is sterke thee met 3 scheppen suiker. Op zich niet heel erg natuurlijk, maaaaar, ik drink rustig een kop of 10 per dag, dus kom makkelijk aan de 30 scheppen suiker..... dan zou je zeggen: doe er dan zoetjes in, of zoetstof en daar ligt dus mijn probleem: ik lust geen zoetstof in de thee, vind het zo goor. Heb al van allerlei geprobeerd, en ook stevia zoetjes (lees VOORAL stevia zoetjes) waren geen succes: mijn thee smaakte naar zoethout en ik had de hele dag een verschrikkelijke dorst en een ongelofelijk droge keel. Heb ook vruchtenthee geprobeerd, of dat zonder suiker beter te drinken is, maar ben ik niet zo'n fan van. Ik drink eigenlijk alleen zwarte theesoorten, als engelse melange, earl grey, darjeeling etc. Zoetstof in mijn yoghurt vind ik dan weer niet vies, maar in de thee kan ik er niet aan wennen. En thee zonder suiker vind ik niet te drinken. al 20 jaar op en af geprobeerd.....ook met minder suiker vind ik het gewoon niet lekker Wat nu? iemand een idee? Ik drink daarnaast ook gewoon wel water, melk, karnemelk, mineraalwater met citroen etc, maar wil toch ook mijn thee niet opgeven. Iemand die een lekkere suikervervanger weet? Of naar 2 kopjes thee pd, dan maar met suiker?
Wow zijn jou tanden niet helemaal verkleurd van zoveel koppe zwarte thee per dag? Ik heb overigens echt geen idee wat je anders nog kan vervangen voor het suiker. Ik drink me thee altijd zonder suiker en vind het nu veel lekkerder. Het is even wennen maar drink het nu al 10 jaar zo en vind het met suiker nu veel te zoet.
je kan het vervangen door honing ? maar als je 10 x per dag thee drinkt zou ik op zn minst 7 keer zonder suiker drinken
Ik gebruik sinds een aantal dagen agavesiroop als suiker vervanger (ivm zwangerschapsdiabetes) en dit smaakt echt goed! Ik drink wel m'n thee en koffie met zoetjes, moest er ook erg aan wennen, maar nu wil ik niet meer anders. Maar goed, die agavesiroop kun je ook in je thee doen
En ik denk dat het ook een bepaalde gewenning is! Je bent immers niet anders gewend! Misschien toch proberen en doorzetten? En jezelf af en toe als bonus een lekker schepje suiker door de thee geven! Succes!
Nee, ik heb keurig witte tanden (en dat terwijl ik ook nog rook ) Ook nauwelijks gaatjes, ondanks de suiker in de thee, maar 3 in mijn hele leven gehad. Thee zonder suiker ook al lang geprobeerd, dat hou ik 2 weken vol en dan snak ik echt naar suiker in de thee. Is echt een straf voor mij. overigens eet ik geen koek, snoep of chocolade, dat zal dan wel weer schelen in de suikerinname
Zit er aan agavesiroop geen "smaakje" dan? Honing in mijn thee vind ik bijvoorbeeld net zo goed niet lekker.
En klontjes stevia? iemand daar ervaring mee? zit daar, net als de zoetjes ook een zoethoutsmaak aan? En wordt je daar dorstig van?
Ik zou mijn koekjes en chocolade ook niet willen opgeven als ik zou gaan diëten, maar ergens moet je wel zorgen dat je je suiker-inname wat mindert, zelfs gewoon compleet mee stoppen. Je zou bijv. een kop thee met suiker kunnen pakken op het eind van de dag als beloning, maar ik weet niet hoe sterk jij in je schoenen staat wat dat betreft?
Nee dat schreef je al, maar het was een vergelijking Als je wilt diëten zul je toch moeten minderen met suiker. Of het nou koekjes of snoepjes of 30 scheppen suiker per dag zijn.
Ga het eerst is afbouwen. Nu nog 2 scheppen. En het is gewoon een kwestie van wennen. Je lichaam snakt maar de suikers als een verslaving. Probeer het ook niet masr een week maar een half jaar. En dan weer een schep er af of sneller als je dat beter lijkt. Ik dronk ook altijd thee met suiker. Nu niet meer maar ik ben nu op het moment echt van de kruidentheetjes. Wat ik met de gewone thee doe is hem minder sterk maken. Dan mis ik de suiker minder. Succes. Je kunt het hoor. Echt kwestie van wennen.
ja precies. maar mijn vraag is dus of iemand een suikervervanger weet die lekker smaakt, ipv die vieze zoetjes. Want ik wil wel thee drinken, maar het moet wel lekker blijven natuurlijk. ander kan ik beter misschien 2 koppen thee drinken pd (horror ) en de rest water, melk etc
Overigens ben ik al iets geminderd, voorheen dronk ik mijn thee met 4 scheppen suiker, maar nog is dat veel, zéker over de hele dag. Daarnaast gaat het ook maar om een paar kilo, want zo zwaar ben ik ook niet echt.
Ik dronk lang koffie met veel suiker, en ben daar echt cold turkey mee gestopt. Het was even wennen, maar nu drink ik koffie dus zwart én met als bijkomend resultaat drink ik ook nog eens minder koffie. Eerder zo 8 flinke mokken per dag mét suiker, nu max 3 van die mokken (meestal 2) zonder suiker
Als je van 4 naar 3 klontjes suiker kan afbouwen, dan kan je ook van 3 naar 2, van 2 naar 1, naar helemaal iets afbouwen Steeds bijv. 2 weken voordat je een stap verder gaat en op zaterdag mag je bijv. nog 1x een kop thee met 3 klontjes als je er e ht zo naar blijft snakken. Het is echt een kwestie van wennen! Je kan het!
Haha wow, 4 scheppen suiker? Ik dacht dat ik erg was met 3 scheppen suiker, maar ben dus niet de enige. Dat was trouwens toen ik nog thuis woonde. Ik woon nu 3 jaar samen en drink mijn thee zonder suiker. Maar het was dan ook niet mijn favoriete drankje. Hooguit 1 of 2 koppen per dag. Geen tips wat betreft vervanging. Sorry.