Nou over enkele uurtjes is het zover.. Afgelopen maandag lag ik na 12 jaar weer bij een tandarts in de stoel, ik heb in die periode aardig wat tandsteen ontwikkeld wat ik er maar al te graag uit wil. Nu ben ik zo stom geweest om op YouTube te kijken hoe zo behandeling nou precies gaat.. ik wou mezelf wat meer op mijn gemak voelen, maar echter waren de beelden erger dan ik dacht! Nu lig ik dan straks bij de mondhygiënist in de stoel, ik kijk op tegen de pijn die ik daar zal hebben. Maar zeker ook na afloop, op het filmpje lagen de tandhalzen helemaal open. Hoe ga ik de rest van de dag nog eten? En hoelang blijft dat open? Ik ben benieuwd naar mensen die ook deze behandeling zijn ondergaan (erge tandsteen) kunnen jullie mij geruststellen of wordt het echt even op de tanden bijten?
Het valt echt reuze mee! ik vind t eerder kietelen dan dat t pijn doet! Als je hele gevoelige tanden hebt en het echt niet gaat kunnen ze evt. verdoven. bespreek dat je er tegen op ziet! en geef goed je grenzen aan.. desnoods splits je de behandeling in 2 afspraken. . succes!!!!
Ohhh je hoeft echt niet bang te zijn hoor! Het valt echt heeeel erg mee!! Ik had de 1e keer ook best wat tandsteen en gevoelige tanden maar is me echt mee gevallen. gaatje vullen met verdoving vind ik echt veeeeel erger, ik haat die verdoving
vrijdag nog weg laten halen. ligt er denk ik ook net aan hoeveel je hebt met hoe het gaat voelen maar ik vind het nooit erg om het weg te laten halen.. de prik van de verdoving is idd erger
Nou dan ben ik de enige zeker... Ik vind het verschrikkelijk. Echt, ik beval liever. Maar ik heb ook erg last van ontstoken tandvlees en te diepe pockets. Ik neem voor ik ga een ibuprofen en zorg dat ik voor de rest van de dag voldoende vloeibaar voedsel in huis heb, want eten doet idd zeer. De dag erna is dat overigens weer stukken beter.
Ik vind het een vervelende behandeling, maar echt veel pijn vind ik het niet doen. Maar fijn is anders.. Ik kan trouwens wel gewoon eten enzo hoor na een behandeling, ook toen ik veel last had van tandvleesproblemen net na m'n bevalling.
het doet alleen pijn als je een tandvlees ontsteking hebt. het is een trillend staafje zeg maar wat het tandsteen wegtrilt. kan weinig mis gaan. goed poetsen en raggen dan is je tandvlees iig in orde en doet zoiets normaal niet pijn
Ik ben benieuwd! Moet wel echt zeggen dat het extreem erg is, laat ik het niet weghalen dan is mijn gebit denk ik niet meer te redden. Tandvlees is op de erge plekken ook aardig terug getrokken, maar moet het maar positief bekijken straks weer een lekker fris mondje uit je mond ruiken neemt ook de nodige schaamte mee.
Als het echt heel veel tandsteen is, dan is de behandeling best wel pijnlijk. Nadien eten is in de meeste gevallen niet zo'n probleem, al blijft het natuurlijk wel wat gevoelig, zeker voor warm en koud. Maar hoe lastig en pijnlijk ook, je zal nadien blij zijn dat je het hebt gedaan.
ik heb er ook een pesthekel aan. en ook al doet het niet echt retezeer... toch vind ik het verre van tof helaas. de dag erna heb ik altijd een vreselijk zeer smoel
Het valt wel mee. Na 7 jaar geen tandarts gezien te hebben, ben ik vorig jaar weer gegaan. Daar werd paradontitis geconstateerd. De eerste keer bij de mondhygiëniste heb ik 1,5 uur in de stoel gezeten, zoveel tandsteen zat er. Dit was natuurlijk wel even gevoelig omdat het tandvlees flink ontstoken was. Ik kon na de behandeling gewoon eten en drinken. Nu ben in een jaar verder en ga 2-3 keer per jaar. Tandvlees is weer gezond, maar moet wel 2-3 per jaar naar de mondhygiëniste blijven gaan.
Ik vind het ook totaal niet grappig hoor. Ik heb vreselijk gevoelige tandhalzen dus ik lig best wel te zweten in de stoel. Ik moet ook toegeven dat ik het een beetje aan het uitstellen ben vanwege de pijn. Zal er binnenkort toch aan moeten geloven.
Ik vind het ook vreselijk ook al ga ik netjes 2x per jaar. Pff ik heb erg zo hekel aan en ben altijd blij als het weer voorbij is.
Ik ga netjes 2 keer per jaar maar ik vind het reuze meevallen hoor. Soms kan het een minder prettig gevoel geven maar om nu te zeggen dat het pijn doet, nee dat noem ik geen pijn. Het verschilt denk ik per persoon maar nee je hoeft je geen zorgen te maken.
Als je netjes twee keer per jaar gaat, dan is het inderdaad meestal hooguit een beetje ongemakkelijk. Maar als je, zoals TS, al jaren niet meer geweest bent en je tandvlees er slecht aan toe is, dan is het een intensieve en helaas meestal best pijnlijke behandeling.
Nou het zit erop! Het deed eigenlijk geen pijn! Af en toe voelde het wel rot onder het tandvlees. Over 2 welen wordt het bovengebit gedaan. Het is in ieder geval een wereld van verschil!
Ik had ook last van extreem erge tandsteen. Na jarenlang op een verkeerde manier gepoetst te hebben (vorige tandarts was dus 3x keer niks blijkt maar) waren mijn tanden vreselijk aangetast. Ik zag het nooit omdat ik verder een goed uitziende gebit heb. Ik moest twee keer terug komen. De onderkant had ik niet echt last van. Het is enkel een vervelend gevoel. De bovenkant ging ik wel dood. Bij mij kwam er heel veel bloed bij en ik ben gewoon extreem gevoelig bij mijn tandvlees. Die dag vergeet ik nooit meer brrrrr.. Maandag moet ik een wortelkanaalbehandeling.. ik kan wel janken!