Hi dames, Ik ben momenteel bijna 14 weken zwanger en heb al sinds een aantal dagen heel erg veel pijn in mijn onderrug, dit trekt door naar mijn bil en naar de zijkant. Daarbij heb ik hele gemene steken ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik lig in bed met griep en lig de hele tijd stil, maar toch voel ik continu die steken. Lijkt me raar dat dit dan bandenpijn is? Ik maak me een beetje zorgen over ons kindje hierdoor, maar ik ben aan het twijfelen of ik de verloskundige zal bellen, want ik wil niet als een zeur over komen. wat zouden jullie doen in dit geval?
Gewoon bellen als je je niet zeker voelt. Al klinkt het wel herkenbaar. Die steken hebben volgens mij te maken met het groeien van je baarmoeder. Sterkte meid!
Ik zou het ervan laten afhangen wanneer je weer controle hebt. Als dit aankomende week ik zou ik niet bellen. Is het pas later zou ik alleen bellen als ik echt erge last heb en het niet vertrouw. Maar alleen jij kunt voelen en ervaren hoe erg jouw last is. Het klinkt inderdaad als het groeien van de baarmoeder. Evt even blaasontsteking laten uitsluiten, gehoord dat je daar ook steken en krampen van kunt krijgen. Sterkte!
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb pas 26 februari een afspraak dus ik ga toch maar even bellen voor alle zekerheid.
Die pijn in je rug met "straling" naar je bil en zijkant klinkt bekend. Ik heb dit vorige week gehad en heb het een paar dagen afgewacht en uiteindelijk is het over gegaan... Maar inderdaad als je het niet vertrouwd dan kan je beter 100x voor niks bellen dan 1x te laat.
Ik heb al eventjes gebeld en het is inderdaad groeipijn van de baarmoeder en banden. Ze zei ook wat jullie zeggen; bij zorgen altijd bellen. Ben nu weer helemaal gerust gesteld!
Google maar eens op zwangerschapsischias. Is vervelend maar niets ernstigs. Ik heb het ook gehad. Juist wel blijven bewegen! Sterkte!