Alweer enorme kiespijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Sinds afgelopen herfst soms wat licht zeurende pijn. Bij controle aangegeven, niks te zien.
    December werd het wat erger dus afspraak gemaakt, niks te zien en op de foto ook niet. Ik kan niet aangeven van welke kies het precies komt. Heb 3 gegadigden. Waarvan 2 al met diepe vulling.
    Tandarts had kou geprobeerd en tikken maar geen boosdoener te vinden.
    Ze zag wel dat mn tandvlees ontstoken was en eind van de maand moet ik naar de hygieniste.
    Nu sinds het weekend enorme pijn en steken bij alles wat ik eet. Warm eten als soep of avond maaltijd lukt niet. Slik nu ook paracetamol.
    Maar ik kan nog steeds niet zeggen welke kies het is. Zou dit van het tandvlees kunnen komen?
    2 jaar geleden ook zo een pijn en dat qas een wortelpunt ontsteking. Lang verhaal kort, tijdens de behandeling enorm pijn gehad, viel niet te verdoven. Uiteindelijk apex resectie gehad bij de chirurg.
    Ik mag ivm hartfalen absoluut geen ontsteking meer hebben en wortelkanaal behandeling zie ik niet zitten. Zouden ze de kies ook trekken of doen ze dat niet?
    En hoe kom ik er nu achter welke het is als de tandarts het ook niet weet .
    Ja wachten zeker tot het op de foto zichtbaar is maar dan heb je al een ontsteking te pakken toch.
    Help

2. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Oe dat is lastig. Mijn man heeft ooit eens hetzelfde gehad en had een wortelkanaal behandeling nodig. Ze zagen van te voren ook niks idd. Hij wist niet welke kies het was dus heeft de 1e wortelkanaalbehandeling in de verkeerde kies gehad. Toen de verdoving was uitgewerkt voelde hij toch dat de kiespijn niet over was. Weer een wortelkanaalbehandeling in een andere kies en toen was het over.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Heb je toevallig ook gevoelige tanden? Je zou in ieder geval kunnen proberen. Zou ook directe verlichting geven.

Als je tandees is ontstoken kunnen de tandhalzen ook bloot liggen en dat doet ook pijn.

Mocht je nog niet electrisch poetsen zou ik je dat aanraden.

Zelf altijd veel problemen met tanden en kiezen dus weet hoe naar het is.

Nu alvast beginnen met zachtjes je tandvlees te masseren met je tandenborstel en die speciale tandpasta. Niet spoelen na het poetsen was de beste tip van de tandarts.

Hopelijk brengt dit verlichting maar in ieder geval iets wat je kan proberen

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Balen zeg. Je geeft aan dat je diepe vullingen heb. Zijn deze niet toevallig aan het lekken en dat er een ontsteking onder zit?
    Ik heb het 2x gehad en met ieder warm/koud eten, drinken zat ik werkelijk tegen het plafond. Bij mij zijn deze kiezen verwijderd.
    De schade was echt te groot. 1 verwijderde kies is vervangen door een kroon en de ander zit achter in mijn mond. Bij mij was het wel echt duidelijk waar de pijn vandaan kwam. Ik had ook een vieze smaak aan die kies. Zo naar. Ik hoop dat je er snel achter komt waar het vandaan komt. Kiespijn is echt vreselijk.

5. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Een lekkende vulling zou je toch op een foto moeten zien? En de foto was goed zei de tandarts.
    Ik poets nu met sensodyne gevoelige tanden. En ik eet mijn avondeten aan de rechterkant en thee ook. Hoop het zo even rust te geven. Morgen weer proberen met wat warms.
    Kan ontstoken tandvlees of blootliggende tandzenuw door tandvlees zo zeer doen?
    Ik kan moeilijk gokken welke kies het is en die laten trekken. Volgende week naar de mondhygiënist, tenminste als ik geen corona van mijn zoontje heb gekregen. Anders kan ik niet gaan.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Gebruikte je al Sensodyne voor de pijn?

Als ik Sensodyne gebruik krijg ik overal in mijn mond pijn. Zodra ik stop gaat het weg. Een collega heeft hetzelfde. En als je op Google zoekt dan vind je talloze gelijke ervaringen.

7. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik heb ook gedoe met kiespijn en tandvlees. In het verleden paradontitis gehad. Vandaag weer diep laten reinigen door de mondhygiëniste en deze adviseerde om Perio Aid intensive care (wit/blauwe verpakking) te gebruiken. Je hebt daar een tandpasta en mondwater van en het is te koop bij de Etos en DA.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb kiespijn gehad door ontstoken tandvlees maar niet zo heftig als jij het beschrijft. Ik had er eigenlijk alleen last van als ik flink verkouden was en er dus wat meer druk op stond.

Paar maanden geleden naar de tandarts geweest, was ervan overtuigd dat ik een wortelkanaal zou moeten maar de foto was goed. Niets op te zien.

Inmiddels ook twee keer bij de mondhygiënist geweest, weer wat beter flossen etc. en de pijn is nu nagenoeg weg. Lijkt dus toch echt uit het ontstoken tandvlees te zijn gekomen.

Deel Deze Pagina