Bij mij is het al in 3 huizen/appartement waar ik heb gewoond, met verschillende stereo-installaties zo geweest, dat het volume vanzelf harder gaat. Toen ik nog alleen woonde had ik 's nachts altijd muziek aan, heel zacht, die ging vaak opeens harder (soms van 3 naar 15, nou dan schrik je wel wakker) Ik zeg altijd maar dat het Harry de Huisgeest is De laatste tijd gaat ook het klepje van de blu-ray speler vanzelf open In onze huidige woning heb ik ook ontiegelijk vaak dat ik in mijn ooghoek iemand meen te zien lopen, maar dat is dus niet zo....
Haha lief! Maar dat meisje in de kast brrr naar ding haha Mijn opa verplaatst nog weleens dingen, en mn oma komt af en toe eens langs "waaien". Das dan wel weer leuk en heus niet eng..
Grappig dat mijn opmerking zoveel reacties teweegbrengt Iets genuanceerder dan: ik weet voor 99,99999999999... % zeker dat spoken niet bestaan. Al het wetenschappelijk bewijs wijst ook in die richting. Dingen/mensen zien/horen/voelen kunnen bijvoorbeeld vaak neurologisch worden verklaard evenals technische mankementen of vergeetachtigheid voor de andere spookverschijnselen. Een vriendin van me vond laatst haar sleutels in de koelkast. Ze kon zich niet herinneren dat ze die daar had neergelegd. Zou dat dan een spook zijn, of was ze verstrooid?
hier ook al vaak zo een dingen meegemaakt , zelfs met men overleden broer op een foto gestaan een week na zen dood ! jammer dat ik die foto niet meer heb is heel erg vreemd om zien ,
Nee niet engg.maar had al zoveel aan mijn hoofd dus was meer onrustig. Het meisje heb ik later verder geholpen..de rest is er nog maar geen last van.
Overigens, voor de Rotterdammers hier. Er stond vroeger in Rotterdam een huis, op een beetje plattelandsstraatje naast het Sint Franciscus Gasthuis , dat bekend stond als spookhuis. Het is afgebroken toen ik een jaar of 7/8 was (dus 30 jaar geleden ) maar dat huis was dan weer bewoond, dan weer leeg, iedere keer weer. Op een gegeven moment bleef dat huis leegstaan, maar kwamen er heel veel geluiden uit tot er een hele grote knal ontstond waardoor bij de buren (was overigens een losstaand boerderijtje) de ramen eruit zijn geknald. Politie erbij, die wisten niet hoe snel ze eruit moesten gaan, op een gegeven moment is dat huis ook afgebroken. Mijn vader heeft me dat verteld, we fietsten daar altijd langs.
Ik geloof dat alles uit energieen bestaat. Wij als mensen dragen energie bij ons ook dieren en planten. De spulletjes om je heen hebben zo ook hun eigen energie. Tussen mensen en dieren enz kunnen bepaalde aantrekkingskracht ontstaan. Op die manier kies je ook je partner. Als je overlijd blijft er altijd een rest energie over. Als mensen overlijden en je bent daarbij, voel ik altijd een energie door mijn lichaam gaan. (werk in de zorg, ook was ik bij overlijden van mijn opa's) Sommige energieen lossen op en sommige blijven tijden hangen. Ook kunnen die energieen je omgeving beinvloeden zoals dingen met electra (radio, tv aan, knipperende lampen.) Wij noemen het spoken, geesten. Wt ze precies zijn weet ik niet. Het enige wat ik voel is de energie en dat komt terug in mijn dromen. Ook kan je negatieve energie omzetten in positief door je eigen te gebruiken en de rust te creeeren.
Ik weet niet of je mijn verhaal een beetje gevolgd heb, maar ik vraag mij echt af onder welke kop die wetenschappers en jij waarschijnlijk ook ,dan het gedeelte van tot bloed toe gekrabte armen wilde plaatsen neurologisch gezien?
ik vindt het erg jammer dat ik hier nog geen antwoord op heb gekregen van salapio....... Misschien komt dat nog?
Ik heb meegemaakt dat een bal uit zich zelf door de kamer begon te rollen, een bal zonder batterijen e.d.! een vriendin zat hier en heeft het gezien. elektra wat aan ging heb ik niet meegemaakt, ik zet nl alles van de standby af maar die bal is me altijd bij gebleven. Mijn huis is vorig jaar gereinigd met salie en sindsdien is het rustig!
hmm.. Tygo heeft het afgelopen week al een paar keer gehad dat hij ineens tegen een lege hoek begon te babbelen. Ging hij ook helemaal voor zitten. Vond het eerst wel grappig om te zien maar nu ga ik me toch afvragen wie er in die hoek staat. persoonlijk denk ik dat het mijn opa is, zou ook zomaar de oma van mijn vriend kunnen zijn. Geen idee, misschien kom ik er nog wel eens achter!
mijn zoontje zwaait ook steeds naar lege ruimtes, ik denk dat ie de engelen ziet ( die hem beschermen) . Dan zeg ik altijd bye bye engelen x. gaat slapen
Ik ben een heel nuchter persoon. Ik moet bewijs hebben voor ik iets geloof. Zo ook met "geesten". Maarrr er is ook helemaal geen bewijs dat ze NIET bestaan. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken. wbt verstrooidheid ed dat is wat anders als de echte "spook" verhalen die je soms hoort.
Pffff vind dit soort dingen altijd zo eng om te lezen maar toch doe ik het elke keer weer.. Dat moet ik ook gewoon niet doen!! haha
Mamabri wat heb jij erge dingen meegemaakt zeg!! Ondanks dat je nu rustig woont, heb je nog wel angst en last van schrikreacties? Ik zou dat wel heel erg hebben in ieder geval! Ik heb net zoals anderen hier wat "normalere" dingen meegemaakt. Tv springt hier spontaan aan en uit. Deuren gaan vanzelf open en dicht. Voel weleens een hand door m'n haar gaan. Ook weleens een hand op m'n been gevoeld. Midden in de nacht werd steeds harder m'n naam geroepen (nee ik sliep niet) en met regelmaat voel ik een aanwezigheid of zie ik wat in m'n ooghoeken. Ook speelgoed wat uit zichzelf een leven gaat lijden. Mijn moeder is in 2006 en vader in 2009 overleden. In die periode is het begonnen. Toen ik 12 was en m'n oma overleed had ik hetzelfde. Maar het zwakt af als de tijd verstrijkt. Als ik m'n ouders heel erg nodig heb dan zijn ze er voor me.