spontane bloedneus bij mijn zoontje van 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gemke, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemke

gemke Niet meer actief

Toen ik zwanger was van mijn tweeling had ik spontane bloedneuzen
    ik keek er niet vreemd van op op zich want het was immers een zwangerschapssympthoom

Mijn schoonmoeder vertelde in die tijd ook dat mijn man vroeger toen die klein was heel vaak spontane bloedneuzen had
    dan zat ie tijdens het spelen bijvoorbeeld helemaal onder het bloed zonder dat ie dat zelf in de gaten had
    dit is overgegaan want tja ik zie hem nu nooit een bloedneus hebben hahaha

maar goed mijn zoons zijn geboren
    en inmiddels al weer 2 jaar
    toen deejay 1 werd begon het bij hem spontane bloedneuzen
    het was niete rg vaak maar wel eens per 2 maanden ofzo
    nu komt het
    gisteren avond had hij weer een bloedneus (ze komen nu vaker voor en het gebeurt meestal s'nachts)
    weer helemaal onder het bloed
    dus mijn man haalde hem uit bed en hield een koude doek tegen zijn neusje
    het arme mannetje was helemaal in paniek
    het smaakt ook erg vies natuurlijk
    en dit is voor het eerst om 6 uur vanmorgen weer huilen en weer een bloedbad
    en nu net stond ie in zijn zwembadje weer te bloeden
    3x binnen een paar uur dus
    ik vraag me af of dat door het warme weer komt dan ofzo
    dat het zo nu en dan eens voorkomt oke maar 3 x:$
    straks krijgt ie nog bloedarmoede als dat zo doorgaat

iemand ervaring hiermee??

ben niet naar de huisarts geweest omdat tja die doet er niks aan (kwakzalver hier)
    ik moet 7 september nog eens met de jongens naar het cb en dan vraag ik het daar ook nog eens

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    weet dat mijn jongere zusje dit ook altijd had en vooral als ze nerveus was zoals bijna jarig of sinterklaas bijvoorbeeld dan kwam het nog vaker. ze is er nu overheen gegroeit en nog heeft ze wel is spontaan een bloedneus maar al das dan 4x per jaar ofzo. waarschijnlijk heeft hij gewoon zwakke adertjes in zijn neusje en als het bloede gestopt kan worden zou ik me niet zoveel zorgen maken. leuk is het niet natuurlijk en zeker niet voor zn klein ventje

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan me voorstellen dat met dit warme weer de aderen wat meer aan de oppervlakte liggen, dus eerder knappen.

Dat is waarschijnlijk wat bij je zoontje gebeurd: in zijn neus zitten de vaatjes wat dicht op de oppervlakte, waardoor ze makkelijk knappen. Deze 3 keer achterelkaar kan ook nog 3 keer hetzelfde vaatje geweest zijn trouwens.

Ik geloof dat het een kwestie is van er overheen groeien, of dicht laten branden. De laatste is niet fijn, maar wel nodig als het echt te vaak gebeurd.
    Ik zou toch de huisarts eens bellen, of inderdaad op het CB vragen. Of desnoods eens bellen in het weekend als hij het heeft met de huisartsenpost ;)

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    onze dochter (nu 6,5) heeft ook altijd spontane bloedneuzen,
    in het begin vaak ook 's nachts, en nu met dit weer ook vaker.

dit is wat je dan het beste kunt doen:

- koude waslap oid in de nek leggen;
    - 1x goed laten snuiten;
    - voorover laten hangen en bij het neusbotje dichtknijpen
    tot het stopt.

absoluut niet achterover laten hangen, dan loopt het in de keel
    en daar kunnen ze erg misselijk van worden!

5. randi

randi Niet meer actief

wss heeft je zoontje inderdaad zeer dunne adertjes die heel snel knappen zoals bij warmte enzo. wat wel is , is dat wanneer het echt meermaals / dag voorkomt en per week je toch beter eens langs een arts gaat ( ééntje dat geen kwakzalver is dan) want het zou wel eens kunnen dat ze de adertjes moeten dichtlassen. bloedarmoede ga je ventje er niet van krijgen maar wel meer kans op ontstekingen aan de sinussen daarom ook dat ze dan zouden laseren. dit is pijnloos hoor ;)

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn zoontje (net3 jaar) heeft het pas ook een paar keer gehad.
    Advies assistente, goed de neus snuiten, evt bovenaan dicht drukken.
    Als hij het vaker heeft langs de ha, er zijn speciale neussprays voor, zodat de aderen sterker worden of dikker dat weet ik niet precies.
    Succes ermee, voor een kind al beangstigend genoeg!

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn jongere broertje had dit ook toen hij klein was.
    Bij hem hebben ze de adertje dicht geschroeid. Het is echt vreselijk om te zien, werd helemaal in de houdgreep vast gehouden, maar het heeft wel geholpen.

Als hij het echt vaak blijft houden zou ik toch ff langs de huisarts gaan.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had dit vroeger ook dagelijks en ik moest toen minder melkproducten eten/drinken. Nu heb ik het ook nog wel eens zomaar. Vaak idd ook met weersomslag oid.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dit wordt tegenwoordig ook wel met een roesje gedaan, zeker bij jonge kinderen.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Hier 2 jongetjes met regelmatige bloedneuzen. Ze hebben het al zo vaak gehad dat ze inmiddels zelf weten wat ze moeten doen. Ze hebben een pakje papieren zakdoekjes onder hun kussen voor het geval dat ;).

Inderdaad 1x goed laten snuiten en daarna minstens 10 minuten het neusje dichtknijpen vlak onder het botje. Echt 10 minuten volhouden! Ik neem een kookwekkertje mee tegenwoordig :)
    Daarna voorzichtig kijken of het over is, zo niet dan weer doorgaan met dichtknijpen.
    Desnoods een boekje erbij pakken en ter afleiding verhaaltjes voorlezen, Jip en Janneke voldoet prima :)

Waar het aan ligt, geen idee. Sommigen zeggen: droge lucht. Kan kloppen, ook in de winter hebben ze het regelmatig, dan stook je je huis en is de lucht droger.
    Ik heb geen idee of het waar is. Ze groeien er meestal wel overheen, ik merk nu dat het bij oudste zoon ook al wat minder vaak voorkomt dan bij jongste.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Ohja en nog iets: zorg dat ze niet neuspeuteren! Want dan kunnen ze ook steeds weer dat korstje loskrabben.

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Beetje late reactie :)
    Dat is mooi!
    Het is iig een jaar of 9 geleden dus er zal idd wel eea veranderd zijn.
    Had het liever niet gezien, maarja ik was de chauffeur dus moest mee ;) en toen moest ik ook maar ff mee de spreekkamer in ;)

Deel Deze Pagina