Angstgevoelens/paniekaanvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb een aantal jaren geleden heel erg last gehad van paniekaanvallen, op dat moment wist ik nog niet dat dat het was maar daar kwamen we later achter, ik ben in behandeling geweest van psycoloog en heb pillen geslikt, hiermee ben ik gestopt toen ik zwanger was van mijn oudste dochter.

Nu heb ik de laatste maanden heel erg in stressvolle situatie gezeten, en ineens op een zaterdagavond (had wel wat alchol op) na het stappen dacht ik tjee ik ga dood! ik voelde me zelf niet meer altans zo voelde het en voelde me heel erg bang.

Ook de dagen erna tot nu voel ik me niet goed, net alsof je niet in je lichaam zit zeg maar.

nog meer mensen met angst of paniekstoornissen die dit herkenne?

ik ben zo bang dat ik weer hetzelfde ga meemaken als een paar jaar geleden
    )

2. upc

upc Niet meer actief

als je daar bang voor bent zou ik gelijk aan de bel trekken!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja ind ben ik het mee eens. Heb ook een tijdje paniekaanvallen en hyperventilatie gehad. Bij mij heeft een fysio heel goed geholpen.

Maar denk dat het misschien bij jou anders is omdat je ook medicijnen slikt.

Sterkte in ieder geval

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Ikke...Ik kan erover meepraten! Ik heb ook een hele tijd last gehad van paniek/angst aanvallen. Ook ik heb een tijdje anti-depressiva geslikt en een tijdje therapie gevolgd. Dus je bent niet de enige ;). Probeer de stress wat te vermijden (zal vast heel lastig zijn), maar misschien vind je dan weer wat meer rust. En misschien kun je weer een keer een afspraak maken met die psycholoog?

Sterkte meis!

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Het is nu sinds zaterdag, dus ik kijk het nog even aan, maar vind het zo vervelend gevoel dat het lijkt of ik niet in me lichaam zit en me benen niet voel ofzo

als het volgende week nog zo is ga ik gelijk naar de huisarts dan maar weer aan de medicijnen (slik ik nu dus niet meer)

ik probeer wel gewoon alles te doen wat ik normaal ook doe naar de stad etc. en er niet bij na te denken

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dat gevoel van lichaamsdelen niet voelen, herken ik. Vaak wanneer je er bij na denkt, wordt je paniek/angst alleen maar erger, maar goed, dat zul je zelf ook wel weten. ;)
    Ik zou idd ook gewoon aan de bel trekken. Hebben medicijnen je goed geholpen?
    Sterkte!

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    De medicijnen hebben zeker goed geholpen, heb/had je dat dan ook dat je niet angstig was? want dat heb ik namelijk wel ik voel de onderkant van me benen niet. maar ben nu niet angstig ofzo.

eigenlijk stom je herkent het weet wat het is maar toch ben je bang voor iets dat niet klopt

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb wel in het verleden paniek aanvallen gehad. Het gevoel van dood gaan, herken ik niet.
    Ik sliep de hele nacht niet, gevolg dat k dagen doodop en niet lekker was.
    Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan die uitgebreid de tijd heeft genomen en heb oxazepam gekregen die ik nu in een enkele situatie nog gebruik.
    Als je je er zelf fijner bij voelt even te wachten dan moet je dat doen, maar wacht niet te lang met hulp zoeken!!
    Succes!!

9. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik heb er momenteel weer erg last van... Helaas... Ook het gevoel van er wel zijn, maar je licht of jezelf niet voelen ken ik. Alsof alles als een film is... Erg angstig. Ik word er niet goed van. Liever wil ik zelf geen medicatie, omdat ik daar ook bang voor ben. (controle verliezen)

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Helaas heel herkenbaar. Heb jarenlang last gehad van derealisatie en heb hierdoor veel angstaanvallen gehad. Heb momenteel veel spanning (moeder ongeneeslijk ziek) en plompt heb ik alweer een paar angstaanvallen gehad. Ik probeer deze zoveel mogelijk de kop in te drukken, maar helaas, dat gaat niet zo gemakkelijk.

Wens je veel sterkte toe

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    GElukkig dat veel mensen het herkennen van het niet je zelf voelen of lichaamsdelen niet goed voelen.

had het wel verwacht want heb ontzettende spanningen gehad en dan komt het meestal later lichamelijk terug..zeker als je er gevoelig voor bent.

ik ga het voor me zelf een weekje aankijken, ik zoek veel afleiding lekker shoppen enzo daar ben ik dan niet echt bang gelukkig

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb dit helaas ook gehad en wist toen nog niet dat het depressie was. Heb het 3 maanden gehad en heb mezelf er weer uit weten te praten. anderhalf jaar later toen ik me dus weer niet zo lekker voelde heb ik aan de bel getrokken en dit toen verteld en zij zei dat dat dus een depressie was.

dat gevoel dat je niet meer in je eigen lichaam zit dat je in een soort film zit, dat is best eng. En omdat je het eng vind raak je in paniek en krijg je een paniekaanval.
    Je denkt dan echt dat je dood gaat, maar dat is dus niet zo, je gaat daar niet dood van. eigelijk is angst een natuurlijk iets, alleen bij dit soort aanvallen slaat de paniek ook nog eens toe, waardoor je lichamelijke klachten krijgt. wat allereerst belangrijk is, is dat je moet bedenken dat er niks kan gebeuren. Wat je ook bij een paniekaanval kan doen is je hoofd tussen je knieen leggen en goed op je ademhaling te letten, diep in en diep uit. En proberen positief te denken. als je je weer niet lekker voelt, zeg tegen jezelf kom maar op, ik laat dit niet mijn dag verzieken en er kan niks gebreuren.
    heel veel strerkte.

Deel Deze Pagina