KDV 1 hele dag of 2 halve dagen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Palmpje, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik ben aan het twijfelen! Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en hij mag in maart voor het eerst naar het kdv Het is niet nodig voor de opvang maar puur dat hij met leeftijdsgenoten kan spelen want ik merk dat hij daar echt aan toe is. De psz is in ons dorp pas vanaf 2,5 jaar en dat vind ik echt nog te lang duren, daarom voor een kdv gekozen. In eerste instantie dacht ik dat 2 ochtenden wel fijn zou zijn. Nu zie ik dat 2 ochtenden per maand 50 euro duurder is dan 1 volle dag, het uurtarief is dan namelijk een stuk hoger. Vind dat best een flink verschil. Ik zie ook zeker voordelen in een hele dag, maar toch twijfel ik! Maakt het voor het kind veel verschil of is het 1 misschien beter dan het ander? Hoor graag jullie meningen :)

En is het gebruikelijk dat er verschillende tarieven worden gehanteerd?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat 2 halve dagen duurder is komt simpelweg doordat er maar weinig kinderen halve dagen komen, de kans dat de middagen opgevuld worden die jouw kindje in de ochtend komt is klein. Dat kost de organisatie geld. Bij een hele dag is dat niet.

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.982
    113
    Vrouw
    Ah oke, was ik niet van op de hoogte!

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dat is idd de reden, gastouder zou het misschien nog wel willen als ze zelf nog meetellende bso kinderen heeft. Maar een Kdv is er minder blij mee.

Voor jouw kind is het een kwestie van uitproberen. Misschien doet hij het prima op 1 hele dag, maar sommige kinderen wennen dan lastig en blijven moeite hebben. Dan is 2 halve dagen beter.
    Ik zeg zelf altijd dat we het kunnen proberen met 1 dag, maar dat het afhankelijk is van het kind. Als het niet blijkt te werken dan spreken we een tweede (halve) dag af. Soms gaat het na een tijdje wel weer met 1 dag.

Echt samen spelen doet je kindje nog niet, dus je zou ook nog kunnen wachten op de psz.
    En tot die tijd iets samen gaan doen waarbij andere kinderen zijn zoals ouder-kind gym of ouder-kind zwemmen. Of wekelijks naar de ballenbak.

Palmpje vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ons dochtertje zat eerst 1 dag op het kdv! Ik werkte toen ook nog maar 1 dag. Het was elke x weer brullen en ze kon haar draai niet vinden. De leidsters gaven ook aan; 2 dagen is echt beter anders zit er een te lange tijd tussen voordat ze weer komt. Sindsdien gaat ze 2 dagen en gaat het een stuk beter.

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.982
    113
    Vrouw
    Nu 2 volle dagen of 2 halve?

7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nu 2 volle ;)

Deel Deze Pagina