Wanneer hcg weg na miskraam en hoe eisprong berekenen?

Discussion in 'Miskraam' started by wish01, Apr 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wish01

wish01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,018
    295
    83
    brabant
    Hallo dames,

Helaas hebben we vorige week te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt. Had met 6 weken een vroege echo ivm bloedverlies , hartje klopte en de groei was goed. Bij 7 weken zagen we dat het hartje nagenoeg niet meer klopte. Ik ben flink gaan vloeien en dacht ga ik kijken hoe het is met het hcg.
    Zie foto van de test, hoelang zal het duren voordat het weg is en hoe vind ik dan me eisprong ongeveer.

Onze voorgeschiedenis is niet zo prettig, dit onverwachte spontane wonder was zo welkom. Heb ergens de hoop dat het nog een spontaan gaat lukken.
    Ik word wel doorgestuurd weer naar de gynaecoloog ivm allerlei afwijkende waardes.

Hopelijk heeft er iemand een antwoord.

Groetjes wish

Attached Files:

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Wat verdrietig meid....veel sterkte!

Hier duurde het bij de miskramen rond de 6 weken zwangerschap ongeveer 3-4 weken voor het hcg weg was.
    Bij de laatste keer met 10w6d geen testen gedaan om te kijken of ze negatief waren, maar pas na 3 maanden weer een menstruatie dus zal het een week of 8 geduurd hebben denk ik.

Ik wens je veel sterkte.

3. wish01

wish01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,018
    295
    83
    brabant
    Dankje pantertje, ik vind deze keer de test snel Lichter worden of lijkt het maar zo ?
    Vruchtje zat er zaterdag nog in. Helaas is dit de 2e miskraam al. Vorige keer zaten we in de mmm dus moesten we verplicht een ronde overslaan.

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het kan snel gaan hoor, vaak als het langer duurt zit er nog wat restweefsel of was je hcg veel hoger door langere zwangerschap.
    De keren dat ik getest heb na MK werden ze snel licht maar bleven dan wel enkele weken licht voor ze helemaal negatief waren.

5. wish01

wish01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,018
    295
    83
    brabant
    Dankje voor je info!! Wist niet dat de wens voor een 2e zo sterk was. Heb hier echt heel veel moeite mee. Voor de eerste keer in +- 5 jaar spontaan zwanger en dan dit

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ja heel verdrietig meid. Hoop dat je het een plekje kunt geven. En dat je nog een kindje mag krijgen in de nabije toekomst.

7. wish01

wish01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,018
    295
    83
    brabant
    Dankje geniet van je zwangerschap!

8. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Hoi wish,

Wat verdrietig voor jullie dat dit spontane wondertje helaas niet zo mocht zijn. Ik ken je nog van het 15-30 november clubje.

Hier helaas ook slecht nieuws. Gisterochtend kreeg ik menstruatiekrampen en 's middags bloedverlies met stolsels erin. Naar het ziekenhuis gereden en de echoscopiste bevestigde helaas mijn vermoeden, een spontaan begonnen miskraam. Toen zat het vruchtje er ook nog in. Flink gebloed, ook stukjes roze/grijs weefsel. Had jok dat ook? Ik neem aan dat dat van het vruchtje afkomstig was. Nu bloed ik bijna niet meer, alleen bij toiletbezoek van die lange slijmerige rode draden (sorry voor de details). Vanochtend ook een test gedaan, nog wel duidelijk positief maar niet meer "knal". Ik ben ook benieuwd hoe snel het uit mijn lichaam is.

Betekent het overigens als je testen weer helemaal wit zijn dat ook je baarmoeder weer helemaal leeg/schoon is??

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je binnenkort een mooie plakbaby hebt.

9. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    Hoi meiden,

Wat verdrietig om te lezen!
    Ook ik heb afgelopen vrijdag een miskraam gehad.. tenminste die conclusie heb ik zelf getrokken aangezien de hevige krampen en stolsels:( erg jammer, wij zitten ook in de mmm en waren zo blij dat deze terugplaatsing gelukt was!
    Wij hebben vanmiddag een echo, dan kunnen we het afsluiten want om eerlijk te zijn wordt ik gek van de zwangerschapskwaaltjes waar ik nog steeds last van heb! Ook gisteren nog een test gedaan en dit was ook nog eens een knaltest!
    Vrijdag zou ik 5 weken en 6 dagen zwanger zijn geweest.. had wel verwacht dat het hcg hormoon aanzienlijk gezakt zou zijn.. maar nee dus. Je krijgt dan toch weer een beetje hoop.. stom!

X

10. rianne2985

Oh wat naar die onzekerheid nerveusje!! Ik weet er alles van. Bij mij waren vanaf het begin van de zwangerschap al twijfels omdat mijn HCG niet toenam zoals zou moeten. Dus ik kon me er enigzins op voorbereiden, maar toch maakten de echo's progressie waardoor ik toch hoop kreeg dat het misschien nog goed zou komen.
    Gisteren dus definitief te horen gekregen dat het einde verhaal is.

Veel succes en sterkte bij de echo vanmiddag, laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

11. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    Hoi rianne,

Wat moet je door een periode van onzekerheid zijn gegaan zeg.. vreselijk.
    Ik wil je veel sterkte wensen!

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis.. en nu snap ik er helemaal niks meer van. Er was nog een vruchtzakje te zien en heel vaag ook iets erin.. alleen nog geen hartactie, meestal is dat wel te zien met 6w+4 dgn dus we moeten ons volgens mij nog steeds op het ergste voorbereiden.. :( echter werden we verzocht dinsdag terug te komen en als er dan nog steeds geen hartje klopt is het einde verhaal. Het kan toch niet zo zijn dat dit in 6 dagen nog goedkomt?! En toch ga je weer hopen op iets! We moeten dus nog een week afwachten voordat we weten waar we aan toe zijn..

X

12. rianne2985

Ik wil je niet bang maken, maar ik denk idd net wat jij zegt dat het in 6 dagen niet ineens zo'n sprong maakt. Ik denk ook dat het einde verhaal is. Die onzekerheid is echt het verschrikkelijkst!! Wij hebben ook 4 weken in onzekerheid gezeten en steeds toch ook weer hoop gekregen.
    Het klinkt misschien gek maar nu ben ik enigzins opgelucht dat mijn gevoel al die tijd juist was ( dat ik er geen vertrouwen in had dat het nog goed kwam ) en dat mijn lichaam zelf de miskraam heeft opgepakt.
    Wij hopen snel weer zwanger te mogen worden en een plakbeebje te mogen hebben.

Heel veel succes en sterkte voor jou nerveusje, hopelijk zijn jullie snel uit die onzekerheid want dat gaat echt aan je vreten. *Knuffel*

13. wish01

wish01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,018
    295
    83
    brabant
    Hai rianne sorry de nieuwe pagina zorgde ervoor dat ik er niet meer in kon. Wat erg dat het toch mis is. Hier was me hcg echt al snel weer uit me urine. Nog geen eisprong kunnen spotten. Ben wel benieuwd hoe me cyclus loopt. Geloof niet dat ik ooit nog een keer spontaan zwanger raak. 4 mei hebben we een afspraak bij de gynaecoloog om te zien hoe me hormoon huishouding ervoor staat .
    Sterkte meiden

Groetjes

Share This Page