sport maken van boodschappenbudget

Discussie in 'De lounge' gestart door waxinelichtje, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    klopt. een pak vissticks kost misschien 2 euro bij de aldi of euroshopper. voor 5 man verse zalm of andere verse vis misschien wel 13 14 euro. of een pond half om half gehakt 3 euro??? terwijl mager rundergehakt wel 1,50 euro duurder is bv.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja, ik zeg ook niet dat het niet kan ik zeg alleen dat het appels met peren vergelijken is als je willekeurig gaat zeggen: ik doe voor zoveel en ik doe voor zoveel boodschappen.

Als iemand voornamelijk vis bij de visboer koopt en biologische producten zal hij of zij per week waarschijnlijk meer kwijt zijn dan iemand die dus andere producten koopt zoals alleen maar brood of diepvriespatat.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Deze maand zijn we gemiddeld 66 euro per week kwijt aan boodschappen. Dat is dus voor twee volwassenen, 1 kleuter, voorraad inslaan voor de baby, 1 kleine hond en 2 poezen. En wij eten bijvoorbeeld deze week dit;

Do; Mijn puberbroertje eet ook mee dus eigenlijk drie volwassenen vandaag. Zelfgemaakte enchiladas met salade.
    Vrij; Man eet op zijn werk ivm koopavond dus ik alleen met zoon. Puntpaprika gevuld met volkoren couscous, diverse groenten en tonijn uit de oven.
    Zat; Eten we bij schoonouders.
    Zon; Zilvervliesrijst met zelfgemaakte zoetzure kip, salade.
    Ma; Volkoren pasta ovenschotel met pompoen en vega spekreepjes.
    Di; Aardappeltortilla met rauwkost en gestoomde broccoli.
    Woe; Dahl met zelfgemaakte naan

Voor ontbijt hebben we volkoren brood, havermout, pap, beschuit, rijstwafels of (glutenvrije) crackers. Voor de lunch eventuele restjes of hetzelfde als ontbijt. Als tussendoortjes hebben we fruit (nu op de fruitschaal; 2 grote galia meloenen, 1,5 kg aardbeien, bananen, appels, druiven en nectarines) en rauwkost (komkommer, grote cherry tomaten en avocado). Wat betreft drinken is er aanmaaklimonade (Cool Bear, zonder suikers en toevoegingen), Spa rood, thee, koffie (alleen ik drink dit eigenlijk en maximaal een kop per dag) en toevallig is er nu ook cola in huis ivm visite gehad.

Volgens mij een prima en gebalanceerd menu voor niet al teveel geld :)

Overigens is die 66 euro per week dus inclusief verzorgingsproducten en spul voor de huisdieren. Cadeautjes en benzine vallen onder een ander budget.

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Klopt. Wij eten ook zo. Ik ga tegenwoordig bij een soort boerderij seizoens groenten kopen. Volop fruit en groente voor een gunstigere prijs... Wij drinken alleen water of koffie/thee en melk voor de kinderen en de havermoutpap 'sochtends. Verder alles zo veel mogelijk vers en vooral: simpele, voedzame gerechten.
    Ik geef mijn euro liever uit aan een bos wortelen dan een zak chips. Dus ik spendeer echt bewust elke euro aan dingen waarvan ik vind dat ze ook daadwerkelijk van voedingswaarde zijn voor de ons en de kinderen.

Voor de rest vind ik het nog wel moeilijk om bewust op de aanbiedingen af te gaan. Ik moet het vooral doen met twee kleine supermarktjes hier in de buurt en het assortiment is niet super groot... dan moet je je menu ook weer daarop gaan aanpassen enz.
    Moet er nog handigheid in zien te vinden om het echt zo goedkoop en tegelijkertijd gevarieerd mogelijk te maken.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier 50 in de week ,als het lukt zelfs minder.
    En week menu's maken wij .

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij halen onze groente en fruit bij een Turkse winkel in de buurt, ben ik voor een hele week 15 euro kwijt. En dat is inclusief 6 stukken fruit per dag voor ons vieren.

7. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik schaam me gewoon een beetje als ik dit lees :).

Ik probeer echt te bezuinigen, maar 125 euro in de week is echt heel normaal. Hmm als het niet meer is.

Maar ja pak wat zalm, verse smoothies en voor de kids veel fruit als aardbeien, blauwe bessen e.d. en ik ben die 25 euro al kwijt voordat ik goed en wel gestart ben.

Het is dus kennelijk heel kritisch kijken wat je laat liggen.

Voor komende week ga ik eens 75 euro pinnen en echt m'n best doen, want het moet te doen zijn.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.507
    4.345
    113
    Vrouw
    Ik zou graag €100 per week uitgeven aan mijn boodschappen, meestal lukt dit wel, maar vaak ook niet.
    Bv morgenavond mossels €12, stokbrood 1,50, kruiden 1,50, groenten 2,00, kruidenboter 2,50 (sausjes hebben we nog), flesje wijn 4,00.
    €23,50 voor een avond...

Maar als ik naar het budget van €25 kijk en de boodschappenlijst, dan mis ik toch wel veel 'standaard' producten. Melk, hier 6 pakken per week à €1,30, koffie Senseo 1a2 pakken per week.

Ik vind het knap, maar ik begrijp niet hoe je het doet! En straks met je kindje, hoe ga je het dan doen?

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wij zijn met 2 volwassenen en een kind en rekenen 150 euro per week. Moet zeggen dat we 9 van de 10x niet uitkomen en vaak ron de 200 euro per week zitten. Moet wel zeggen dat ik niet oplet en we vaak buiten de deur eten

10. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Zalm neem ik uit diepvries tegenwoordig i.p.v. bij een visboer, en verwerk ik als smalle blokjes in pasta bijvoorbeeld.
    Blauwe bessen, frambozen e.d. eten wij ook hoor, eigenlijk altijd heel gevarieerd qua groenten en fruit. Maar we kijken wel waar we het het voordeligst kunnen kopen en eten veel seizoensvruchten.

Smoothies maak ik zelf. Koop vaak 1 L yoghurt en gooi erin wat we hebben liggen.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dit heb ik ook wel hoor. De ene week een hele tas vol groenten die gesneden wordt voor de vriezer en vervolgens bij wijze van twee weken niks. In die weken is net het wasmiddel weer in de aanbieding bij wijze van. Wij kopen dus ook niet gewoon wat we nodig hebben, maar een aangelegde voorraad die aangevuld wordt met aanbiedingen ookal is het niet op op dat moment. Aanvullen als het op is uiteraard maar als je alles in de gaten houdt weet je precies hoeveel je nosig hebt voor het weer in de aanbieding komt.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt, het is echt per week Eur 350,- Wat jij zegt idd.....het tikt idd behoorlijk aan. :) Maar goed, ik betaal het graag we hebben het echt over voor een gezonde levensstijl, we voelen ons gewoon zoveel beter.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jij schrijft precies wat ik dacht. 😅 Er staan heel veel 'lege' calorieën op het lijstje van TS met weinig tot geen voedingswaarde en heel veel cholesterol verhogende vette vlees soorten. Ikzelf zou daar nooit voor kiezen, zeker niet als zwangere of voor mijn kinderen. Ik krijg dat niet eens meer weg een speklap of braadworst, hooguit een heel enkele keer. Je kan dan veel beter kiezen voor goede vette vissoorten, daar zitten heel veel omega 3 vetzuren in want voor heel veel dingen goed is maar zeker óók voor de ontwikkeling van kinderhersentjes! Kost idd wat meer maar dan beter bezuinigen op andere dingen imho. Echt het vereist even wat wilskracht maar sinds wij zo clean eten ben ik niet alleen heel veel afgevallen, maar ik heb ook 1000x meer energie en ben echt nooit meer ziek, zelfs geen verkoudheid! 😀

14. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Als ik al jullie lijstjes zie dan voel ik me zo ongezond!

Ik ben echt zo benieuwd naar jullie totale eetschema's.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij komen zo op 150,- of meer per week.
    Zijn vaak van de duurdere vlees en vissoorten, veel groente, wijn en ik let eerlijk gezegd weinig op aanbiedingen maar eet graag wat ik gewoon lekker vindt.
    Ik wil op een hoop bezuinigen maar niet op mijn eten.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb van huis altijd meekregen 'niet besparen op eten' en dat doe ik dan ook. Ik kijk wel of ik iets goedkoper kan krijgen in bepaalde winkels maar ga niet minder kopen.

Gisteren gingen er hier bijv al zes bananen, twee bakken aardbeien, eenhalve galia, 2 broccoli's, wortelen, 2 komkommers, wat tomaten en paprikas doorheen, en dan is mijn man er niet eens. Dat tikt aan. Maar ben er blij om dat weer het kunnen kopen.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    paar pagina terug, bericht 97 staat een weekmenu van mij. is alleen avondeten. lunch zit er niet bij maar ook daar veel gevarieerd

18. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dit is een stimulans om weer beter op mijn uitgaven te letten. Eerst deed ik voor 60,- per week ongeveer.

En ook wij aten (meestal) gezond. Brood van de bakker gemiddeld 4-5 per week a 9,- (koop ik met speciale aanbieding), en vlees van de slager a 10,- per week.
    Groenten van de boer, per week een hele tas vol voor 5,-. 4 kg appels per 2 weken van de boer en dan nog aangevuld met fruit van Lidl ofzo, denk 10,- per week.
    Blok kaas a 5,-

En dan nog aanvullen met vis (koop ik bij de visboer), rijst, aardappelen, spaghetti, tomatenpuree, potgroenten/diepvriesgroenten, yoghurt/pudding, stroop, pindakaas, jam, thee, koffie, diksap, koekje/chipje/toastje/nootje/kaasje/ en frisdrank/wijntje/biertje etc. Dat hoef ik niet elke week te kopen en als ik het koop is het de goedkoopste of in de aanbieding.

Wij drinken water, thee, beetje koffie en soms diksap. Zoon zit in wasbare luiers, wij wassen ons met een stuk natuurlijke zeep en maken zelf deodorant (werkt ook nog eens als de beste). En zo hebben we nog wat meer dingen waardoor we besparen op de boodschappen.

Cadeautjes en benzine zitten nog niet inbegrepen. En nu spenderen we ook nog ongeveer 12,- extra per week aan voeding voor de baby.

19. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik heb dat ook altijd meegekregen, niet besparen op boodschappen. Ik ben dan ook a-merk producten gewend en vind veel andere merken dan ook niet echt lekker.. Ik weet het, overdreven misschien, maar zo ben ik opgegroeid en als je een bepaald iets gewend bent verander je niet snel. Heb het wel eens geprobeerd maar vond het gewoon tegenvallen.

Maar ik ben wel gewoon heel bewust met wát ik koop, dus geen onnodige dingen en als diepvrieszalm dus een stuk goedkoper is, dan doe ik dat dus en niet de lekker dikke moten van de visboer. Helaas, dat is gewoon te duur nu met een groter gezin. Belangrijk is dat ze het binnen krijgen.
    Mijn schoonouders nemen vaak appels mee die niet zo 'mooi' zijn van de boer, die ze niet echt verkocht krijgen om die reden. Wij schillen dat bruine plekje gewoon weg. Een appel is een appel... maar het zijn de kleine dingen die wel geld besparen.
    Als een blikje tomatenpuree als ingrediënt echt alleen tomatenpuree heeft, en het scheelt zoveel cent met een huismerk t.o.v. een A-merk dan kies ik dus wel het huismerk. Bij bepaalde dingen merk je geen verschil van waar je het koopt.

Maar koop dus ook geen snoep/koek/slaatjes e.d. Wij hebben een hele grote pot notenmix die we af en toe aanvullen. Een handje ervan als snack. Wat yoghurt ofzo, crackers, een zelfgebakken traktatie, dat zijn tussendoortjes bij ons.

90% gaat bij ons op aan het verse gedeelte, groenten en fruit en het vlees of de vis. En dat maak ik ook niet elke dag hoor, vlees. Ik maak ook linzengerecht of af en toe een groentensoep.
    Wij eten nooit echt een vette hap, tenzij ik zelf eens in de maand ofzo frieten schil en daarbij wat vlees stoof en een rauwkostsalade erbij doe.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Jup met een tweeling en dieetvoeding van 9 euro per pak.

Deel Deze Pagina