Spontane allergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 19 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben allergisch geworden voor knoflook (dan krijg ik galbulten over m’n hele lichaam, verder vooralsnog geen andere klachten) en aubergine (galbulten, heel pijnlijke mond, buikpijn, misselijk).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord maar wat naar. Ik vind ananas zo heerlijk!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @GossipGirlxoxo tipje: laat je man zijn vitaminen even checken via zijn bloed. Zegt vaak veel over ‘algemene’ gezondheid en is vaak aanleiding om verder te onderzoeken.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik baal er zelf ook van! Echt jammer, ik at ze vroeger echt heel veel.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.622
    113
    Ja dat kan hoor. Mijn ex was opeens allergisch voor mosselen. Heeft het ongeveer 7 jaar kunnen eten en na één van de laatste keren kreeg hij een dik oog en een dikke lip. We hebben daarna van alles geprobeerd om te kijken of het daaraan lag maar nergens kreeg hij een verdikking van.
    Tot we weer een keer mosselen aten bij m’n ouders en toen viel het kwartje.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.622
    113
    Komt bij kinderen vrij vaak voor!
    Dat zei een kinderarts een keertje tegen me.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    #27 Vero0504, 20 jun 2021
    Laatst bewerkt: 20 jun 2021
    Zo kon mn man onvrijwillig testen hoe botox in zn lippen zou staan, was geen succes.

Bleek de peperroomsaus van een restaurant te wezen. Hij houd niet van peper, heb t als kruid ook niet eens meer in huis. Maar hij had toen trek in een biefstuk met peperroomsaus, ik zat al raar te kijken maar goed rare eetkeuzes had ik niet heel veel eerder zelf ook gemaakt.

Werd toch maar ff HAP en tavegyl halen voordat t evt door ging trekken.

Na start van een AB kuur zat ik ineens onder de vlekken, was net met die begonnen. Ivm een kattenbeet en een paar nagels. Daarvan dachten ze dat t een allergische reactie was maar die vlekken was huidgriep. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wat een feest...voelde me net een dalmatier. Eigenlijk alleen op mn romp, heel apart ligt op je huid maar toch weer niet, maar wat een pokke jeuk geeft dat. Vlamt op bij warmte (en ik had precies de zomer uiteraard...)

Uiteindelijk was de AB ook niet zo best voor mij gezien de zweren in mn slokdarm mja, die optrekkende rode streepjes op mn arm vonden ze toch iets relevanter. Verder uitzingen met maagbeschermers en afmaken die handel op dubbele dosis. Was de beste voor dat probleem en toch gestart dus dan liever doorzetten.

@GossipGirlxoxo die vlekken als je zoekt op huidgriep komen niet bekend voor? Bij mij waren ze redelijk egaal van kleur, kon ook redelijk wegtrekken naar bijna huidskleur maar als je goed keek zag je die vlek dan nog wel, soort matte glinstering op je vel, net alsof je blanke nagellak heel dun op je huid smeert. Bij een hete douche ofzo dan vlamde dat op.(zou t op een warm washandje houden op 1 plek als je dat wil testen...hete douche zou ik niet aanraden als t idd huidgriep zou wezen)

Deel Deze Pagina