Ik heb een vraagje. Vanaf de geboorte van mn dochter (27 oktober) kolf ik fulltime, omdat ze niet aan de borst wil drinken. Ik heb nl hele vlakke tepels en mn dochter is een erg luie drinker (ze 'dronk', mbv tepelhoedjes in 45 minuten ongeveer 10 cc). Na overleg met de kraamzorg, vk en lk heb ik besloten om fulltime te kolven. In het begin ging dit heel goed, had ik ook voldoende voeding voor de hele dag. Sinds 1,5 week merk ik dat mn productie enorm terugloopt en ben ik ook veel langer met kolven bezig (gem 1 uur). Bestaat er een manier om de productie weer te stimuleren (ik heb iets gelezen over Domperidon, is dat vrij verkrijgbaar?). Mn dochter drinkt 6 voedingen van 110-120 cc. Kolfschema: 06:00 ong 200 cc 10:00 ong 120 cc 15:00 ong 70 cc 19:00 ong 70 cc Ik kom dus gemiddeld op 4 flessen bv en 2 kv. Ik heb al geprobeerd om vaker te kolven, maar dat levert niets op. Ook zit er een enorm verschil tussen de linker en rechter borst (30% tov 70%) Ik hoop dat je een antwoord op mn vragen hebt en alvast bedankt voor je tijd.
Hallo, Op zich is het goed wat je nu doet. Voor de productie is het beter om een paar keer kort te kolven als 1 keer lang. Als je start met kolven en de melk gaat stromen dan kan je stoppen wanneer de melk gaat druppelen. Soms komt er met wat mee masseren nog wat extra uit maar dan is het klaar. Dan kan je stoppen. Dat kan dus ook best na 10-15 minuten zijn. Het heeft geen nut om dan nog 1 uur te blijven zitten. meer effect heeft het dan om wat vaker kort te kolven. Ik mail je nog wat over stimulerende middelen. Heel veel succes Ilse