Spoortje eiwitten in urine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mythique, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik ben net bij de verloskundige geweest en er bleek een spoortje van eiwitten in mijn urine te zitten. Nu was mijn bloeddruk 116/66 dus deden ze er verder niets mee. Ik ga natuurlijk googelen en kom de meest verschrikkelijke dingen tegen.... zijn er anderen die dit ook gehad hebben? Het zal wel niet erg zijn anders had ze er wel wat mee gedaan maar toch...?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als er iets was had ze dat echt wel gezegd.

Hier ook wel eens gehad, heeeel minimaal, kan ook van afscheiding komen als t zoooo weinig is

3. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Had ik laatst ook (met een bloeddruk van 90/60), maar betekent vaak niks hoor. Kan ook gewoon zijn omdat je lijf oude cellen opruimt :)

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Gewoon niet googlen, lijkt me beter :cool:.

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Mijn vk vertelde mij dat de getolereerde waarden voor een zwangere vrouw iets hoger zijn dan de referentiewaarden in het laboratorium. Misschien is dat ook jouw geval?
    Als je vk zei dat er niks aan de hand is zou ik me niet druk maken iig. :)

6. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Eiwitten kunnen ook komen door afscheiding. Ik had dat een tijdje geleden en de keer erna was het weg. Ik veeg nu altijd eerst af en plas eerst een beetje voor ik de urine opvang voor een test.

7. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Er mag wel wat eiwit in je urine zitten. Pas als het boven een bepaalde waarde komt is het zorgelijk.

Zou me er dus niet te druk om maken :thumup:

Bootcamp babe vindt dit leuk.
  8. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik heb dat mijn hele zwangerschap gehad. Was geen probleem

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als t zo weinig is is er inderdaad niets om je zorgen over te maken. Anders had je vk echt wel actie ondernomen.

Het is wel een misvatting dat pre-eclampsie altijd hoge bloeddruk met zich meebrengt. Dat is niet altijd zo.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Die kans is wel heel klein, zie je echt zelden. HELLP komt wel vaker voor zonder hypertensie.

Deel Deze Pagina