Spookt het?

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Jun 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oud of nieuw zegt ook niet altijd wat, ik heb in oude huizen gewoond waar weinig aan de hand was en in een nieuwbouwwoning, waar ik van de trap werd geduwd, schilderijen van de muur afkletterden, als ik mijn bed had opgemaakt en de rest van de kamer opruimde en me omdraaide lag mijn hele bed weer overhoop, etc etc.
    Nieuwbouw is zeker geen garantie voor spookvrij. Ik woon nu ook in een heel oud huis (bijna 150 jaar oud) en hier is het rustig.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik woon in een gerenoveerde flat.
    Ik zet altijd mijn apparatuur helemaal uit omdat ik bang ben voor kortsluiting.
    Vandaar dat de tv ook helemaal uitstond.

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dat vind jij dat spoken niet bestaan ;)
    Ik ben ook redelijk nuchter, maar pieste wel bijna in mijn broek, toen ik op ons bed lag en een man op de overloop zag lopen, ik heb gegild als een klein kind. Ik lag er net 2 minuten, ging even film kijken en was zo helder als wat. Ik schijn behoorlijk paranormaal te zijn, maar ben er enorm bang voor.

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Tjemig.. daar zou ik wèl redelijk angstig van worden zeg!

Ben blij dat m'n vader (of wie 't ook moge zijn :D) 't houdt bij kleine onschuldige dingetjes, lol.

*edit* Ik heb me er in het begin dat het bij ons voorkwam ook wel behoorlijk belachelijk over gevoeld trouwens en vertelde het aan niemand buiten m'n eigen familie / kringetje. Maar toen mijn moeder ook een keer vertelde - en zij is de meest nuchtere vrouw op aarde zo'n beetje! - dat ze mijn vader op een nacht had 'gehoord' in de slaapkamer (horen zuchten en fluisteren) en zijn hand had gevoeld op haar schouder, terwijl ik nog niet eens had verteld dat dat mij ook was overkomen, ben ik er toch een klein beetje anders tegenaan gaan kijken.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou het was daar wel meer als alleen maar om redelijk angstig van te worden, af en toe leek het wel of ik in een film als Poltergeist was beland (niet dat ik die heb gezien, want ik kijk nooit naar zulke enge films, veel te eng voor mij :D)
    Ik ben op een gegeven moment wel verhuisd en had er daarna ook nog heel veel last van in andere huizen en ook wel gewoon buiten op straat, maar heb me er vanaf laten helpen. Dat is 5 jaar geleden gebeurd en nooit meer last gehad,gelukkig.

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Klinkt heftig hoor... gelukkig dat je er nu geen last meer van hebt dan. Maar het is dus zo dat de ene persoon hier misschien gevoeliger voor is dan de ander begrijp ik? En dat als het te erg wordt je met hulp ervoor kunt zorgen dat het ophoudt?

En ik hield vroeger wel van dat soort films, (The Shining met Jack Nicholson staat nog steeds in m'n top 5 trouwens ;)) maar moet zeggen dat ik de laatste jaren wel minder kan hebben! :D

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zo even de wat uitgebreidere versie, ik had namelijk geen geduld om langere verhalen te typen via mijn telefoon.

Wat ik er zo raar aan vind is dat het eerst begon bij zoiets stoms als de radio die aanstond als ik na een paar nachtjes weer thuis kwam (mijn vriend moet wel eens intern voor zijn school en ik logeer dan met de kleine bij mijn moeder). Dat is nu 2x voorgekomen en in de eerste instantie dacht ik dat de katten gewoon druk bezig waren geweest, maar waarom gebeurd dat alleen als ik thuiskom en niet als we thuis zijn? Ze houden zich namelijk ook niet bepaald in als we er wel zijn.
    Maargoed, een welkomsmuziekje kan geen kwaad denk ik dan maar.

Al meerdere keren heb ik gehad dat de kleine overstuur wakker werd, maar ook net zo goed dat hij tegen het plafond ligt te lachen. Of net zoals gister, begon (hardop) te lachen tegen de foto van mijn overleden oudste zoontje.

Het speelgoed wat van hem aangaat is het speelpaneeltje in zijn loopstoel. Daar zitten 4 knopjes op waar als je er op drukt muziek uit komt. Nu zou dat nog te verklaren zijn, omdat ik dat paneeltje vaak schoonmaak, dus er misschien een beetje water bij is gekomen of het knopje iets ingedrukt was. Of er misschien een kruimeltje klem zat ofzoiets en dan alsnog. Laat mn spookje lekker spelen hahahaha :D.

Met de tv was het wel echt frapant, het is namelijk een ouder toestel met een knop die je gewoon in moet drukken. Ik ben nog naar het balkon gegaan om een sigaretje te roken en toen ik binnenkwam stond de tv nog gewoon uit ik keek nog wel op de mediabox waar ik RTL boulevard op zag staan. (Daarvoor stond hij trouwens al 10 minuten uit ofzo). Ik ging mijn tanden poetsen en toen ik de badkamer uitkwam zag ik blauw licht schijnen en dat bleek dus de tv te zijn. Of ik moet met mijn stomme kop de tv hebben willen uitdrukken terwijl hij al uit was, maar dan hoor je een muziekje als hij aanschiet. En vooral omdat ik op dat moment nog in de kamer was had ik dat toch moeten horen denk ik?

Nja, al met al heb ik er geen eng gevoel bij, krijg er alleen de kriebeltjes van hahaha.
    Zolang het maar geen waarschuwing is ofzo, daar ben ik dan altijd eerder benauwd voor.
    (Ik ben nogal overbezorgd naar mijn kereltje toe :().

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Bij mij thuis zijn dit soort dingen orde van de dag....
    Laatst ook alsof er iemand met stenen op het plafond aan het gooien was en een hoop gebonk. paar minuten later mijn kleine krijsend wakker. Ik naar boven en kreeg het me toch benauwd en een angst gevoel. Ik werd daar erg boos om en heb me toch gevloekt dat ze op moesten rotten. Daarna met salie door mijn hele huis gegaan en sindsdien niet meer gehoord. Deze dingen dan.

Dat ze er zijn vindt ik helemaal niet erg en dat er dingen gebeuren ook niet. Maar niet bij mijn zoontje komen of dat ik angstig wordt.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Die bestaan wel degelijk hoor ;)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geesten zijn niet alleen plaatsgebonden (aan een huis bijv), ze kunnen ook persoonsgebonden zijn, volgens mij. Daarom heb ik er jaren een of meerdere om mij heen gehad. Dit waren overigens verre van lieverds hoor, als ik bezoek had werden die soms tot bloedens toe gekrabt :$, je zag de krassen met bloed zo opengaan, heel raar om te zien en geloof mij maar dat je nog maar weinig tot geen bezoek krijgt. Enige voordeel was dan weer wel dat mijn omgeving me niet voor gek verklaarde, aangezien iedereen dit of had gezien of gehoord van de desbetreffende personen.

Overigens heb ik dus persoonsgebonden geesten om mij heen gehad, die kunnen met je mee, maar ook plaatsgebonden, zoals in mijn huis.

De een is er ook gevoeliger voor als de ander, in mijn geval, ik heb er van jongs af aan heel veel last van gehad, ik ben ook echt paranormaal geweest, in de meeste gevallen heldervoelend, maar soms ook helderziend.(dan zie je ze dus) .
    maar nu dus gelukkig niet meer.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    :$......:$

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

behoorlijk ja....

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou mamabri ik zou 7 kleuren strond schijten vind het knap van je dat je het uberhaut overleeft heb, Mijn hart zou het opgeven van angst denk ik!

14. Jade86

Jade86 Bekend lid

@mamabri: Oooh ik zit met open mond te lezen. Wat eng! Ik ben een behoorlijke schijterd (kijk sinds een paar jaar ook echt geen horror of thrillers meer, want ik kan er niet tegen) maar hier zou je toch ook echt gillend gek van worden? Ben heel blij voor je dat je er vanaf bent zeg!

15. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Jeetje, wat heftig zeg Mamabri! Inderdaad super knap van je dat je er overheen bent gekomen! Ik denk dat ik letterlijk gek was geworden en nu in een gesticht had gezeten.

@ts, best vreemd dat die dingen gebeuren. Is er bij jou (recent) iemand overleden waarvan je denkt die hij/zij zoiets zou kunnen doen misschien?

16. ik heb de sleutel gehaald bij Oma, die woont hier in het dorp
    En ik vond het ook wel eng, maar wat moet je??
    Tis wel je huis, kan niet zomaar ergens anders intrekken..

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

dat deed ik ook hoor, ik werd op een gegeven moment zo ontzettend bang in huis, dat mijn (ex)man mij 's morgens naar een vriendin bracht en 's avonds weer ophaalde. Toen we verhuisden, hebben we de sleutel gekregen, bedden daar neergezet, en ben nooit meer in dat huis geweest, de rest is door de mannen in de fam verhuisd, heb dus ook de laatste schoonmaak niet gedaan, maar mijn man. We kregen dus commentaar van de woningbouw dat de wc niet helemaal schoon was, logisch, wij wilden daar zo snel mogelijk weg.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja precies en wij woonden in Rotterdam, dus daar krijg je never nooit een ander huis, wij hebben een huis gekocht om te verhuizen. Wat moet je anders?

Dus Rotterdammers, ik hoop niet dat jullie in mijn oude huis wonen. :D

19. Ik had iemand van dichtbij die overleden was, en die was altijd met zijn sleutels aan het spelen en was ook altijd bezig met kijken of hij de deuren wl goed had afgesloten

ik hou me maar vast aan de gedachte dat die persoon het is geweest. Wegens bepaalde omstandigheden heeft hij mij uitgekozen denk ik om iets af te sluiten....

Er gebeuren wel meer dingetjes, en zo lang het niet erger wordt dan dit, ga ik echt mijn thuis niet opgeven...

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarwaarwaar? Wil ik wel eens even kijken ... :D
    GHM; Ghost Hunting Moms. Tudududududu.

Ts, lijkt me niet fijn. Duidelijk en helder verzoeken om weg te gaan! Of iig iets subtieler zijn. Ook al is het vriendelijk, leg uit dat je het niet zo prettig vind.

Share This Page