Ik ben inmiddels ruim 36 weken zwanger en dus met verlof. Voor mijn verlof fietste ik elke dag 40 minuten van en naar werk, en bewoog ik ook nog redelijk wat. Nu hang ik op de bank, eet meer (lekkers) dan anders omdat ik thuis ben, en heb dus ook het idee dat ik veel meer aankom... Met 34 weken was het 11 kilo, had voor zwangerschap bmi van 21 dus prima, maar ik het bange gevoel dat deze laatste weken me gaan nekken... Hoe beheersen jullie de snoepdrang tijdens verlof? En wat doen jullie aan beweging..? Ik hou niet van zwemmen, En wandelen wordt toch wel pittiger voor bekken nu... blegh beetje een klaagzang maar voel me opeens zo ontevreden met dit logge lichaam!
Mooi rondje fietsen elke dag? Naar een supermarkt verder gaan zodat je toch meer wandelt? Yoga oefeningen doen? Ik noem maar wat En vooral gezonde lekkere dingen eten ipv koekjes en snoepjes.
Zo herkenbaar. "Gelukkig" ben ik wat vaker misselijk door grote buik, waardoor ik minder trek heb. Ik probeer toch gezond te eten (met name fruit), en niet té streng te zijn voor mezelf. Als ik ergens echt zin in heb, dan neem ik het. En verder schijnt fietsen goed te zijn om te blijven doen. Wandelen wordt inderdaad steeds moeilijker!
Ga inderdaad maar gewoon fietstochtjes maken Bankhangen word ik zo ongelukkig van! Baal ook van mezelf dat ik zo over m'n gewicht zit te zanikken, terwijl ik eigenlijk dolblij moet zijn met mijn tot nu toe goed verlopen zwangerschap en vooralsnog gezonde baby... En als je dan weer boos op jezelf wordt, word je nog ontevredener,etc... Zucht het zijn die laatste loodjes..!!!