spookt het op Mijn dochtertjes kamer??!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moonshine, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonshine

moonshine Lid

23 jan 2008
    55
    0
    0
    roermond
    ik weet van mijn zusje dat zij er heel erg veel last van had, nu ook nog zo af en toe,, en dat ze vroeger veel bij mijn moeder heeft geslapen omdat ze gewoon weg niet op haar kamer durfde te slapen omdat hun er waren,,

dit wil ik wel voorkomen bij mijn dochtertje, ik wil niet dat ze bang word voor hun omdat ze haar s'avonds wakker maken..

heb ondertussen al zelf wat witte salie gehaalt en kaarsen, zodat ik zelf dr kamer kan reinigen , moch dit niet baten halen wij een speciale persoon bij die ons kan helpen:D

2. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja dit heeft mijn dochtertje ook. Ik moet naast haar liggen tot ze slaapt en vaak komt ze snachts bij ons liggen.
    een paar weken geleden begon ze savonds heel hard te huilen en toen ik halverwege de trap was hoorde ik haar zeggen "ga weg, ik ga het tegen mama zeggen" toen ik in haar kamer kwam was ze uit haar bed en stond ze bij haar tafeltje. Als ik dan vraag of er iemand was dan zegt ze ook altijd ja.

Wat je ook kunt doen is met wierook door haar kamer en de rest van het huis lopen. Deed die man hier ook.
    Hoop in ieder geval voor je dat je nu een rustige avond hebt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, als je zelf al hokuspokus ziet en doet, geen wonder dat je kind dat oppikt.

Waarom willen mensen toch altijd bovennatuurlijke dingen zien?

Voor mij is het heel duidelijk: als christen laat je je niet in met de geestenwereld, de bijbel veroordeelt dat overduidelijk. Als christen heb je Gods bescherming en hoef je niet in de weer met kaarsen, hekserijtoestenden, geestenzwepers, wichelroedefiguren en niem maar op. ALS er al iets aan de hand is maak je hè daarmee alleen maar erger. Alles wat niet voor Christus is tegen hem.
    wie met pek omgaat wordt er mee besmeurd.
    Maar blijf toch nuchter, kijk en luister naar je kind. Je kind is op een leeftijd waarop het zich bewuster wordt van de wereld om zich heen. De wereld wordt steeds groter, en dat kan beangstigend zijn. Mam is fijn en veilig. Bied je kind gewoon veiligheid door het bij je te nemen, leg het lekker naast je. Daar heeft hè kind meer aan dan allerlei occulte hokuspokus. Je kind vraagt gewoon om jou. Je geeft je kind toch geen stenen voor brood?

4. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Sorry maar wat een onzinnig verhaal! Je kan ook verder kijken dan dat je neus lang is! Als je er niet in gelooft prima, maar om dan zo'n verhaal neer te zetten slaat nergens op. Je hoeft mensen niet te bekeren hoor. Dit noem ik pas zweverij.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik denk ook wel dat er soort van geesten komen dan moet je wel wat aan doen ja

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je er niet in geloofd prima maar om nou te gooien met termen als hekserij en hokuspokus getuigd van wenig respect nar de mensen die er wel in geloven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het gevaarlijk en ik heb geen respect voor mensen die bewust gevaar aanhalen.

Verder heb ik medelijden met het kind, i.p.v. gewoon lekker bij mama slapen moet het in een eigen bed en gasrpt mama me witte kaarsen en salie in de weer.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoezo gevaarlijk? Zie dat niet zo, als ik naar onze eigen situatie kijk helemaal niet.. dochter ziet geesten, de negatieve is weg en daarmee klaar.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wat je ook doet en of je er nou zelf in gelooft of niet: ik zou je adviseren om nooit nooit nooit aan je dochtertje te laten merken dat jij gelooft dat er echt geesten zitten. Ik denkbaar je daarmee bezegelt dat ze nooit meer alleen durft te slapen. Kinderen zijn nu eenmaal bang voor spoken, geesten en monsters in hun kamer. Het enige dat daar geruststelling tegen biedt is de verzekering van mama en papa dat dat helemaal niet kan. Als ik als kind te horen had gekregen van mijn moeder dat er een geest zat, maar die is nu weg.... Nou, dat had het einde van mijn nachtrust als kind geweest...

10. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Oh jeetje wat een verhaal joh! Ik vind zulke dingen altijd doodeng en hoop het ook niet mee te maken.
    Gaat het nu al wel wat beter de laatste nachten of nog hetzelfde?

Kan het misschien ook zijn dat er een knuffel of een pop ergens staat waar ze bang voor is?
    Mijn moeder vertelde dat ik vroeger veel huilde en ook naar de hoek van de kamer keek waar het nachtlampje stond. Toen ze die had weggehaald stopte het huilen en sliep ik weer rustig in mijn eigen kamer.

Wat het ook is, het lijkt me als ouder zijnde heel erg als je kindje zo overstuur is. Hopelijk wordt het snel beter!

11. minnie2

minnie2 Lid

15 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL

pffffffffff nee dat is lekker een nuchter antwoord waar ze wat aan hebben, met je christus.

(sorry hoor als je dan gewoon zegt; neem je kindje lekker bij je, is het ook al genoeg)

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook wat raars meegemaakt.
    Hier hebben we een nachtlampje op de babyfoon wat je wel extra moet aanzetten.
    Mijn man had het niet aangezet en ik ook niet.
    Maar 2 keer 's nachts toen ik bij mijn huilende zoontje ging was dat nachtlampje ineens aan?
    Automatisch gaat het niet aan dus vind het erg vreemd?

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Toch maar even het kamertje laten "behandelen" door iemand die daar verstand van heeft...ik geloof er ook in (ik ben ook best nuchter) want zelf was ik als kind heel onrustig in slaap. ik wilde ook niet graag op mn kamertje slapen...ik weet niet beter als kind of ik zag dingen. dat is echt tot op latere leeftijd zo gebleven en ik heb het af en toe nog...geloof het of niet: sommige mensen zijn wat gevoeliger dan anderen en daar is niets hokus pokus aan! kinderen staan hier heel open voor. Voor mij is het wel angstaanjagend geweest. zeker toen ik klein was...ook droom ik heel levendig en dat had ik als kind al. mijn ouders hebben hier nooit negatief op gereageerd en namen me ook wel eens in bed als het echt erg was...

ons mannetje slaapt heel onrustig op z'n kamertje en wordt vaak wakker. uiteindelijk komt hij dan bij ons in bed terecht zodat we ook nog kunnen slapen (net als ik vroeger...) of ons kindje iets ziet weet ik niet maar hij is wel vaak wakker in paniek...

ik zou er iets aan doen als jij ook al dingen ziet op het kamertje. en dan zien of het beter gaat!sterkte!

14. prettymum

prettymum Niet meer actief

Zo, de reactie op Dirksmama roept behoorlijk wat weerstand op zeg! Maar ook al is ze erg direct in haar reactie en voelt dat niet goed, ik denk dat er wel een kern in zit.

Aangezien ik jouw reactie niet kan inschatten ga ik even uit van twee opties. Ofwel er is een logische reden voor: verlatingsangst. Het la nooit kwaad om dingen nuchter te bekijken.

Maar als jij zegt echt dingen te merken dan kan er best iets anders aan de hand zijn. En er zijn vele mogelijkheden om zo'n aanwezigheid te 'behandelen'. Vaak door spiritueel ingestelde mensen. Voor jou werkte dit.

Aangezien je open staat voor dit soort dingen; wat is er dan op tegen om ook open te staan voor de gedachte dat er naast allerlei kwade spirituele wezens ook een goede bestaat? En dat dat de Christelijke God is? Voor mij staat vast: als ik geloof in een geestelijke wereld, dan is het ook logisch om te geloven dat God bestaat en dat Hij het beste met mij voor heeft. En dat God sterker is dan welke geest dan ook. Alsjeblief God vraagt deze geesten weg te sturen, dan zal Hij dat doen. Als je hierbij hulp wilt kun je dit eventueel vragen bij een kerk in je buurt.
    Die zullen daar als het goed zit overigens nooit geld voor vragen!!

Veel christenen weten weinig van dit onderwerp af en zijn veroordelend, helaas. Daar bied ik je bij deze mijn excuses voor aan. TS (of iemand anders die dit vol belangstelling leest), als je benieuwd bent naar wat er
    allemaal nog meer over dit onderwerp te zeggen is, dan mag je me een
    PB sturen.

15. prettymum

En sorry voor de rare zinnen die de autocorrect van mijn telefoon er soms van maakt. Hoop dat het verhaal nog te volgen is :)

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ach waar je ook in gelooft als je kindje maar goed gaat slapen en je je nachtrust terug krijgt.
    Amen.

17. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @prettymum, ieder zijn geloof natuurlijk maar ik vraag me oprecht af waarom die god die het dan zo goed met ons voorheeft alle ellende laat gebeuren. En dan heb ik het over ziektes, voornamelijk bij kinderen. Die hebben niks verkeerds gedaan maar kunnen de ergste ziektes en dergelijke krijgen.. Waarom is dat dan??
    Maar goed daar gaat het hier natuurlijk niet over. Ik geloof en weet zeker dat er meer is, en als het dan helpt om met wierook en salie en de weer te gaan dan doe ik dit, zie niet in waarom dit kwaad zou kunnen zoals dirksmama zegt. Blijkbaar gelooft ze er dan toch wel in, want wat kan er anders kwaad doen??

18. me83

me83 Niet meer actief

ik vind mensen die in god geloven ook spiritueel! net zozeer als mensen die in geesten geloven.. er bestaat zeker meer op aarde dan we denken.. of het nou god is of wat dan ook.. bijna iedereen heeft wel iets meegemaakt wat raar was..

bij mijn schoonzusje die hoog sensitief is werkt een zacht blauw lichtje in de donkere kamer erg goed.. het brengt rust..

bij ieder kindje werkt iets anders.. dus tis echt een kwestie van proberen met spullen verplaatsen,bedje verplaatsen,kristallen neerleggen,kleurlampje gebruiken.en desnoods een reiniging.

heeft ze dit altijd gehad of waren er wel tijden dat ze goed sliep?
    als ze vaker wel goed heeft geslapen zou ik haar niet teveel meenemen naar je eigen kamer,tenzij ze ontroostbaar is,slaaptekort heeft. oid..maar veel troost geven werkt altijd goed bij die kleintjes zodat ze niet het gevoel heeft dat ze alleen is.

veel succes en hopelijk slaapt ze snel weer goed!

19. prettymum

20. prettymum

@Ess85: ik heb een topic gestart in de Lounge onder het kopje Algemeen. Kunnen we daar verder kletsen als je wilt. Anderen zijn welkom!

Deel Deze Pagina