Spontane eisprong na een miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jolanda, 4 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik weet niet of iemand het weet hoor maar ik kan het natuurlijk altijd vragen.

    Ik heb nu al meerdere keren gehoord en gelezen, dat mensen met pco na een miskraam een spontane eisprong krijgen, doordat je hormonen nog door je lijf gieren door je zwangerschap.
    Ik ben op zoek naar informatie daarover, maar dat valt niet mee eigenlijk.
    De reden waarom ik hier na zoek is dat het toch het beste is om op een natuurlijke manier zwanger te worden.
    Dit zou ik ook heel graag willen, dus eigenlijk willen we die spontane eisprong eigenlijk wel benutten( als die inderdaad komt).
    Maar is het verstandig?
    En weet iemand of zo'n spontane eisprong echt gebeurd?

    Ben benieuwd naar reacties
    Liefs,
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    heb geen idee meid
     
  3. milou

    milou Niet meer actief

    of die eisprong nu wel spontaan komt, weet ik niet. maar ik heb wel al gelezen dat mensen gelijk na een miskraam weer zwanger zijn geworden. dus dat zou wel moeten kunnen, ook al wordt wel gezegd om eerst weer 1 cyclus af te wachten.
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik help het je hopen Jolanda, en als je er zelf echt weer aan toe bent: klusze! Succes, want er zijn genoeg meiden wel direct na een miskraam direct zwanger. Maar hoe het met PCO gaat? Al eens ge-informeerd op een PCO-site?

    Succes en groetjes van Kiki
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hallo Kiki
    Eerlijk gezegt kan ik niet veel vinden over pco op het internet.
    Zit met veel vragen, nu naar die miskraam.
    Ik ben er wel overheen en heb er vrede mee, maar dat had ik direct al wel.
    Maar de een zegt tegen mij je mag weer direct klussen, de ander zegt dat je minimaal zes weken moet rusten, dus geen gemeenschap, niet zwaar tillen, liever helemaal niet, enz enz.
    Want volgens sommigen kan je ander een verzakking van je baarmoeder krijgen, of dat je baarmoeder niet op de juiste plaats terug zakt.

    Soms klinkt het gewoon al bangmakerij ofzo, of dat mensen ja hoe moet ik dat zeggen, er zijn mensen in mijn omgevind die er een wedstrijdje van willen maken ofzo, dat ze perse eerder moeten dan mij( en dat zal mij verder een worst zijn, ik zie zulke dingen niet als een wedstrijdje, het gaat om een leventje !! maar dat dringt tot sommigen niet door)
    Maar misschien proberen ze me op die manier bang te maken ofzo.

    Ik ben blij nu dat het erop zit, maar zit nog met veel vragen, waaronder die spontane eisprong, en wanneer gemeenschap toegestaan is.
    En ik kan het vrijdag pas aan de gyn vragen, dus ik vraag het eerst maar aan jullie.
    Wie weet dat iemand antwoorden voor me heeft, en ik niet bang hoef te zijn van de reacties in mijn omgeving.


    Liefs
     
  6. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    hoi Jolanda,

    ik heb 14 november jl een miskraam gehad. zowel de ha, vk en gynecoloog zeiden dat het geen kwaad kon meteen weer te beginnen. Dus het zal allemaal wel meevallen. Alleen als er een medische reden voor is, dan is het beter om te wachten. Het enige waarom men adviseert een cyclus te wachten is dat je dan precies weet hoelang je zwanger bent en na een miskraam weet je dat niet.

    Hopelijk zijn we beiden snel weer zwangere en gaat alles goed!!!

    liefs natas
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hihi dat laatste hoop ik ook voor ons.
    Het nadeel is dat ik niet eerst een cyclus kan afwachten want zonder medicijnen heb ik geen cyclus.
    Ik menstrueer niet uit mezelf en we moeten de natuur daardoor ook een handje helpen.
    Daarom vroeg ik mij dus ook af of het klopt dat je na een miskraam een spontane eisprong kan krijgen, ik zou het namelijk erg fijn vinden als de natuur het zelf mag doen.
    Mwa die kans zal wel klein zijn, maar toch het is bij onze dochter ook spontaan gebeurd dus wat dat betreft zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

    We zullen het zien, ik hoop voor jou dat het binnenkort ook weer raak mag zijn!

    Liefs
     
  8. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    ik hoop ook voor je op een spontane eisprong!

    Hoe is het verder met je. Wel balen met medicatie. Ik zie dat je al een dochter hebt. Hoe oud is ze??? ik heb een zoontje van bijna 14 maanden
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Mijn dochtertje is afgelopen vrijdag drie geworden.

    Tja ik baal van die medicatie, eerst niet hoor, maar toen de gyn mij vertelde dat maar een op de zes zwangerschappen met clomid goed gaan had ik zoiets van nouja had dat dan eerder gezegt.

    Nu twijfel ik toch nog wel of ik de natuur haar gang wil laten gaan, want zo is onze dochter er ook gekomen, of dat ik toch weer verderga met clomid.

    Verder gaat het wel goed met me hoor.
    Tja ik ben alleen weer begonnen met bloeden, vannacht en overdag hadi k geen last maar net weer allemaal helder rood bloed, ik dacht dat het nu wel eens klaar zou zijn, maar schijnbaar nog niet, en daar word ik een beetje zenuwachtig van, maar dat zou wel los lopen denk ik.

    Hoe gaat het nu verder met jou dan?

    groetjes
     
  10. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    wat vervelend van je miskraam, hoop voor je op nog een natuurlijk wonder :) .

    dankje voor je antwoord op mijn vraag over clomid, mijn collega zei dat ze deze van de huisarts zelf had gekregen om de eisprong op te wekken, leek mij al raar maar dacht dat zou wel mooi zijn.ga nu toch maar afspraak maken bij huisarts kan me dan verder helpen want ben meestal maar 1 keer in de ong 3 a 6 maanden ongesteld. dachtsteeds wacht nog even af maar ga t nu toch echt maar doen hij is er vanaf vrijdag weer ga dan gelijk bellen.
     
  11. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    en nog gefeliciteerd trouwens met je dochter :) leuke verjaaardag gehad met veel kadootjes!!!!!!!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Verstandig om langs de huisarts te gaan!!
    Weet je misschien waar je aan toe bent en dat is wel fijn!

    Ja ze heeft een hele leuke verjaardag gehad, 's ochtens eerst bij sinterklaas opschoot want die kwam op haar verjaardag op peuterspeelzaal, hihi geweldig was dat iedereen zingen en ze was niet bij de sint en piet weg te krijgen haha!!
    Veel kado's en dat is nog steeds niet afgelopen, morgen pakjesavond, het kan niet op voor haar haha.

    Groetjes
     
  13. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    leuk, veel plezier nog met pakjes avond morgen, ze weet wat vast niet wat haar overkomt zoveel kadootjes in een paar dagen! Hoe heet je dochter eigenlijk? beetej nieuwsgierig he, sorry hoor. :oops:

    gezellige sinterklaas in ieder geval, voor iedereen trouwens die t viert, wij hebben t net achter de rug en t was weer gezellie :)
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Mijn dochtertje heet Manon.
    Ehh je kan het zien in mijn album, daar heb ik een aantal foto's in staan.

    Tja pakjes avond word gevierd bij opa en oma, normaal komen ze bij ons maar aangezien het nog steeds niet goed gaat met mijn vader, gaan we maar naar hun toe, en nu nog zien hoe we het doen met de kado's, we kunnen ze moeilijk zo meenemen want nu is ze op een leeftijd dat ze alles wel meekrijgt....maar goed daar komen we ook wel weer uit

    Groetjes
     
  15. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    leuke fotos heb even gekeken, moet nog een betje wegwijs worden kom nog niet zo lang hier, maar gaat vanzelf.

    heeft je vader niks ernstigs?toch nog een leuke avond voor zover dat lukt met alle tegenslagen :cry:

    ga zo lekker slapen morgen weer werken, moet ook niet te
    lang gaan lezen hier, ga ik er alleen maar teveel over nadenken en er gelijk t ergste van denken :(

    truste
    XXXXXXXXXX
     

Deel Deze Pagina