Lastig aan de borst en minder drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nieko, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is 13 weken en ik geef hem volledige bv. Dit gaat/ging prima; hij groeit goed en nooit geen problemen gehad. Hij komt nu ongeveer om de 4 uur en ik zit op 6 (soms 7) voedingen per etmaal.

Sinds een paar weken wil hij alleen sochtends nauwelijks drinken. Hij houdt z'n lipjes stijf op elkaar en kronkelt zich een weg uit de bv-houding. Na enig volhouden van mijn kant drinkt hij uiteindelijk toch, maar geen volledige voeding. Nou kan je zeggen, sla de voeding dan over als hij niet wil, maar omdat ik sommige dagen moet werken wil ik graag dat hij die voeding drinkt, zodat ik niet veel gekolfde melk hoef mee te geven. Verder drinkt hij overdag wel, maar niet lang. 's nachts lijkt hij veel beter te drinken.

Daarnaast komt hij 's nachts soms vaker dan 4 uur. Ik snap dit niet goed.. Waarom overdag zeker 4 uur ertussen en soms zelfs langer (en minder drinken), en er dan 's nachts zo'n potje van maken..? Als voorbeeld: 23.00 - 2.00- 5.00 - en dan rond 9.00 maar dan wil hij dus amper... Jullie snappen denk ik wel dat ik graag juist in de nacht wat langer tussen de voedingen zou willen.

En dan tot slot.. Sinds gister huilt mijn zoontje nu als hij de borst krijgt. Ik snap niet goed waar dit door komt... Gistermiddag na volhouden heeft hij toch gewoon gedronken, evenals de avond voeding, maar vannacht was het echt een ramp. Hij was heel veel wakker en moest weer huilen aan de borst. Vanmorgen weer precies hetzelfde. Toen maar gekolft en de melk middels een flesje aangeboden. Deze dronk hij toen in 1 keer helemaal leeg! Honger/dorst heeft hij dus wel, waarom dan niet aan mijn borst willen drinken??

Misschien wel belangrijk te vermelden dat hij gister zijn tweede prik heeft gehad. Behalve misschien dat bovenstaande een bijwerking kan zijn (?) verder niets opgemerkt aan bijwerkingen.

Ik snap niet goed waarom mijn zoontje doet wat hij doet, en probeer het te begrijpen. Misschien kunnen jullie mij verder helpen, uitleggen, adviseren? Herkenbaar misschien ook?

Ik lees het graag! :)

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Heeft hij geen last van spruw?
    Vaker drinken 's nachts kan komen doordat hij overdag minder drinkt.
    Rond die leeftijd zien ze ineens dat er meer wereld is, hier ging ik vaak voeden in een donkere kamer dat ging veel beter.

Deel Deze Pagina