Help!! Het zou heel fijn zijn als iemand DE tip voor mij heeft, alleen weet ik ook dat dit een probleem is dat velen met mij hebben. Ons zoontje is nu 9 weken oud. Het is een heerlijk mannetje dat de eerste 3 weken superrelaxt en tevreden was. Na 3 weken begon de onrust en bleek hij verborgen reflux te hebben. Hiervoor lopen we bij de ka en hebben we medicijnen gekregen. Dit gaat heel erg goed en hij heeft geen pijn meer. Het slapen ging altijd al wat lastig. Maar daar maakte ik me niet druk om, want dat zou vanzelf komen. HIj is wel heel goed te troosten en meestal viel (en valt) hij op schoot in slaap aan de borst. Overdag sliep hij 2x in zijn eigen bedje (na even een kwartiertje jengelen) 2 a 3 uur en 's avonds bij ons op de kamer in de kinderwagenbak. 's Avonds legde ik hem dan slapend in de bak en ging hij mee naar boven. Dit laatste doen wij nog steeds en werkt prima. Hij komt nog één keer per nacht voor de voeding. Alleen overdag.....Dat is niet leuk meer. Sinds vorige week maandag heeft hij helemaal niet meer in zijn bedje geslapen. Telkens doen we een poging, maar dat werkt echt niet. Je kon hem een uur laten liggen (uiteraard met tussentijds troosten), maar viel niet in slaap. Zodra ik hem eruit haal is hij meteen stil. Ook valt hij dan binnen 30 seconden in slaap op mijn schoot. Wegleggen is er niet meer bij. Ik vind dit echt niet erg voor een paar dagen, alleen zit ik nu al een week zo. Hij slaapt echt alleen maar op mijn schoot. Ik zie alle soaps op TV, maar kom zelf nergens meer aan toe. Gisteren ben ik even weg geweest, want wij hebben ook nog een peuter van 3. Mijn vriend bleef thuis en heeft al die tijd (2,5 uur) met een huilend en gefrustreerd mannetje gezeten. Toen ik thuis kwam schrok ik ervan hoe moe ons kereltje eruit zag. Ik legde hem aan de borst en binnen een paar seconden sliep hij. En ik zat weer op de bank..... Nu ligt hij alweer een tijdje in zijn bedje. Hij is echt heel erg moe. Maar hij valt echt niet in slaap. We hebben een cameraatje en ik zie hem steeds in slaap vallen en vervolgens weer wakker worden. Dit lijkt gewoon echt niet te werken. Een draagzak heb ik ook al geprobeerd, maar dat vind hij ook niets. Ik pas zoveel mogelijk rust en regelmaat toe, alleen als zo'n kleintje wakker is tussen de voedingen, komt hier ook weinig van terecht. Ook in de box of in de Maxi Cosi is het hetzelfde verhaal. Hij komt maar niet in slaap en zal daarin net zo huilen. Een heel verhaal. Ik weet dat die kleintjes graag bij je zijn etc...Maar ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt. Daar komt bij dat ik over 3 weken weer aan het werk moet en dat dan de oma's komen oppassen. Ik zie hier erg tegenop, omdat hij op dit moment alleen maar aan de borst in slaap valt. Ik verwacht niet dat iemand DE gouden tip voor mij heeft. Maar hebben jullie hier ervaring mee? En hoe gingen jullie hiermee om? Groetjes, Henriët
Hoi! Allereerst erg vervelend voor jullie. Je mannetje is zichtbaar erg moe maar kan niet lekker slapen en voor jullie kost het ook de nodige energie. Het lijkt alsof je mannetje overprikkeld is en ik kan je de site van Ria Blom erg aanraden. Hopelijk heb je wat aan de tips en tools die daar vermeld staan. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag! Heel veel succes en sterkte!
Bedankt voor je reactie. Ik heb een boek van Ria Blom aangeschaft en bij mij dochter was dat een groot succes! Mijn dochter had ook moeite met inslapen maar sinds Ria haar tips, is het een hele gemakkelijke slaper, slaapt altijd het klokje rond zonder problemen. We bakerden haar ook in en dat doen we nu ook met onze zoon. Maar het lijkt gewoon niet te werken met mijn zoontje. Zojuist heb ik na 1 uur maar even uitgehaald. Even aangelegd en hij sliep direct. Toen terug gelegd in het bedje en hij slaapt. Maarja...Deze methode is voor pappa en de oppas natuurlijk wat lastig te hanteren.
de gouden tip heb ik niet voor je, maar onze man huilde 16 uur per dag overdag.. in bed leggen was echt geen optie... toch deed ik het soms en bleef ik erbij tot hij soms wel in slaap viel.. later ben ik een draagdoek gaan gebruiken omdat ik er gek van werd.. daar sliep hij meteen in.. maar in bed ho maar.. dat terwijl hij s'avonds als een voorbeeld baby ging slapen mijn ervaring achteraf is dat ik er toch voor gekozen zou hebben om hem in bed te leggen.. hij was waarschijnlijk zo moe dat hij zichzelf wakker bleef houden.. toen we de puckababy aantrokken sliep hij ook overdag als een voorbeeld baby en zelfs nu nog slaapt hij veel voor zijn 13 maanden.. misschien helpt de puckababy bij jullie ook wel?
Ik heb nog een hele mooie roze (ook aangeschaft voor mijn dochter destijds, alleen had zij nog teveel bewegingsruimte met haar armpjes). Ik kan natuurlijk altijd proberen of hij daar beter in slaapt.....Nu heb ik hem in de Pacco liggen. Zonder is ook geen optie, want hij slaat zo druk met zijn armpjes om zich heen en krapt ook zijn gezichtje open. Zo vreemd...En als hij bij mij op schoot slaapt, dan ligt hij zo rustig en tevreden met zijn armpjes stil.... Pfffff, maar ik kan toch niet de hele dag zo met hem zitten?? Afgelopen donderdag van 8.00 uur 's ochtends tot 23.45 uur 's avonds met hem op schoot gezeten, omdat hij ook nog last van krampjes kreeg om 22.00 uur. Tussentijds heb ik hem misschien voor 10 minuutjes per keer weg kunnen leggen. Oh....En nu is hij ook weer wakker
Het lijkt erop, beetje lastig om het van een afstand in te schatten, dat je in een vicieuze cirkel zit. Enigste manier om dit te doorbreken is consequent vol te houden. Bij eerste tekenen van moeheid, inbakeren, en wakker in bed leggen. Even laten huilen, in bed proberen te troosten. Niet direct eruit halen, dien je weer een hoop nieuwe prikkels toe wat je probeert te voorkomen. Probeer zelf de rust te bewaren, baby's hebben antennes voor spanningen. In het begin kan je er wanhopig van worden, maar door consequent te blijven zal je manneke snel lekker door kunnen slapen. Ik weet hoe vervelend het kan zijn. In mijn werk krijg ik vaak te maken met kindjes die niet lekker kunnen slapen. Ook mijn eigen zoontje is een fan van maaien met zn handjes. Maar door hem een vast en voorspelbaar ritme aan te wennen en laten slapen in zn bedje gedijd hij er goed bij en is een tevreden en ontspannen mannetje. (maar als het aan hem ligt ligt hij het liefste ook de hele dag bij mij op de borst hoor haha). Hopelijk heb je er iets aan!
Ja, ik ga mijn best doen om het consequent vol te houden. Maar het is erg moeilijk. Vanochtend om 9.00 uur heb ik hem in zijn bed gelegd, want ik zag dat hij moe werd. Na één kwartier huilen ben ik naar hem toe gegaan om hem te troosten. Hij begon meteen te lachen en was stil. Toen ben ik weer weg gegaan, waarna hij begon te krijsen. Dit werd gelukkig snel minder, maar hij bleef jammeren. Pas om 10.00 ben ik weer naar hem toe gegaan omdat hij weer harder begon te huilen. Ik kwam binnen, hij direct stil. Ik heb hem even aangelegd en hij sliep meteen. Dus slapend in zijn bedje gelegd. Na een half uur: huilend wakker. Ging harder en harder. Ik er weer heen, hij was nog vreselijk moe, dus getroost en weg gegaan. Nu ligt hij nog wakker in zijn bedje. Ligt gewoon rustig te kijken. Ik had gehoopt dat hij nog even een paar uurtjes zou slapen, want straks om 13.00 uur moet we naar het CB voor zijn inentingen. Je weet natuurlijk nooit hoe hij erop gaat reageren. In elk geval bedankt voor je begrip en tips.
Vervelend meid! Mijn zoontje is net zo oud en is ook niet zo'n makkelijke slaper. Misschien dat ie nu last heeft van een sprongetje? Ik merk dat nl nu ook, meer huilen,sneller wakker enz sinds een week ongeveer. Hopelijk is dat het en is het snel weer over. Succes!
Hoi Sam, Bij ons is het ook het ergst sinds een week. Echt sinds vorige week maandag is slapen in zijn bedje er helemaal niet meer bij. Het weekend ervoor had hij nog netjes een paar uur geslapen. Hoe ga jij er dan mee om?
Meestal als ie eerder wakker wordt, leg ik hem bij me en dan slaapt ie hopelijk tot de volgende voeding. Ik geef flesvoeding en probeer om de 4 uur. Zit al aan de max qua voeding, dus heb soms echt een probleem met rekken hihi. Hopelijk is het sprongetje snel voorbij. Lastig hè, als ze niet in hun bedje willen slapen. Ik leg hem wel consequent erin en hij slaapt meestal ook wel even,maar veel korter dan ik gewend ben.
Die van mij weigert pertinent om voor 20:00u in zijn bed te slapen. Na 20:00u zijn er geen problemen, maar overdag? ho maar. Hij slaapt wel in de box, al wil ik dat eigenlijk niet (box = spelen, lijkt mij) maar ja, hij moet toch ergens slapen. Houden jullie de gordijnen open? Raakt zijn dag/nacht ritme dan niet in de war, als ik ze dicht zou doen? Mjah, hij zit nu op schoot lekker mee te lezen op zp, dus van slapen zal wel weer niet veel komen denk ik
Ik doe ook de gordijnen dicht, maar er komt altijd wel wat daglicht doorheen. En 's nachts slaapt hij nog bij ons op de kamer dus dat onderscheid is er wel. Sam: ik geef dan borstvoeding maar de regelmaat is hier momenteel ook ver te zoeken hoor. Hij drinkt vaak meerdere keren per uur kleine slokjes nu hij zo onregelmatig (lees NIET) slaapt overdag. Wij zitten nu ook gezellig samen achter ZP
Heb je het boek oei ik groei? Mijn zoontje wordt ook alweer wakker,ligt er net een uur in. Hopelijk slaapt ie zo weer door, want hij moet nog 2 uur wachten op zijn voeding
Nou ja. Die van mij zet me nou gewoon te kijk, leg hem in bed, doe de gordijnen dicht, zet de speeldoos/ster aan en loop weg. Ligt nu dus gewoon te slapen in zijn eigen bed. Hopelijk houdt hij het een tijdje vol, tot zijn volgende voeding Nou maar hopen dat ie dat vannacht ook nog gewoon doet hahaha
M'n dochtertje is bijna net zo oud en slaapt overdag ook erg slecht. Ik blijf haar wel steeds in bed leggen, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Het inslapen is sinds kort niet meer zo'n probleem (ze huilt altijd wel eventjes, maar meer zeurderig). Alleen wordt ze heel snel weer wakker, soms na een kwartier al, soms na 3 kwartier. Ik moet echt sluipend door het huis, en dat gaat zo lastig met 2 grote lawaaierige zussen Dus een en al herkenbaarheid hier. Ze moet vanmiddag ook voor het eerste prikje, toevallig! Normaal slaapt ze in de Pacco, maar heb haar nu even in bed gelegd zonder, omdat ze straks toch ook 24 uur zonder moet. En ze slaapt zowaar... ben benieuwd voor hoe lang!
Mijn zoon moet donderdag voor zijn prikje.mhij slaapt ook in de pacco,maar zie er nu al tegenop om hem zonder te laten slapen. Hopelijk valt het idd mee, net als bij jou