Ik lees heel vaak mee maar heb nog nooit een berichtje neergezet. Mijn vraag wordt namelijk nergens anders gesteld bij anderen Mijn 2e kindje is nu 9 weken oud, een heerlijk mannetje van 9 weken oud. Met hem gaat alles perfect dus mijn vraag betreft ook mijzelf Zijn er moeders die een compleet andere stoelgang hebben na de bevalling? Ik kon nl altijd heeeel moeizaam naar de wc (ook tijdens de zwangerschap! Echt een ramp!) maar nu kan ik bijna elke dag. Het varieert ook in dikte (sorry voor de overbodige details) en in kleur. Nu zou je zeggen dat ik niks te klagen heb maar ik vind het maar vreemd haha! Iemand die hier ook ervaring mee heeft?! Een betere stoelgang na de bevalling? Verder heb ik nog last van hoofdpijn, buikpijn, en voel me af en toe echt down (ook naar partner toe). Na de bevalling liep het tussen ons moeizaam en met veel ruzie dus af en toe zie ik het niet zitten. Dat gaat met ups en downs trouwens Ik moet binnenkort weer beginnen met werken dus dat kan ook een oorzaak zijn van mijn klachten ) ook heb ik er echt moeite mee om mijn kindje af te staan dadelijk... Hij moet 1 à 2 keer per week weggebracht worden als ik ga werken maar kan nu al bijna janken bij het idee herkent iemand zich hierin?!
Ik heb ook een betere stoelgang. En regelmatig hoofdpijn (maar dat kan ook van de pil komen) en ik ben vaak heel erg duizelig. Ik gooi het allemaal maar op ontzwangeren... Kun je geen ouderschapsverlof opnemen? Dan kun je nog wat langer bij je kindje blijven.
Bedankt voor je reactie! Het is moeilijk om iemand te vinden die opeens goed naar de wc kan gaan na de bevalling ik hoor alleen maar verhalen over moeilijke stoelgang Fijn dat je het herkent, ook de andere klachten! Ben ik niet alleen daarin... Ouderschapsverlof neem ik op ja... Ga van 4 dagen werken terug naar 3. Maar bij mij speelt vooral het feit dat ik hem überhaupt naar iemand moet brengen behalve mijn man en ik denk ik heb een overenthousiaste schoonmoeder waar mijn haren van overeind gaan staan af en toe dus dat speelt ook mee... Ach zal me er overheen moeten zetten ben ik bang
Hey, Ik heb geen andere stoelgang, maar herken wel jou gevoelens. Mijn zoontje is nu 12 weken en ook hier loopt de relatie met mijn partner met ups en downs. Verder wil ik ook nog niet denken aan de dag dat ik mijn zoontje moet 'afgeven' aan de onthaalmoeder. Het is een heel vriendelijke dame, maar toch zal ik het moeilijk vinden. Nu vroeg ik me af of jullie nog last hebben van jullie bekken? Ik heb namelijk nog steeds pijn aan mijn bekken en aan de binnenzijde van mijn bovenbeen. Zo vervelend. Groetjes
Pfff ja dat afgeven is niet niks! Heb bij de oudste mezelf heel sterk gehouden binnen bij de kinderopvang toen ik haar de eerste keer bracht maar buiten bij de auto heb ik me toch een potje gehuild! Ik had echt geluk dat mijn dochter een verzorgster daar had die werkelijk dól op haar was dus dat gevoel sleet met de tijd. Nu begint de ellende weer van voren af aan bij zoonlief ik weet dat het moet maar leuk is anders... En hier ook bekkenpijn nog! Veel last van gehad tijdens de zwangerschap en erna ook nog, inclusief rare pijnscheuten het bovenbeen in. Ben laatst begonnen met sporten (hardlopen) en daarna toch pijn gehad! Zeker weer te hard van stapel gelopen dag erna ook nog veel last van gehad. Dus bij veel inspanning betaal ik ervoor zeg maar heel herkenbaar en schijnt er ook bij te horen helaas...
Mijn zoontje voelde zich toen we even op bezoek gingen bij de onthaalmoeder wel op zijn gemak, wat mij dan toch een 'beter' gevoel gaf. Maar ik denk toch dat ik dan ook even een huilmoment ga hebben. Ik zou zo graag terug gaan lopen, maar durf het gewoon niet. Als ik recht sta uit de zetel met mijn zoon in mijn armen heb ik echt pijn aan mijn bekken en de binnenkant van mijn bovenbeen. Vind het zo vervelend. En ja, het zal er inderdaad wel bij horen, maar fijn is het niet. Ik doe nu bij de kiné buik-en bekkenoefeningen, maar tot nu toe met weinig resultaat. Zwanger zijn en bevallen, het vraagt toch iets van een vrouwenlichaam.
De stoelgang herken ik! Ben er erg blij mee En mn kind wegbrengen whahaha , je las het al in mn topic... Maar ik moet zeggen dat ik het met 9 weken echt nog niet kon en nu al makkelijker vind. Het went dus wel. De relatie met ml gaat hier gelukkig goed, maar vrijen is nog wel een 'ding' door de verwondingen van de bevalling. Het gaat niet lekker vanzelf en ontspannen zeg maar. Het is wel fijn hoor, maar gewoon een gedoe ten opzichte van voor de bevalling. Ik heb het idee dat ik daar meer moeite mee heb dan mn man. Hij is vooral blij dat het gebeurd haha! Hoe, dat maakt hem dan iets minder uit...
@groenvlindertje: ik ren nog geen marathons he ben heeeel voorzichtig begonnen en probeer het nu op te bouwen... Wel icm de oefeningen van de bekkenfysio. Maar merk het wel als ik te ver ben gegaan! Wat het allemaal met je lichaam kan doen he, zo'n baby op de wereld zetten @joppie1: yeay! Nog iemand met een goede stoelgang! Vond mezelf al raar maar super om te lezen dat er nog meer mensen zijn En die quality time met ml: ik heb er nog niet zoveel zin in na een lange dag. Wat raar is want normaal heb ik er altijd zin in. Ahum Maar dat zal wel komen. Net zoals mijn mannetje naar de sm brengen. Voel me af en toe net een leeuwin haha! Niemand komt aan mijn kindjes
Bij mij verschilt het. De 1e weken kon ik moeilijk naar de wc, maar maakte er ook geen punt van en ging het niet forceren. Toen had ik toch ineens een aambei en ging het naar de wc gaan nog moeilijker en pijnlijker. Laatste week gaat het ineens makkelijker en minder last van obstipatie. Bedenk dat je darmen tijdens de zwangerschap in de verdrukking zijn geraakt wat oorzaak kan zijn van moeizame stoelgang. Nu hebben de darmen ineens weer zee van ruimte. Het lijkt me heel normaal dat je darmen even weer moeten zoeken naar een ritme
@maagd: ik vind het soms een apart idee dat het na 9 weken nog steeds niet allemaal op zijn plek ligt haha! En dat ik nu gezegend ben met een geweldige stoelgang en ohhh die aambeien had ze al voor de bevalling dus ze zijn er niet beter op geworden erna! Maar nu begint het godzijdank wat beter te worden