Vond je het de afgelopen dagen koud? Blijf de komende tijd dan maar helemaal binnen, want het ziet ernaar uit dat het kwik flink gaat zakken. Sommige berekeningen voorspellen zelfs dat de temperatuur volgende week overdag niet meer boven het vriespunt komt. Mochten die het bij 't juiste eind hebben, dan kunnen we zomaar eens afstevenen op sneeuw tijdens Sinterklaas. Maar dat is nog niet zeker. Momenteel zorgt een hogedrukgebied boven Midden- en Oost-Europa voor de milde lucht die nu in ons land hangt, maar in het weekend verschuift dat. Een lagedrukgebied bij polen zorgt ervoor dat koude lucht vanuit Scandinavië Nederland inwaait. Hóe koud het dan wordt, ligt aan de windrichting. Maar dát er gekoukleumd gaat worden, staat vast. Dat zou vet wezen! ^^
Vorig jaar lag er ook sneeuw op 5 december, zou wel heel bijzonder als dat twee keer achter elkaar gebeurt! Ik vind het sowieso te gek dat we de laatste jaren van die echte winters hebben, met sneeuw en ijs. Zoonlief weet niet beter, of dat is er elke winter. Ik hoop het voor hem! (en ga gauw de winterbanden laten omdoen)
Idd dat is ook zo! Hoop dat het nu weer gebeurd, vind het altijd zo leuk, sneeuw! Ja idd, paar jaar geleden leek het wel alsof het herfst was ipv winter, dit is tenminste echt winter zoals een winter hoort te zijn
Jaaa!! Sneeuw, warme chocolademelk met slagroom en de geur van pepernoten en een zak vol cadeau's.. ik hou er van!
Ik hoop het niet!! Wil nog wel even lekker genieten van het mooie herfstweer ipv die deprimerende blubbersneeuw haha
Sinds wanneer kunnen ze zo'n eind vooruit het weer voorspellen? Ze hebben soms het weer voor de volgende dag zelfs nog verkeerd. Mijn motto is dan ook altijd: eerst zien, dan geloven. Heb zelf liever een witte kerst, dan een witte Sinterklaas trouwens.
Lange termijn verwachting, ik hou nog een flinke slag om de arm. Maar de ontwikkelingen van de gebieden zien er erg interessant uit. Maar het is een ALS ALS ALS ALS verhaal, het blijft een VOORSPELLING. Ik hoop het trouwens ook, doe mij maar een halve meter sneeuw