Overgezet van Groene land naar Zilveren kruis?

Discussion in 'De lounge' started by Noushka, Dec 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb een vraagje, of iemand hier ook een brief heeft gekregen van groene land dat je per januarie bent verzekerd bij zilveren kruis?

Ik ben al jaren verzekerd bij Groene land. Kreeg laatst een brief van Groene land zelf, dat ik per 1 januari verzekerd ben bij Zilveren kruis en dat er verder niks voor mij veranderd enz.enz. Dus ik dacht oke het zal wel. Ik dacht misschien gaan ze wel samen ofzo. En kreeg een paar dagen geleden inderdaad een nieuwe polis van zilveren kruis etc.

Maar ik was met kerst bij mijn zus, die is ook verzekerd bij groene land. En die heeft helemaal niet zo'n brief gekregen en heeft gewoon een polis van Groene land gekrege voor volgend jaar. Dus ik vind het een beetje vaag dat ze dat zomaar voor mij veranderen :(. Ik heb me zelf nooit ergens voor aangemeld ofzo.

Dus vroeg me af of meer mensen zo'n brief hebben gekregen?

2. Demi

Demi Actief lid

Jul 10, 2006
    367
    23
    18
    Hier wel polissen gekregen van Zilveren kruis en was toch echt al jaren verzekerd bij het Groeneland.
    Maar ik heb geen brief gehad van het Groeneland dat wij over gezet werden naar Zilveren kruis!

Snap er ook echt niets van!

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo. En volgens mij zat ik voor het groene land ook weer bij een andere achmea maar dat weet ik niet meer.

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hier ook zo

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Wat raar zeg,
    Ik ga maandag tog maar even bellen. Mijn vriend heeft altijd gedoe met zilveren kruis, ik ben eigenlijk altijd wel tevreden geweest over Groene land duss... Blijf liever daar verzekerd.

6. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Hier ook! Heeft volgens mij te maken met afspraken met de werkgever... Heb je collectiviteitskorting?

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik ben zelf ook bij Groene land verzekerd en heb gewoon van hun een nieuwe polis gekregen.. Mijn man was ook bij GL en hij kreeg ook een brief dat hij over gezet word naar Zilveren Kruis.. Komt omdat hij collectief verzekerd is bij Icare en dat gaat over naar Zilveren Kruis

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb geen flauw idee :(. Ik heb alleen een bijbaan bij de tnt op zaterdag... en volg verder een voltijd opleiding.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heeft met de collectiviteit te maken. Wij zijn ook over gezet naar zilveren kruis. Hebben een brief gehad van groene land en nieuwe pasje. Niuewe polis van zilveren kruis nog niet gehad.

10. Hallo allemaal,
    Het klopt inderdaad dat er wijzigingen zijn bij Achmea Zorg. Zo gaan er een aantal collectieve contracten over van Groene Land Achmea naar Zilveren Kruis, maar niet allemaal. Dat hangt onder andere af van de afspraken die bijvoorbeeld met je werkgever zijn gemaakt. Iedereen die overgaat naar Zilveren Kruis heeft hierover een brief gekregen en een nieuwe polis ontvangen. Blijft jouw collectiviteit bij Groene Land Achmea dan heb je een polis van Groene Land Achmea gekregen. De verzekeringen van Groene Land en Zilveren Kruis en de hoogte van de premie is precies hetzelfde, behalve de naam verandert er dus niets. De administratie van Groene Land Achmea en Zilveren Kruis Achmea wordt op één centraal punt geregeld en ook de medewerkers van de Klantenservice zijn hetzelfde.
    Corine, Webcare team Zilveren Kruis Achmea

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha oplettende figuren bij zilveren kruis :p

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

idd zeg :D

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

En dit alles heeft een naam: bureaucratie!
    Kost weer handen vol met geld... en dat mogen we volgend jaar of het jaar erop weer met elkaar ophoesten... Kan de premie weer flink omhoog...

Sorrie hoor... maar de gezondheidszorg is al zo duur... En dan vind ik deze dingen echt geldsmijterij..

14. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook collectief via Icare, en idd overgezet. Ach. het blijft achmea, en ik kan nog steeds terecht in de groene land winkel (die zit vlak bij ons, en dat is wel erg makkelijk met declareren)

Share This Page