Wij proberen ook steeds meer clean te eten maar ik geef geen 350 euro uit per week Maar het is wel waar wat je zegt over dat je je beter gaat voelen, dat ervaar ik ook... even Off topic maar warvoor tussendoortjes eten jullie vaak? fruit waarschijnlijk ook vaak maar daarnaast? Dat vindt ik nog best wel eens moeilijk..
Als tussendoortjes eten wij fruit, rauwkost, rijstwafels/cracker met pindakaas of avocado en tomaat of (magere) vleeswaren. Soms iets zelfgebakken zoals vanmiddag hebben we kruidige veganistische spelt wortel muffins bij de thee
Ik probeer me aan ongeveer 100/week te houden, maar dat is onmogelijk.. Vriend krijgt er de kriebels van wanneer ik met producten van het huismerk thuiskom, maar ik doe het toch voor een aantal dingen. gisteren 13 voor - 2 stokbroden - 3 appels - Bakje trostomaten - Potje américain - 6 chocoladekoeken - aardbeidrank En begin van de week 17 voor - 5 kippenbillen + jus - erwtjes + wortelen - brood - zak kroketjes Da's dus al 30 voor niet eens 2 volledige/volwaardige maaltijden en wat groenten/fruit???
Wat eten jullie trouwens op brood als gezondere vleessoorten/broodbeleg zijnde? Vind het moeilijk om te varieren voor mijn kids wat dat betreft. Ook qua smeerbare producten voor mijn dreumes. Die gooit elk ander beleg er gelijk weer af...
's Morgens vaak een monkeyplatter met alleen fruitsoorten: appel, banaan, aardbei, pruimen, dadels etc. alles wat maar in huis is. 's Middags vaak een monkeyplatter "hartig", dus met rauwkost, vlees en kaas en soms met dipsausje. 's Avonds vaak cracker met beleg naar keuze of een rijstwafel met laagje pure chocolade
Nou ik kan toch wel zeggen dat ik voor mijn 50 euro goede maaltijden op tafel zet ( en gezond ) Wat sowieso al een hoop scheelt is dat ik veel kook zonder pakjes en zakjes ( en kruiden dus altijd in huis heb ) Vlees ik eet het bijna niet vooral mager gehakt(rund) en halal kip. Mijn groente en fruit haal ik vaak op de markt dit scheelt al enorm en ik eet veel groente en fruit! Melk drink ik niet ( lust het niet ) Dus dit vervang ik voor yoghurt wat ik dan weer vaak eet als ontbijt met fruit of na het eten. Brood haal ik ook op de markt of bij de turkse bakker. Een kleine greep uit mijn menu van deze week vanavond: Volkoren penne met spinazie pijnboompitjes verse pesto en tonijn. En salade met komkommer tomaat rucola en een uitje. Morgen eet ik soep ( eigenlijk altijd op zaterdag ) maar wel vers met stokbrood en een salade. Zondag eet ik alleen dus is het kliekjes dag en kijk ik wat er in de vriezer ligt. Maandag ga ik voor gebakken aardappeltjes ( ik kook eerst zelf aardappelen en die laat ik afkoelen snijd ze klein en bak ze op ) met broccoli en een kipfilet. Dinsdag wordt het een pasta salade van eikenblad melange volkoren pasta gerookte kipfilet komkommer paprika avocado mais ui cherry tomaatjes met een vinaigrette van olie en balsamico azijn. Woensdag maak ik verse lasagne. Als ontbijt lunch varieer ik met yoghurt crackers brood. Tussendoor fruit. En ik eet 1x pw bij mn lunch twee haringen samen met de kinderen. En ik doe toch voor 50 euro mn boodschappen.
Wauw 25 euro. Zal mij nooit lukken.. Wij eten hier bijna elke dag vlees kip of vis en we zijn (nog) met z'n 3en. Enkel aan boodschappen geef ik rond de 80 euro per week uit.
Dat menu van de booschappen voor 25,- noem ik niet jezelf voeden maar in leven blijven. Moet er niet aan denken om het zelf te moeten eten. En gezond is het zeer zeker niet, al helemaal niet voor een zwangere vrouw.
Ohnee zulke bedragen red ik echt niet! Dat ben ik aleen al kwijt aan fruit in de week. Dat gaat er best hard doorheen. Daarnaast hou ik veel te veel van bepaalde 'luxere' producten die ik helemaal niet wil missen. Bio thee van The english teashop of een fijne thee van Simon Lévelt (en ik drink alleen thee dus dat gaat hard), af en toe eens Tony's chocolonly hmmm, biologisch beleg, verse vruchtensappen, honing, meer groentes, en ik mis zuivel. Wij eten geregeld griekse yoghurt met vers fruit. Het is niet aan mij besteed geloof ik om met zo weinig boodschappengeld te leren leven.
Ik lees vooral gezonde dingen! Ik let ook op, dat ik genoeg groente en fruit koop, maar (ik had het al een keer eerder gepost ) ik neem toch ook altijd een koekje/ chipje/ snoepje mee van de winkel. Doen jullie dit dan echt niet? Ik geef Norah heus geen bakken vol, maar ze krijgt iedere dag wel wat lekkers! En idd de ene dag is dat een bakje druifjes, aardbeien oid, maar de andere dag krijgt ze een cakeje of een koek. Is dit dan echt zo erg...? Ik wil niemand beledigen natuurlijk! Maar ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die ook wel eens wat lekkers geeft of eet? Of zie ik dat zo verkeerd?
Nee hoor, en zoals mijn post hierboven koop ik soms een heerlijke reep Tony's chocolonely. Salted caramel yummm...of oreo... Ik heb ook niet altijd zin om maar een grote zak aardappelen te halen. Soms neem ik een zak van die rode krieltjes (naam kwijt) en dan lekker met kruiden en een goede olijfolie de oven in.
Ja dit ken ik. Ga je even naar de winkel voor het avond eten en dan ben je zo weer 20 euro kwijt. Zitten vaak nog wel wat andere dingen bij zoals melk enz.
nee hier krijgen ze zeker niet elke dag koek of cake of chips of ijs oid. nu in de vakantie wel iets vaker maar meestal door de weeks gewoon 1 snoepje na school. op woensdagmiddag een ijsje of chipje. en het weekend iets lekkers. maar zeker niet iedere dag nee
Wij doen tussen 70 en de 100 euro boodschappen per week en eten hiervoor zo gezond als mogelijk. We eten veel groenten en bijna dagelijks vlees maar soms ook wel eens een patatje of pannenkoeken. Iedere dag fruit en als tussendoortje een rijstwafel of een stuk ontbijtkoek oid. Een snoepje na schooltijd, hoewel deze de laatste tijd met regelmaat overgeslagen wordt.
Nee. Maar m'n zoontje is 11 maanden dus dat zijn nog crackers soepstengels fruit yoghurt of rijstwafels. Wij zelf eten nooit koekjes of toetjes. Heel soms eens een zak chips. Maar wij hebben nu bijv nog 4 chocolade letters liggen van Sinterklaas 😂 Ik heb wel een pak waterijs voor ons zelf liggen. Wij snacken zelf met olijven of zoete pepers of wat noten en kaas.
Waarom zou 't erg zijn? Jij bent de ouder, en als jij 't prima vindt, is 't toch goed? Hier heeft peuter nog nooit koek of cake gehad, ze krijgt wel wat lekkers, maar dus iets anders. Een rijstwafel, een cracker met beleg, plakje worst, blokje kaas, augurkjes, zilveruitjes, fruitijs (zelfgemaakt zonder suiker), mueslirotsje (zelfgemaakt) of bijvoorbeeld een keer een bakje naturel chips in 't weekend of eens een blokje extra pure chocolade. Peuter weet nog niet beter. Wij zijn overigens ook geen koek-eters. Ik bak nog wel eens zelf koek, maar niet zo vaak. Maar een mueslirotsje lusten wij zelf ook graag.