Hoi! Ik ben nog niet heel lang bezig met twitter, geen zin in, te lastig etc. Maar kan me er nu erg mee vermaken! Nog aanraders om te volgen op twitter? Wie volg jij en waarom?
Ik heb ook twitter en volg eigenlijk alleen BN'ers en internationale beroemdheden. Niet heel veel mensen in mijn omgeving. Wie op mijn lijstje staan; Jochem Meijer , Evert kwok, kakhiel, Nico dijkshoorn, jan de hoop, Seth mc farlane, David walliams, jordi van de bovenkamp deze hebben grappigste tweets. Dan nog een hele lijst maar niet de moeite waard om te noemen. En verder lees ik wat actuele trending tweets.
Ik heb ook twitter, zakelijk. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd minder tweet. Ik ben een beetje twittermoe, haha! Ik volg vooral bedrijven met als doelgroep jonge gezinnen, zwangeren enzo, omdat dat ook mijn doelgroep is! Wie volg jij vooral?
Ik tweet zelf eigenlijk niks. Ik retweet alleen de leukste dingen die ik tegenkom. Maar ik vind t niet nodig om daar elke scheet wat ik doe te plaatsen. Ik heb dan ook geen Facebook.
Ik gebruik twitter om vooral hulp te krijgen van bijvorbeeld PostNL, Ziggo of T-Mobile. Of om te klagen bij ze haha!
Ik begon zakelijk, maar dat heb ik al snel veranderd. Zo saai, haha. Dus ben zelf ook gaan tweeten, al houd ik het wel netje allemaal. Kan op mijn naam niet te grappig gaan tweeten en alles maar zeggen. Vind leuk: Dekatznviool Jordi Vd bovenkamp
Ik ben vervent twitter gebruiker. Maar dus geen twitteraar. Ik volg alleen maar mensen en druk af en toe op retweet. Ik heb ook een antal volgers, waarvan ik totaal niet snao dat die me volgen. Maar goed, zijn van die mensen die duizenden twitteraars volgen. Ik gebruik twitter om bij te blijven. Het nieuwe en politieke discussies te volgen die ik belangrijk vind. Ik vind het NOS journaal en Nederlandse kranten heel beperkt en eenzijdig. Verder hou ik een aantal wetenschappelijke twitteraccount bij omdat ik het leuk vind die ontwikkelingen te volgen. Verder een klein aantal Bn-ers/beroemheden voor de lol. Welke ik echt leuk vind: De correspondent Frontaal naakt Nasa CERN LHC live (deeltjesversneller nieuws) Andre kuipers Appletips (als je fan van apple bent heel handig) I didn't know that (weetjes, echt bijzondere dingen vaak, leuk) Quilliam (sja is heel persoonlijk denk ik, is een islamistische organisatie, die zich inzet tegen extremisme) Robbert Dijkgraaf Joop Phys.org (wetenschaps nieuws) En nog wat lokale twitteraars voor het nieuws uit de buurt. Soms moet ik er een beetje om lachen. Van dat nieuws van 'jongen valt van fiets in de breestraat'. Maar ik merkte dat ik van lokaal nieuws ineens totaal niet meer op de hoogte was dus vandaar. Ik vind het leuke van twitter dat je er alle kanten mee op kunt, naar gelang wie je volgt. Je kan allemaal roddel en onzin twitteaars volgen als je zin hebt. Beauty bloggers en fashionista's ( al gebruik ik daar dus instagram voor). Alleen mensen die je kent. Of het juist gebruiken om een inkijkje te krijgen in onbekende werelden. Zo heb ik een tijdje een aantal IS-strijders gevolgt. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben ermee gestopt vanwege de foto's, maar ben nu wel minder bang ervoor (hebben onderling nogal mot geloof ik).