Sport kinderen en werk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door panda86, 29 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Wij hebben altijd alles om de sporten van de kinderen heen kunnen organiseren. Bij ons staat sport ook wel erg hoog op het lijstje ;) en we zijn gelukkig altijd in de gelegenheid geweest om het zo te regelen, zelfs werkdagen aanpassen. Daarbij hebben we altijd ook nog ouders als achtervang die met liefde een ritje willen doen (wat in de praktijk eigenlijk nooit voorkomt). Met beide vanaf baby altijd ouder-kindzwemmen gedaan, tot ze gingen starten met zwemlessen. En vanaf peuter ook naar peutergym in het dorp.
    Op dit moment sport onze oudste (12) 2x per week in een ander dorp, dit is 25 min rijden. Gelukkig met een groepje andere meiden uit het dorp dus kunnen we carpoolen. Anders hadden we dat denk ik niet volgehouden, hooguit 1x per week. Daarnaast sport ze 2x per week in dorp verderop, 10 min met de auto, soms gaat ze op de fiets. De jongste (9) sport 2x per week in eigen dorp, maar alsnog is dat 3 km van ons huis. Mijn vriend is zijn trainer sinds vorig seizoen dus dat maakt het deels makkelijker maar betekent ook weer dat ik die dagen voor de taxiritten van de oudste opdraai. Op zaterdag hebben ze beide wedstrijd. Omdat mijn vriend de jongste coacht is hij daar altijd, ik ga als het lukt met de oudste mee maar probeer ook wedstrijden van de jongste te zien. Zelf heb ik momenteen een blessure, ik deed aan tennis en ging regelmatig wandelen. Nu doe ik 1x per week aquasport (als dat lukt....) en ik probeer nu vaker de jongste op de fiets naar school te brengen. Ik zou zelf ook echt meer willen doen maar kom er gewoon niet aan toe. Op mijn vrije dagen ben ik vaak druk met organiseren voor de hele week, boodschappen doen, mijn vader bezoeken, etc, etc.

Het is echt een heel geregel en gedoe (vooral met eten) maar ik heb het er allemaal voor over.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    Wat gek dat de sport rond 3 of 4 uur begint
    Hoe doen andere ouders die werken dat dan ?

Deel Deze Pagina