Buikpijn ; steekjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hi Dames, Ik heb een vraagje : Ik heb af en toe last van steekjes in me buik , lijkt op buikpijn maar niet zeer pijnlijk. Lijkt niet op menstruatie pijn, Soms is het bovenin me buik, maar meestal voorin voelt als richting me liezen en soms steekjes meer achter bij mn anus. Het is een beetje een raar gevoel en ik vroeg me af of dat kwaad kan.
    Ik ben pas nog voor de 10 weken echo geweest en alles zag er netjes uit. Dus ik weet niet of ik mn verloskundige hiervoor moet bellen om te vragen ?

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Bij mij was dit bandenpijn. Die steekjes trekken alle kanten uit en kunnen heel licht of heel gemeen zijn. Zolang het niet super pijnlijk wordt zou ik me geen zorgen maken

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Zo vroeg al? Ik dacht pas rond 20 weken ?

4. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Geen zorgen om maken :). Ik heb sinds week 8 steekjes en krampjes. Had ongesteldheidskrampjes en steken in mn (voornamelijk rechter)lies en buik. Dit is gewoon bandenpijn. Mijn buik groeide al erg op dat moment en ik had ook niet echt de conditie of de spieren om iets op te vangen... De steekjes wennen ;)

Pas bij bloedverlies kan er iets aan de hand zijn, maar zelfs dat hoeft nog niet ernstig te zijn.

ik snap je gevoel wel hoor die eerste 12 weken zijn heel spannend. Ik vind het zelfs nu nog wel spannend. Tot nu toe gaat bij mn baby alles goed maar je blijft toch denken, blijft het zo goed gaan?

5. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ja dat bedoel ik. Mijn buik groeit ook al aardig snel. Lijkt ook zo door verwarde darmen denk ik. Maar verder is mijn conditie normaal goed alleen op het moment zo moe. Maar ik denk dat dit normaal is omdat zoveel veranderd in ons lichaam zo snel :)

6. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Zijn er nog meer mensen die deze steken in hun buik hebben af en toe ? Ik heb het de ene dag meer als de andere dag

7. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    ja hoor, die steken heb ik ook.
    De ene keer wat erger dan de andere keer.
    Groeipijn zeggen ze.. Er is veel aan de hand daar :)

8. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd!

Inderdaad groeipijn, vanaf het moment dat je lichaam weet dat er een baby'tje groeit gaat je lichaam plaats maken voor je baarmoeder en dat kan je heel goed voelen omdat je organen een ander plekje moeten zoeken. Je baarmoeder hangt aan banden en vanaf het moment dat je baarmoeder hard gaat groeien (vanaf een week of 10-11) komt daar druk op te staan die er eerst niet was. Heel normaal hoor maar wel vervelend. :)

9. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Dankjewel allemaal, deze reacties stellen gerust :)

10. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Lijkt idd bandenpijn. Ik herken ze ook. Heb t ook gehad bij mijn andere twee zwangerschappen. Is eigenlijk een goed teken :) het groeit lekker daar binnen:)

11. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ja dat is ook zo, als je dan ook op de echo ziet hoeveel er binnen een paar weken is veranderd en hoe snel de baby ontwikkeld en groeit :):):):)

12. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    ik heb zo vaak steekjes en krampjes gehad. Soms zeurderige pijn, soms een felle steek uit het niets, soms pijn bij opstaan of lang lopen.. Nu ook als de baby niet naar de buikwand schopt maar ergens diep onderin dan schrik ik en zit ik ineens kaarsrecht van een felle steek.
    Alles groeit en bloeit daarbinnen dus dat kan nooit zonder gevoel gaan lijkt mij. Zelf maak ik me er niet zo druk om..

13. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Dat zei mijn VK ook bij laatste controle . Alleen heb ik nu weer last van krampen bij de Anus , is dat ook een soort bandenpijn?

Deel Deze Pagina