Hee dames Momenteel ben ik 36 + 3 weken zwanger. Ik heb al een paar dagen soms wat trekkingen bovenin mn buik en wat hoofdpijn. Gisteren controle gehad bij de gynaecoloog (loop ik de laatste weken ivm keizersnee vorige zwangerschap). Alle controles waren goed. Klachten konden op zwangerschapsvergiftiging duiden maar zij verwachte van niet. Voor de zekerheid bloed laten prikken. Vandaag de uitslag gekregen en die was goed. Nagevraagd hoevaak die trekkingen mochten zijn. Toen gaf ze aan o heb je die nog steeds? Nou niet regelmatig maar nog wel idd. Ze heeft overlegd met vpk omdat ik het kindje ook minder goed voel (mja kan door de ruimte in mn buik komen natuurlijk). Ze wilde dat ik toch even langs kwam voor ctg, bloeddruk en urine controleren. Zo gezegd zo gedaan. Ctg en bloeddruk waren prima. In urine was alleen een spoortje eiwit gevonden. Ze ging meteen overleggen met de gynaecoloog en al snel kwam ze terug met de mededeling dat we komende zondag voor de zekerheid thuismonitoring krijgen. Nou helemaal prima natuurlijk. Heeft iemand hier ervaring met een spoortje eiwit in urine met ruim 36 weken? Kan zoiets nog afnemen of wat kan een verder verloop zijn? Moet nu rustiger aan doen mja dat gaat ook zo makkelijk met een actieve peuter in huis haha
Naar mijn idee gaat zwangerschaps vergiftiging altijd samen met een hoge bloeddruk toch?? Mijn bloeddruk was laatst iets te hoog en toen hebben ze meteen mijn urine nagekeken, geen eiwitten gelukkig. verder geen ervaringen voor je. Maar wel super dat ze je goed in de gate houden! heel veel sterkte!
Ik ben nog niet zover als dat jij bent maar bij mij zijn bij alle twee de keren eiwitten gevonden in m'n urine. De eerste keer had ik blaas ontsteking klachten toen er eiwitten werden gevonden maar was het geen blaasontsteking en de eiwitten waren ook niet te verklaren. De tweede keer was met 26+5 weken en toen waren er weer eiwitten te zien, ik had toen last van een lage bloeddruk, hoofdpijn, misselijk, slap, trillerig gevoel, mijn hb was iets lager dan gemiddeld en de bloeddruk was op z'n laagst namelijk 100/45. Ik ben naar huis gestuurd en over die eiwitten heeft ze verder niets meer gezegd. Als ik Google op eiwitten in urine kom ik wel een hoop tegen, maar goed laat ik mezelf maar niet te gek maken
Ik heb zowat de hele zwangerschap spoortje eiwit op zo'n stickje gehad. Verder bloeddruk in orde, bloed in orde. Hebben ze niks mee gedaan verder, waren niet zo onder de indruk van die stickjes geloof ik Verder geen problemen tijdens zwangerschap gehad verder.
ik had ook 2 keer een spoortje eiwit in m'n urine. 1 keer had ik het wel thuis toen de vk langs kwam, daarna een paar uur later in het ziekenhuis niet meer. Mijn vk zei dat het normaal is om een klein beetje eiwit te hebben, pas als het meer wordt gaan ze zich zorgen maken
Vorige zwangerschap begon het bij mij met een klein beetje eiwitten in mn urine. Bloeddruk was toen prima, is bij mij uiteindelijk wel zwangerschapsvergiftiging geworden. Of iig dat was het al, ookal bleef mn bloeddruk oke.. Liep daarna wel snel op.
Ik met 36 weken ook klrin beetje eiwit in urine. Maat ook een te hoge bloeddruk! Heb eerst een nacht in het zh gelegen daarna thuismonitoring, vervolgens. Minder beeeging in buik en weer opgenomen. Uiteindelijk met 38 weken ingeleid. Eiwit verdwijnt niet maar kan stabiel blijven... Bij mij was het minimaal en echt net op het randje van wel of niet zwangerschapsvergiftiging.
bedankt voor jullie verhalen! verschilt, dus zullen gaan zien hoe het hier gaat ontwikkelen. het is gewoon vervelend dat ik opsta met hoofdpijn en het eigenlijk niet goed wegtrekt ook al doe ik amper wat. ze zeiden dat ik altijd mocht bellen als ik het niet vertrouwde, mja wanneer twijfel je he....
Hier ook tig keer gehad. Meestal moest ik dan 24 uur m'n urine opvangen om te kijken of het over 24 uur dan nog steeds te hoog was. De eerste tig keer was er niets aan de hand, bij de laatste keer wel Het hoeft dus niets te betekenen, maar zeker fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Sterkte meis, en bij het minste spoortje twijfel gelijk bellen he? Dus ook als je alleen maar denkt dat je iets meer hoofdpijn hebt, sterretjes ziet of wat dan ook. Liever 100 keer teveel, dan één keer te weinig.