gebruikt. Nu wel, maar puur zodat ik ook weet wanneer ik een lh piek heb. Het is niet dat we daarvoor en daarna dan niets doen
Bij ons geven de ovu-testen juist een positieve stimulans. We hebben zoveel stress en drukte thuis met een bijna 4-jarige die erg slecht slaapt en veel buikpijn heeft (obstipatieklachten) en met superdruk en stresvol werk. Spontaan komt het er vaak gewoon niet van. En dames die graag 'spontaan' en 'romantisch' aan de gang willen. Laat dat afschuwelijke woord 'klussen' alsjeblieft achterwege. Klussen mag je nog genoeg als hij eenmaal raak heeft geschoten, want dan moet de babykamer in orde gemaakt worden.
Ik heb ovu testen geprobeerd, maar toen werd ik niet zwanger. Afgelopen maand geen ovu test en weinig aan zwanger worden gedacht. Gewoon lekker genoten van alle feestjes voor kerst. Één avond mijn vriend besprongen ( ) toen ik zin had en zie mijn banner Niet dat we het maar één keer gedaan hebben, maar volgens mij wel rond mijn ei sprong
Ovu testen geven mij juist een rustig gevoel. Omdat ik ook lastig in kan schatten wanneer mijn eisprong is, ben ik met ovu testen niet zo gefixeerd op wat ik allemaal voel - ik kan het dan loslaten. Ook vind ik het fijn om te weten dat het voor 'het echie' is... Mijn man vindt het ook fijn en komt ook altijd gelijk in actie (op een goede, ongedwongen manier). Wij vinden het juist speciaal om te weten dat we misschien een kindje aan het maken zijn en maken het ook extra romantisch met kaarsjes enzo... Voor iedereen is het anders natuurlijk...