sport maken van boodschappenbudget

Discussie in 'De lounge' gestart door waxinelichtje, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hier denk ik 75-100 per week..
    We zijn hier best wel grote eters en houden wel van koekje savonds bij de thee.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.824
    4.057
    113
    Hier gaat er zo'n 100 tot 150 per week Door heen een dat isoort dan inclusief luiers, billendoeken, wasmiddel, etc. Maar niet cadeaus. Het is voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en 1 grote hond.

Vind het knap dat sommige van 50 per week rond kunnen komen. Dat redt ik echt niet. Wij eten ook echt wat we lekker vinden hoewel ik wel op de aanbiedingen probeer te Letten.

Ik eet bijvoorbeeld koolydraatarm en dus veel salades met garnalen /zalm /oid tussen de middag. Alleen dat tikt al aan. Dan nog elke avond vlees, paar pakken melk, wasmiddel, etc. Ik zit zo aan 100 euro.

3. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier gemiddeld 50,- per week met 2 volwassenen, 2 grote honden , 2 katten en 7 kippen.
    We krijgen gratis brood van de buren (bakkers brood dus lekker vers) omdat we ruilen met dingen uit onze moestuin.
    We hebben een flinke moestuin en eten daar dagelijks uit incl aardappelen.
    Verder maken we veel in en vriezen in dus altijd voldoende groenten.
    De kippen leggen lekkere eitjes dus die hoef ik ook niet te kopen.
    Ik ga naar Lidl en Jumbo.
    Honden eten vers vlees voor ongeveer 20,- per week met z'n tweeen.
    Wij roken niet en drinken geen alcohol.
    Ik tank dan nog voor 15,- per week ongeveer (gas).

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij zijn met zijn 2e en hebben 2 katten en zijn ongeveer 50 euro per week kwijt. De ene week meer als de andere week, ik eet om de week alleen en vriend eet dan op het werk dus dat scheelt een hoop.

Maar 25 euro vind ik erg knap :$

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zon knappe prestatie? Als ik dat lijstje bekijk valt me vooral op dat er weinig groenten op staan. 2 tomaten, 1 ijsbergsla, 1 komkommer en wat broccoli? En dat voor een hele week? Dat is hier zo'n beetje per dag.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.775
    113
    zuid-holland zuid
    Ik hou van bezuinigen en besparen, maar ik hou nog meer van gezond eten ;) Dus wel 200 gr groente per persoon per dag en 2 stuks fruit. Verder geen dierenleed op mn bord dus biologische zuivel/eieren/vlees of anders niet. Pas als aan die voorwaarden voldaan is kijk ik waar ik verder nog kan schrappen of aanbiedingen kan scoren.
    Maar inclusief luiers en andere verzorgingsproducten kom ik dan toch wel op 120 euro p week voor 4 personen en 1 kat.

7. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Hier zitten we rond de 125 euro per week.
    Met alles er op en er aan. We eten veel en blijven ook best vaak mensen mee eten.

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ook ik vind het een ongezond lijstje.

Waar bestaat jouw macaroni uit?
    Ik neem aan geen verse tomatensaus wat dat red je niet met die twee tomaten die je gekocht hebt. En ui, paprika, courgette, e.d. zie ik ook niet op het lijstje staan.

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat je voor een hele week twee tomaten in een zakje doet en die afrekent. Per dag gaan er hier al minimaal 4 tomaten doorheen en dat is zonder het avondeten.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Maar de mensen die elke week een flink bedrag kwijt zijn hebben die geen basis voorraad in huis?

Ik heb standaard in huis; diverse soorten gedroogde bonen en peulvruchten, diverse soorten pasta, rijst, couscous, quinoa etc. Diverse soorten kruiden en specerijen. Verse uien en knoflook. Diversen in blik (vis, tomatenpuree, etc). Een paar soorten groenten en fruit in de diepvries. Zelfgekweekte kruiden. Diverse soorten olie, azijn etc. Daarnaast heb ik toiletpapier, verzorgingsproducten zoals shampoo en tandpasta en wasmiddel ook op voorraad.

Wanneer de voorraad op begint te raken gaat het pas op het boodschappen lijstje. Maar kan ook makkelijk een maaltijd in elkaar draaien zonder naar de supermarkt te gaan en dan is het een gezonde maaltijd. Doordat ik de voorraad goed in de gaten hou kunnen we gezond en lekker eten voor een niet al te groot bedrag per maand.

10. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Prima als je een voorraad hebt maar als je een pak pasta uit de voorraad opmaakt, vul je dat toch ook aan. Komt op hetzelfde neer.

Wat je eet, moet je aanschaffen. Zo simpel is het (tenzij het uit eigen tuin komt).

En natuurlijk hoeven dingen als kruiden, boter, olie, rijst e.d. niet iedere week aangeschaft maar toch wel op regelmatige basis.

11. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Hier voor 2 volwassenen en 2 katten rond de 50,00 per week kwijt.

Gebruik momenteel wel veel uit de voorraad ivm een aankomende verhuizing, Dus is niet helemaal eerlijk. Anders zou ik het bij lange na niet redden :)

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik probeer €100/120per week .. 4kinderen 2 volwassenen 1 grote hond 2 kittens ..

Hier eten we bijna elke dag vlees/kip voor de kids vis maar niet vaak .. Ik lus dat niet en zelfs met het klaar maken ga ik zowat over me nek .. 4x per week groente .. 1 of 2x per week pasta .. 1x per week patatjes het verschilt heel erg wat we eten .. Salades zeker 2x per week .. Daar ben ik gek op 😊 elke dag een pak melk van 2 liter gaat er doorheen .. Limonade doe ik 2 a 3 dagen mee .. Brood gaat er 1 a 1,5 per dag door heen .. Fruit 2 stuks per dag per kind of volwassenen .. Meloen/aardbei/manderijn/appel/banaan ofzo ..
    Luiers 10,- per week .. Billendoekjes koop ik altijd groot Zwitsal doos .. Wasmiddel eens per 2 weken of aanbieding dan flink in slaan .. Best grote eters hier .. Dus 3 stronken bloemkool ofzo (ff voorbeeld maar zoveel nodig voor alle groente ) meestal geef ik wel meer uit dan €120,- maar probeer nu echt tot de €100,- te gaan 😊 of het lukt haha .. Vooral nu het vakantie is.. Verder koop ik honden/katten voer bij de jumper hier 1x per maand.. Mijn hond kan maar 1 soort eten hebben ivb darmen .. Ook krijgt hij elke dag vers vlees ( is een husky ) kadootjes en verzorgings producten zitten hier niet bij .. Dat moet er nog bij .. En kleding schoenen jassen ook niet voor de kids

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Voeding voor de dieren zitten er ook niet bij .. Tanken ook niet .. 120,- is echt alleen maar eten/drinken

14. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Pfff, knap hoor. Wij doen niet elke week boodschappen en zijn echt veel kwijt.
    Misshieb toch eens gaan doen. Kunnen we meer leuke dingen doen...

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    3 pakken flesvoeding per week?

16. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    350 per maand neem ik aan?

17. Met 2 baby's wil dat wel aardig oplopen he? :D :(

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Krulpeterselie heeft een jonge tweeling.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee dat zal echt wel per week zijn hoor;) ikzelf eet ook veel vis etc.. ga maar es bij de viskraam staan. 20 30 euro is niets voor ons met zn vijven. biovlees betaal je ook voor en amandel en soyamelk is ook duur

20. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Wij hebben met nu nog 4 personen + 2 logeer konijnen en 1 kat in de week 80-100 EUR voor boodschappen nodig. Ik moet ook 2 keer in de week boodschappen doen, voor de verse producten. Voor diegene die met 1 x in de week toekomen, hoe doen jullie dat met verse dingen dan? Vleeswaren, rauwkost/groenten en fruit? Ik hou veel dingen niet tot die tijd goed. Hoe bewaren jullie die verse dingen?

Deel Deze Pagina